RIS Wijkzorg Laurens Conijn Gemeente Amsterdam/WZS 1 december 2014

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Veranderingen AWBZ en WMO Gevolgen voor cliënten
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Decentralisatie AWBZ april 2013
Cliëntenraden en zorgzwaartebekostiging. 2 Adviesrecht Invoering van zorgzwaartebekostiging heeft gevolgen voor de interne begroting van de instelling.
Het persoongebonden budget en gemeentelijk beleid Persoons gebonden bekostiging Persoons gebonden bekostiging.
Gemeente Ede Wmo Het is mensenwerk 19 februari 2014.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Pilot Wmo-Wwb Amsterdam Conferentie Werk maken van ondersteuning: relatie Wmo-Wwb 5 oktober 2006.
Nieuwe Wmo – Platform VO
VSV raakt ons allemaal 14 februari 2013
Auteur:titel/onderwerp Informatieve bijeenkomst Gemeenteraad Sliedrecht Transitie AWBZ: Pilot Joost van den Vondel Brigitta Müller 19 februari 2013.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
7 december 2011 Wmo winterconferentie Van AWBZ naar Wmo Amsterdamse aanpak Begeleiding Gerrit Jolink procesmanager decentralisatie AWBZ begeleiding.
1 08/09/ Wijzigingen in de AWBZ; gevolgen voor Utrecht Raadsinformatieavond, 8 januari 2009.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
De praktijk van Lokale Loketten Leerpunten voor opzet van lokaal loket in WMO 13 oktober 2005 Stephan van Erp.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
Toekomstbeeld IZO en aanpak iWmo Presentatie en discussie softwareleveranciers Wmo 17 oktober 2012 Indra Henneman en Arjen Brienen ministerie van VWS.
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
WapliX Financiële Planning New generations of applications.
Informatiebijeenkomst
Bijpraten over de Wmo
Startbijeenkomst Netwerk Sociaal Domein
Van AWBZ naar Wmo Individuele Begeleiding Dagbesteding Vervoer
Raadsinformatie avond Sociale Wijkteam
Ambulante jeugdhulp WBO
Transitie Afnemers Tanja Mundt Coördinator Implementatie BRP afnemers
Wat gaan we bespreken Introductie van OP en ZRM en gebruik op hoofdlijnen Leerpunten uit de proef in 2014 Verwachtingen voor 2015 Checklist voor een goed.
Debatbijeenkomst Binnenlands Bestuur
Registratie en facturatie
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
1 Van inkoop voor de klant naar zorg voor de klant De rol van cliëntenraden in het inkoopbeleid Auke Jelle Kingma 3 oktober 2014.
Wijzigingen in de zorg van AWBZ naar Wmo
Transitie sociaal domein Haarlem Toegang tot voorzieningen
Wat hebben we gedaan? impact van de gemeentelijke organisatievorm
Registratie Arbeidsmatigedagbesteding in
Aanmelding en klantroutes
Veranderingen in de zorg vanaf 2015
Regionale samenwerking 3D Jeugdzorg Wmo/Awbz Participatie.
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015
Perspectief van de cliënt
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Tafel dagbesteding gemeenten
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Ontwikkeling wijkzorg in Amsterdam. pagina 2 pagina 3 Hoofdlijnen Intramurale zorg alleen nog voor mensen met zware zorgvraag Zorg thuis: 2 financieringsstromen:
Decentralisatie begeleiding naar gemeenten Wat houdt het in? Wat gaat er veranderen?
Overzicht financieel administratief proces Jeugdzorg.
Decentralisaties en gegevensverwerking. Even voorstellen Henk Wolsink Teamleider Algemeen Juridische Zaken gemeente Hengelo Adhoc werkgroep privacy provinciebreed.
Platform Informele Zorg Beleidskader MO
Decentralisatie extramurale AWBZ begeleiding De opdracht Welke taak komt erbij? Om wie gaat het: doelgroep naar aard en omvang Om welke activiteiten gaat.
WALCHEREN VOOR ELKAAR DE IMPLEMENTATIEBIJEENKOMST AMBULANT EN DAGBESTEDING Vrijdag 4 maart 2016 Tijd: van 9.00 tot uur Locatie: Raadszaal in Gemeentehuis.
Van AWBZ naar Wmo begeleiding Van AWBZ begeleiding naar Wmo ondersteuning 24 januari 2012.
Presentatie Stand van Zaken inkoop Wmo 2015 Stef van de Weerd 14 mei 2014.
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
Wetten extramurale zorg
Amstelring in 7 gemeenten Verzorging/verpleging in 20 huizen
AGENDA WOG 15 juli Opening Mededelingen
Informatie Inkoop Langdurige Zorg Volwassenen in Rotterdam
Informatiebijeenkomst aanbesteding regionale resultaatgerichte inkoop
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

