Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Opleidingsschool als leerwerkplek: op zoek naar kwaliteitscriteria.
Advertisements

‘Leren in een nog krachtiger werkplekleeromgeving’
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Opleidingsinfrastructuur
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
De kwaliteit van de opleidingsschool
Onderzoek naar de kwaliteit van de opleidingsschool
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
EHvA model opleiden in de school
van schoolopleiders en instituutsopleiders
Rondetafel VELON-congres Evaluatie academische dieptepilots
Professionalisering in de frontlinie van het primair onderwijs
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Opleiden in de school lits-jumeaux of twijfelaar? ? Jan Smits: contactpersoon ILS-HAN Astrid Breukers: staflid “opleiden in de school” Edison-college,
Praktijkpresentatie:
Leren van lerarenopleiders
IOIO Jos Tolboom Programmaleider NIOC2004. IOIO?
Politie Twente De kansen van de 50 plusser bij de regiopolitie Twente Tussen senioriteit en seniorentijd 20 november 2009 Jaap Bankert.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Opleiden in school Van Lucasstudent totLucasleerkracht.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Personeel opleiden PDS Professional Development School.
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Wat is het? Het Praktijkplein is een interactieve webomgeving die de organisatie, processen en informatievoorziening rondom het praktijkleren ondersteunt.
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
Regionale opleidingsschool West Friesland
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Geen duurzame kwaliteitsontwikkeling Waarom onderwijs21? Duurzame kwaliteitsontwikkeling!!
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Vakmanschap is Meesterschap Samen Leren in Meesterschap
Verdiepen Website Studiekeuze 123 Folder Oud-leerlingenmarkt Een absolute aanrader! 6 november op Lyceum Ypenburg Proefstuderen in december of maart.
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Opleiden in de school, voor nu en in de toekomst
Workshop Curriculum Mapping Bram ten Kate Dean International Business School Hanzehogeschool Groningen.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
Opbouw van de enquête 1. Tevredenheid over bureau extern en het raadplegen van de website van bureau extern 2. De start van het werkplekleren op de school.
Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.
Scholen als leergemeenschappen (LG) Paul Hennissen Lector ‘Opleiden in de School’ Hogeschool Zuyd.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
INTERACTUMDAG Plaats en inzet van StudieWijzer als begeleidingsinstrument bij de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de aanstaande leraar 8.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
In de nesten werken Opleiden van leraren op de werkplek
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Praktijkwerkplaats Netwerken in het partnerschap.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Congres Steunpunt Opleidingsscholen PO-VO 'Samen sterker'
De samenwerking werkveld - opleiding bij het werkplekleren
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Toekomstgericht personeelsbeleid
Transcript van de presentatie:

Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen

SKIF-overdrachtsconferentie 4-5 december 2003 Opleiden in de school Wat is sterk? Wat nog niet zo doordacht? Certificering van studenten en opleidingsscholen? Bekostigingsvragen

Er is nauwelijks empirische evidentie voor de aanname dat de professionele ontwikkeling van aanstaande leraren op opleidingsscholen beter wordt gestimuleerd dan op de tot nu toe nog veel gebruikte wijze van opleiden Opleiden in de school een vorm van geloof?

SKIF-overdrachtsconferentie 4-5 december 2003 Wat is sterk aan opleiden in de school? beweging  wederzijdse professionalisering  samenwerkingsambities  werkplekleren  schoolontwikkeling  vormgeving interne opleidingsfunctie waardering student

Wat is nog niet zo doordacht? de bedrieglijkheid van het ervaringsleren * kwaliteit mentoring * integratie instituutsactiviteiten schoolplannen * ownership impact op de werkplek en het instituut voor iedere student?

SKIF-overdrachtsconferentie 4-5 december 2003 Certificering: Voor wie? Door wie? Waarmee?

Wat schuift het? kosten en baten voor opleidingsscholen kosten en baten voor opleidingsinstituten