E B E D L.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Liturgie met kinderen, gave of opgave?
Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Van uitleggen leer je het meest
Gedigitaliseerde leerlijn rekenen De Paschalisschool en de 17 april 2013.
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
PARIJS Een PowerPoint over de eendaagse reis
BattleBots The school battle.
bezoek aan ‘t Heim groep 4 t/m 6 Annie M. G
Het verleden en de toekomst van muziek.
Oplossingsgericht coachen
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Een indrukwekkende kunstenaar
Escher.
Er was eens een koning in een ver land, met een hele mooie dochter. MAAR : Alles wat deze lieve prinses aanraakte smolt direct! Niemand durfde met haar.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Godsdienst.
Godsdienst.
Kunst.
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
Diversen in hedendaagse muziek. TURF Fragment In de tijd van Tv en Internet kunnen ook ‘gewone’ mensen een gooi doen naar de sterrenstatus. In America’s.
Uitzending bijgewoond van een tv programma.
Verhalend Ontwerpen Training.
Projecten bij de.
Er was eens een leesvirus,die was zijn stippen kwijt.
Een onverwacht feest Les 2
Presentatie Bijeenkomst 4
blij,boos,bang,verdrietig.
Learning by sleep.
Goede Mavo Uitstekende examenresultaten Hoge score voor rekenen Goede basisopleiding met persoonlijke begeleiding Prima sfeer en veel aandacht.
Autisme Vriendelijk Onderwijs
Gemaakt door Lieke en Hanna
Presentatie Bijeenkomst 2
Les 5 – Goed doen 2.0.
Aboriginal dot painting
Paragraaf 1.2 De Renaissance.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
KIJK! Observeren Registreren en Handelen
Project de rechten van het kind Schakelklas Freinetschool OBS de Piramide Heerlen November 2008 Asim, Andranik, Bleona, Chayenna, Exsona, Farhad, Fatima,Redwan,
Gemaakt door: Jordy, Ryan, Samantha
Financieringsplan II Openingsbalans.
Z I U E K M.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Een herfstboekje maken
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Welkom ik maak me sterk.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
De geheimen van het bos Thema Groep 5/6 Pinguïns.
Onderwijs met Rap: Hip-Hop Headlines. ‘We starten de Week in Rap september vorig jaar te helpen studenten krijgen aangesloten op actuele gebeurtenissen’
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Oefening met atlas en kaarten
Communicatie 7e les.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Instructie geven en uitvoeren
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
© UNIEK IN DE KLAS.
De ontwikkeling van het kind !
Zitobject.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Muzische vorming.
volgende bladzijde terug Wat heb je nodig?
Transcript van de presentatie:

E B E D L

1ste GRAAD 1ste stap: lijnstructuren onderscheiden door te kijken, voelen, … Kinderen voelen aan de deur, zien een trottoir, gebruiken hun zintuigen 2de stap: kinderen lijnen laten tekenen zoals ze het zelf zien en aanvoelen

2de GRAAD Stap 1: de kinderen laten kennismaken met de kunstenaar René Magritte: zijn leven en invloeden kort toelichten en kunstwerken tonen (internet, boeken) = BESCHOUWEN Stap 2: de kinderen laten brainstormen over de kunstenaar en wat de typische kenmerken zijn = BESCHOUWEN EN VORMGEVEN Stap 3: aan de slag = CREËREN

2de GRAAD

3de GRAAD 1ste stap: welke lijnstructuur zien we, welke perspectieven zijn van toepassing = BESCHOUWEN 2de stap: kinderen laten onderzoeken en experimenteren met verschillende hulpmiddelen (verrekijker, kodak) bvb. Kikvorsperspectief (klein onderaan, groot bovenaan) 3de stap: kinderen laten proberen en CREËREN

De kinderen experimenteerden met kapla-blokken en maakten zo een 3D-figuur van de eiffeltoren te Parijs. Het kikvors-perspectief ging meer tot uiting komen door een foto al zittend te nemen.

D S A N

1ste GRAAD 1ste stap: De kinderen leren enkele basispassen aan: huppelen, side step, ter plaatse stappen, … 2de stap: De kinderen leren door inoefening de stappen meer en meer beheersen en voeren die dan uit op de muziek. 3de stap: De muziek speelt en de kinderen voeren de aangeleerde stappen uit. Dit resulteert in onderstaand filmpje op Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=BR-1LRe9JWQ

2de GRAAD 1ste stap: De kinderen leerden de basisstappen van linedance aan. 2de stap: Nadat de basisstappen gekend waren, werd een choreografie aangeleerd waarbij het erg van belang was om synchroon te kunnen bewegen. Dit resulteerde in onderstaand filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=CJySvjz8Pr8

3de GRAAD 1ste stap: Het betreft een kinderliedje waarbij de lln. van het 6de leerjaar moeten nadenken hoe ze dit op een creatieve manier naar voor kunnen brengen 2de stap: Na het individueel denken, brainstormen in groepjes om te komen tot de onderstaand creatieve uitvoering. https://www.youtube.com/watch?v=Sd-whgT22WM

D A R M A

1ste GRAAD Stap 1: De kinderen denken na over hoe een prins of prinses te zijn en benoemen aan wat ze denken: hoe zit een prins of prinses er uit, welke kledij dragen ze, zijn ze blij?, … Stap 2: Hoe dit allemaal regelen? Kledij, schilderen, knippen, plakken, … Stap 3: Alles maken tot het onderstaande resultaat.

2de GRAAD In het 3de leerjaar brachten de kinderen een toneeluitvoering met als titel ‘Houd de dief’. Nadat de kinderen de rollen toebedeeld kregen, dachten ze na over de costumering, de mimiek, het samenspelen, … Ruimte, rolinleving, relaties,… er moest met veel rekening gehouden worden! https://www.youtube.com/watch?v=cihj90KC6Zc

3de GRAAD 1ste stap: Enkele dieren worden onder de vorm van hand- schaduwenspel aangeleerd aan de leerlingen. 2de stap: Na het aanleren van het handschaduwenspel wordt er een verhaal aan vastgemaakt en komt een schouwspel tot stand.