dè Action Learning business school

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Advertisements

Evaluatie van mentorprojecten
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
1 Leren op de werkplek: Een werknemers- perspectief Lezing in de leergang ‘Tussen senioriteit en seniorentijd’ NIP, Amsterdam, 22 januari 2010 Prof.dr.
Loopbaanontwikkeling
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Nodig: passie in kennis en kunde, medewerkers en Learning by innovation.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Werkveldconferentie maart 2006
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Introductie workshop 1.
BSN nederland De Action Learning MBA
Business School Nederland
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Het einddoel. Het einddoel Doel 1e start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met: Business School Nederland medestudenten/subsetgenoten.
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Een goede keten is een kunst! René Denis 11 april 2013
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Het werken met portfolio
Een project van de Korengroep
Inrichtingsplan Tattitraat Programma IP Tattistraat
BSN nederland De Action Learning MBA
moderniseren van het curriculum.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Strategisch opleidingsplan
OFC28 mediawijsheid les 4.
Module Communicatie 3de dag
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap afdeling vorming INTERVISIE HRM-netwerk 30/01/04.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Het onderzoeksverslag
Dialogisch Leiderschap (DL) bij complexe vraagstukken in de board
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Portfolio, Logboek en Casus
Team charter Instrument.
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

dè Action Learning business school BSN Nederland dè Action Learning business school

Fase 3: Inhoud Organisatieanalyse Dissertation EML-2 Majors/Masterclasses Literatuuronderzoek Master’s project Project Monograph Abstract Samenvatting EML-2 Wat in te leveren bij afstuderen? (zie ook formats en formulieren fase 3 studentensite BSN Nederland)

Fase 3: Procedure 1 Begeleiding: Set adviser Internal examiner Intervisie Fase 3 Subsetbijeenkomsten Collega’s Q-alumni

Fase 3: Procedure 2 Proposal Rol External Set adviser Internal Rol External Wat in te leveren (zie afstudeerprocedure studentensite BSN Nederland) Viva Voce Graduation Tijdpad BSN

Fase 3: Intervisie 1 Doel: Studie-problemen en vragen uiten Analyseren van de (probleem)-vraag met de groep Ervaringen uitwisselen Kortom: De professionaliteit vergroten door persoonlijke of werkgerelateerde items in relatie tot bepaalde ervaringen en vraagstukken te bespreken.

Fase 3: Intervisie 2 Collegiale ondersteuning Onderlinge advisering bij studie en/of werk problemen Een leergroep bestaande uit gelijken Tot inzichten en evt. oplossingen trachten te komen Zelfsturend en op reflectie gericht leerproces

Fase 3: Intervisie 3 Frequentie: Eén datum vastgelegd in studieprogramma, daarna per intervisiegroep afstemmen met de Set Adviser (maximaal 3) Rol Set Adviser: procesbegeleider en intermediair

Fase 3: Organisatieanalyse Structuur van een ALP (niet alle onderdelen) Inzicht in de organisatie Voorwerk voor dissertation Analyse op: Structuur Cultuur HRM Knelpunten

Fase 3: Dissertation - onderwerpkeuze Boeiend, ook voor jezelf Raakvlakken verschillende kennisgebieden Realiteitswaarde Verankerd in organisatie Draagvlak Implementatie is jouw verantwoordelijkheid Gereedschappen voor je werk (ook toekomst) !! Intrinsieke motivatie – Carriére planning !!

Fase 3: Dissertation - opbouw Abstract Voorwoord Inleiding Dissertation: LO en MP Bibliografie Bijlagen

Dissertation: Major Plenair met andere sets: De kleurentheorie van Leon de Caluwé Sales (26, 27 okt 2006), Leiderschap (15, 16 maart 2007), Veranderkunde (7, 8 dec 2006), Insurance (11, 12 jan 2007) Verzwaart het studieprogramma niet. 2 dagen les Managementpaper betreffende vakgebied Managementpaper Informatie Management (geen ALP, wel lessen volgen en voorbereiden) Dissertation: gericht op majoronderwerp

Fase 3: Dissertation – Literatuur onderzoek Omvat ongeveer een kwart van MP Structuur van een ALP (niet alle onderdelen) Veel breder en dieper dan een ALP Zoektocht naar instrumenten voor MP Ontwikkelen van een visie Kader door MP Kern van de dissertation Literatuur onderzoek is: L=P+Q+(I)+R

Fase 3: Dissertation – Master’s Project Omvang 60 tot 80 bladzijden Structuur van een ALP Strategische waarde Complex vraagstuk 100k moet het grofweg opleveren

Fase 3: Evaluatie Management Leerervaringen Structuur van een ALP Geen opties Geen implementatie Wel toekomstige leerplannen Verslag van een leerperiode, wat je wilde leren, wat heb je geleerd Literatuur: AL + leerstijlen

Fase 3: Viva Voce Viva Voce Verdediging: 1 uur (presentatie/vragen) 6 weken na inlevering dissertation, en de bijbehorende rapportages en samenvattingen Examencommissie: Internal External Set adviser

Fase 3: Graduation

Na fase 3: Q-Alumni Club voor afgestudeerden van BSN Nederland Gratis lidmaatschap Q: Questioning insight (L=P+Q+I+R) Korting op lezingen van Managementpodium Gratis gebruik www.devraagbaak.nl Ebsco http://search.epnet.com Tenminste 1x per jaar een gratis attractieve dag of middag (Q-feest) Netwerken Volgen workshops, MBA Update en andere opleidingsprogramma’s Q-points (Q-certificaat) Alumnus van BSN Nederland