Bijlage: Resultaten cultuurmeting i. f. v

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Markets, Hierarchies and Hegemony
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Revalidatiearts en onderzoeker, RC De Hoogstraat
Tuur & Gert bezoeken. M A E N D E L E O Het jeugdcentrum Maendeleo neemt het op voor verwaarloosde jongeren. Het jeugdcentrum doet dit echter op een heel.
Communicatie- programma 10
Effecten van consultatieteams voor palliatieve zorg in het ziekenhuis
Capelo Carrière publique électronique – Elektronische loopbaan overheid 18 mei 2010.
Veiligheid en communicatie in de gezondheidszorg
Jeugdbeleid C.V.V.O. Naar een socia(a)l(er) beleid?!
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Het ontwikkelingsperspectief
Vlaamse Patiënten Peiling Praktische aspecten 26 april 2013.
Welkom bij de startbijeenkomst van Shape Up Maastricht.
FOD VVVL Initiatieven m. b. t. kwaliteit M
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
Geïntegreerde proef de Télégeleide auto Ben Roose.
feedback geven aan je supervisor
Welkom bij de introductieclinic voor hockey-ouders Dag 3
Norbert Groenewegen, directeur STZ
DHC JEUGD BIJEENKOMSTEN JUNI 2012 MAANDAG 25 JUNI 2012 OUDERAVOND D.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Cultuur Patiëntveiligheid in Belgische ziekenhuizen
Reflecties over een integraal veiligheidsbeleid
Complexe schakelingen
Hogeschool van Utrecht1 LEERPLAN V2GDSY3 Februari 2010 – August 2010
Het efficiënt gebruik van het verpleegdossier
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
De Milieubarometer, een praktisch instrument voor de GGZ instellingen Voor meten, vergelijken, communicatie van milieuprestatie en milieukosten Adriaan.
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
Patientveiligheid: juridische aspecten
Samen naar een veilig AMC
Ingrid Middelkoop Projecmedewerker werkgroep Benchmark
Realisatie Kwaliteitsbeleid 2008 – 2012
Meting cultuur patiëntveiligheid Cultuur van een organisatie « The pattern of shared basic assumptions – invented, discovered, or developed by a.
Ketenzorg spoedeisende hulp; op weg naar een nieuwe CQI vragenlijst
Wie is waar goed in? Ellen Mogendorff 1.
GELIJKRICHTING.
ICT, Stages en arbeidsmarkt september 2010 Monica Tecklenburg 2010.
Resultaten BPV-evaluatie
Ervaringen met tegemoetkomingen en handicap in het PZ Bethaniënhuis
Effect of Emergency Department Crowding on Outcomes of Admitted Patients Uit Annals Emergency Medicine Volume 61, nr 6, Juni 2013.
Excellente Zorg Brigitte de Brouwer Beleidsmedewerker V&VN
Zorgbelang Zuid-Holland Veiligheid door de patiënt bekeken 25 april 2012 Erik Visser, Regiomanager Zorgbelang Zuid Holland.
Ouder Informatieavond
Sterke Verhalen uit het Ziekenhuis De ervaring van de patiënt ter verbetering van ziekenhuiszorg Zorgbelang Congres ‘De toekomst van het cliënten-perspectief’
@Vise Business Consultancy Author: Hans Groen
Dit is een korte powerpoint presentatie van de audit website ten behoeve van de NVDK. ( Hierin werden vragenlijsten opgesteld.
“Kijken, denken en doen met voor risico”
RONDE TAFEL RADIOLOGIE Brussel, 20 november 2008 W. De Roovere.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag User-defined characters op de.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Voorkomen van (communicatie) fouten
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM Voorbereiding PersoneelsResultatenOnderzoek 2006.
Gezondheidszorg Patiëntveiligheid bezien vanuit de psycholoog Resultaten van een onderzoek onder leden van het NIP Dr. Udo Nabitz, bestuur NIP 24 september.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Oudertevredenheidsonderzoek:
Dr. Els M.L. Verschuur Invitational Conference NPZZG
Het gaat niet om STOP ROM
YOEHOO….. Ik ben er ook nog!
Dit ziekenhuis neemt deel aan de wereldwijde
Cliënt en Veiligheid Solange Sommeling.
KVC en naam organisatie
De Infectiepreventie Risico Scan (IRIS), oog voor het onzichtbare
Het effect van een preventieve behandeling van latente tuberculose-infectie op de levenskwaliteit van de patiënt LIEN JESPERS VUB, 4de Master HAGK Prof.
JCI accreditatie en jij?
WIJKCAFE LEEFBAARHEID EN VEILIGheID OKTOBER 2017
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Welkom bij DAIly NURSE.
Ulrike Pypops, PXO, Jessa Ziekenhuis
Transcript van de presentatie:

