Cross Media: een goede en een slechte campagne

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De entertainmentbranche bezoek aan een tv studio opname met publiek
Advertisements

Social Media marketing
Open-up / over de streep
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Probleem…… Kast vol met DVD films….. En een kapotte DVD speler.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Case Knab Nationaal NPS Event 2014
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Koop een hond! Joske Vermeulen.
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
toolbox deco-procedure
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Veilig internet Mediawijsheid
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
Waar ben jij heel goed in?
Muziek downloaden PVGE Computerclub 5 JANUARI 2012.
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Heksen Voorwoord Heksen in sprookjes Kenmerken van de heks Bewijzen
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Goede campagne - De domste student van nederland
Medmec 1 herfst Les 4.
Baby-zitten Hallo vrienden, Gisteren zijn jullie zeker de hele avond bezig geweest met leuke dingen doen, met de voeten omhoog aan het luieren of fijn.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Linkbuilding In de praktijk…. Waarom linkbuilding? Geldt als een stem; Noodzakelijk voor zoekmachine optimalisatie (Pagerank)! Belangrijk om te onthouden:

Kunst.
Lezing door Kick de Wolff
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
‘De Klomp Draait Door’ Rosalie Blok Klas CE2C.
Tips voor de blogger in spé.
Quiz Start.
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Uitzending bijgewoond van een tv programma.

Welke keuze maak jij voor jezelf?
Media en de massa.
 3SIGN  Studievereniging tegenover studentenvereniging  Uitleg over gehouden enquêtes.
Gemaakt door Lieke en Hanna
Vrijwilliger appelpop 2012
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
GEMAAKT DOOR: Jay,Jeffrey en Thomas
Godsdienst. Ben jij een christen? Wat is een christen?
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
Door: Andrea Piombo 2 CMD-I VIRALE MARKETING. VIRALE MARKETING ? VIRALE MARKETING WAT IS HET ? Lijkt op mond-tot-mondreclame verstrekt door het internet.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Altijd online!.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Het is je gegund..
Iedereen gebruikt social media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Direct Uitwerken concept DEM
Grafische Vormgever Joost van Ophuizen 3Ma1.
Semantisatieverhaal:
Transcript van de presentatie:

Cross Media: een goede en een slechte campagne Ilka, Susan en Arne

Goed: Grolsch LLOWLOG Text Text

Goed: Grolsch LLOWLOG RFIDVideo blogUser Generated ContentBehoefte festivalgangerEigen ervaringen http://www.youtube.com/watch?v =gZ3SHMUm_oI

Goed: Grolsch LLOWLOG In deze campagne kregen mensen die via www.lowlands.nl een kaartje kochten een pakket toegestuurd met het kaartje, wat goodies en een bandje waarmee ze konden aantonen dat ze oud genoeg waren om bijvoorbeeld bier te kopen op het festivalterrein. In het bandje zit een rfid- chip. Met die chip kon je op verschillende plaatsen op het festival terrein een camera activeren om te filmen. Hiermee konden de mensen een kort videoblogje maken van hun ervaringen op Lowlands en dit later terug bekijken op de site van Grolsch en Lowlands. Er is volop gebruik gemaakt van deze mogelijkheid. Het leuke aan deze campagne is dat mensen op hun eigen ervaringen konden filmen op redelijk hoge kwaliteit. Dit is iets wat festivalgangers meestal niet kunnen doen omdat je niet een dure camera meeneemt naar een festival.

Slecht: Le Coq Sportif Wakeup Call

Slecht: Le Coq Sportif Wakeup Call On-origineel Irritante reclameboodschap Telefoonterreur Niet helemaal volgens de regels Weinig variatie

Slecht: Le Coq Sportif Wakeup Call Naast dat deze campagne zeer goed als treitermethode kan worden ingezet (leuk, laten we iemand om drie uur in de nacht wakker laten bellen), voldoet de campagne aan een heleboel andere voorwaarden niet. Het voldoet als cross-media campagne omdat het uitnodigd tussen verschillende media te wisselen, maar de echte boodschap blijft uit. Opstaan, meer sporten of een date, de echte link met het merk blijft uit. Op de website http://www.wakeupcall.lecoqsportif.nl/wakeup/ kan je een boodschap selecteren die naar een van je vrienden wordt gestuurd. Door die vriend op een door jou geselecteerd tijdstip te laten bellen. De vriend krijgt een vreemde boodschap van een bekende nederlander waarin hij wordt aangespoord op te staan, meer te gaan werken of op een date met iemand te gaan. Jouw vrienden besluiten dus jou te spammen. Daarnaast blijkt de site nog behoorlijk wat schoonheidsfoutjes te bevatten, waardoor de reclamecampagne zich niet helemaal aan de regels houdt. De informatie die wordt opgeslagen voldoet niet helemaal aan de regels, en klanten melden zich te makkelijk aan voor een opt-in nieuwsbrief. Ook is de verwijzing naar een e-mail niet helemaal jofel. Al met al een viral crossmedia campagne die niet overal zo gewaardeerd wordt.