RIS Wijkzorg Laurens Conijn Gemeente Amsterdam/WZS 1 december 2014 Titel presentatie RIS Wijkzorg Laurens Conijn Gemeente Amsterdam/WZS 1 december 2014 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003

Onderwerpen Waarom RIS? Wat is RIS Gebruikers RIS Privacy Superusers Trainingen RIS Overdracht cliënten uit AWBZ

Waarom RIS/WZ (WZ = wijkzorg) RIS/WZ speciaal ontwikkelt ter ondersteuning van de wijkzorgnetwerken. Een cliënt – een dossier – een klanthouder Multidisciplinaire aanpak met Maatschappelijke Dienstverleners, Zorgaanbieders, Huisartsen, Woonbegeleiders, Dagbestedingsaanbieders. Al deze disciplines moeten kunnen beschikken over relevante informatie van de cliënt. Delen gegevens binnen wijkzorgnetwerk

Gebiedsgericht werken 22 gebieden van circa 40.000 inwoners Per gebied een wijkzorgnetwerk Gebruikers van RIS worden aan 1 of meerdere wijkzorgnetwerken gekoppeld Werken op stadsdeelniveau of stedelijkniveau

Wat is RIS Webbased applicatie Ondersteunt werken met gemeenschappelijk instrumentarium (ZRM en ondersteuningsplan) Dat- versus Wat-informatie RIS vervangt niet de systemen van de betrokken partijen in de wijkzorg Bruikbaar vanuit kantoorlocatie of aan de keukentafel (nog) Geen koppelingen met systemen van aanbieders.

Gebruikers RIS Zorgaanbieders Maatschappelijke dienstverleners Huisartsen en Praktijkondersteuners Huisartsen Aanbieders Ambulante Ondersteuning & Dagbesteding DWI (arbeidsmatige dagbesteding) Woonbegeleiders Backoffice WMO (i.v.m. indicatieadviezen)

Functionaliteit RIS RIS ondersteunt proces van wijkzorg Aanmelding/registratie cliëntgegevens Vraagverheldering & Beoordeling Kortdurende ondersteuning Opstellen ondersteuningsplan Toekennen ambulante ondersteuning en dagbesteding Opstellen indicatieverzoeken t.b.v. maatwerkvoorzieningen en PGB’s Tabblad Dagbesteding Evaluatie Afsluiten dossier Monitoringinformatie

Privacy en informatiebeveiliging Privacy gevoelige informatie Privacy factsheet Privacy-protocol Informatiebeveiligingsmaatregelen Tweelaags toegangsbeveiliging (gebruikersnaam/wachtwoord + SMS- authenticatie) VPN-verbinding vanaf onbekende werkplak Autorisatie (klanthouder, teamleider hebben toegang tot dossier en bepalen wie nog meer) Functiegerichte autorisatie Superusers en gebruikersverklaring Logging

Superusers Train de trainer Interne vraagbaak Gemandateerde om nieuwe gebruikers aan te melden Gelimiteerd aantal superusers per organisatie Ook uitdiensttredingen melden

Trainingen RIS Van 8 tot 19 december dagelijks trainingssessies RIS. Opgeven voor bij Sandhia Ramkhelawan Eerst aanmelden als superuser Training nieuwe superuser neemt ongeveer 4 a 5 uur in beslag. (klassikaal + zelf oefenen)

Overdracht cliënten uit AWBZ Circa 9000 cliënten komen over uit AWBZ naar WMO Grootste deel met aanbieders die gecontracteerd zijn door Amsterdam Klein deel klanten zal moeten worden ondergebracht bij bij nieuwe aanbieders (weesjes) Klanthouder is onbekend bij gemeente Koppelen aan een algemene klanthouder per organisatie. Algemene klanthouder kan verdelen naar nieuwe/bestaande klanthouder binnen eigen organisatie of wijkzorgnetwerk. Regels: Leverancier ambulante ondersteuning is eerste keuze Anders leverancier dagbesteding of DWI-specialist