Bijlage: Resultaten cultuurmeting i. f. v Bijlage: Resultaten cultuurmeting i.f.v. primaire werkomgeving en functie Johan Hellings Ward Schrooten Oktober 2008 UHasselt Onderzoeksgroep Patient Safety Ziekenhuis Oost-Limburg

Acute ziekenhuizen Vraag A0 enkel voor de Nederlandstalige ziekenhuizen gezien geen standaardcodering voor vraag A0 in de Franstalige vragenlijst.

1. Dimensionele score i.f.v. primaire werkomgeving (A0)

D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat.veiligheid bevorderen

D2. De wijze waarop de organisatie leert en voortdurend tracht te verbeteren

D3. Teamwerk binnen afdelingen

D4. Openheid naar communicatie

D5. Feedback en communicatie

D6. Niet bestraffende respons op fouten

D7. Bestaffing

D8. Ziekenhuismanagement ondersteuning voor patiëntveiligheid

D9. Teamwerk doorheen de ziekenhuisafdelingen

D10. Overdracht en transfer

O1. Globale perceptie over veiligheid

O2. Frekwentie van “event” rapportering

1. Dimensionele score i.f.v. functie (H4)

D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat.veiligheid bevorderen

D2. De wijze waarop de organisatie leert en voortdurend tracht te verbeteren

D3. Teamwerk binnen afdelingen

D4. Openheid naar communicatie

D5. Feedback en communicatie

D6. Niet bestraffende respons op fouten

D7. Bestaffing

D8. Ziekenhuismanagement ondersteuning voor patiëntveiligheid

D9. Teamwerk doorheen de ziekenhuisafdelingen

D10. Overdracht en transfer

O1. Globale perceptie over veiligheid

O2. Frekwentie van “event” rapportering

Psychiatrische ziekenhuizen Dimensionele score i.f.v. functie (H4) Vraag A0 minder toepasbaar op PZ en SP ziekenhuizen, en daardoor vaak niet ingevuld, of lokaal aangepaste codering. Omwille van die reden wordt deze vergelijking niet gemaakt.

D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat.veiligheid bevorderen

D2. De wijze waarop de organisatie leert en voortdurend tracht te verbeteren

D3. Teamwerk binnen afdelingen

D4. Openheid naar communicatie

D5. Feedback en communicatie

D6. Niet bestraffende respons op fouten

D7. Bestaffing

D8. Ziekenhuismanagement ondersteuning voor patiëntveiligheid

D9. Teamwerk doorheen de ziekenhuisafdelingen

D10. Overdracht en transfer

O1. Globale perceptie over veiligheid

O2. Frekwentie van “event” rapportering

Dimensionele score i.f.v. functie (H4) SP ziekenhuizen Dimensionele score i.f.v. functie (H4) Vraag A0 minder toepasbaar op PZ en SP ziekenhuizen, en daardoor vaak niet ingevuld, of lokaal aangepaste codering. Omwille van die reden wordt deze vergelijking niet gemaakt.

D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat D1. Manager/supervisor verwachtingen en acties die pat.veiligheid bevorderen

D2. De wijze waarop de organisatie leert en voortdurend tracht te verbeteren

D3. Teamwerk binnen afdelingen

D4. Openheid naar communicatie

D5. Feedback en communicatie

D6. Niet bestraffende respons op fouten

D7. Bestaffing

D8. Ziekenhuismanagement ondersteuning voor patiëntveiligheid

D9. Teamwerk doorheen de ziekenhuisafdelingen

D10. Overdracht en transfer

O1. Globale perceptie over veiligheid

O2. Frekwentie van “event” rapportering