Eindrapportage project gezondheidsbevordering bij Cliënten Traverse Stichting maatschappelijk opvang Traverse GGD Hart voor Brabant
Conclusies en discussie Algemeen Pluspunt: hun eigen interne communicatie Meer aandacht voor gezondheid Concreet nagedacht over gezondheidsbeleid Minpunt: onderlinge afstemming Kennen van de organisatie waarmee ze samenwerken Reorganisatie van Traverse ( onrust van personeelswisseling en nieuwe werkwijze)
Conclusies en discussie Gezondheidstoestand cliënten Respons verpleegkundig spreekuur Gezondheidsproblemen Reguliere gezondheidszorg Verschillen in gezondheidstoestand Bevorderende en belemmerende factoren
Conclusies en discussies Gezondheid bevorderende activiteiten Bevorderende en belemmerende factoren Kennis over en aandacht voor gezondheidsrisico’s en gezondheidsproblemen Toepassen van community benadering Effectieve en ineffectieve elementen community benadering Bellemerende factoveren voor een succesvolle implementatie van de community benadering Succesvolle factoren community benadering
Conclusies en discussies gezondheidsbeleid Aanbevelingen pilot 2009 Verandering gezondheidsbeleid Traverse en bijdrage management en medewerkers
Aanbevelingen Gezondheidstoestand cliënten Verpleegkundig spreekuur HoNOS
Aanbevelingen Gezondheid bevorderende activiteiten Zorg dat gezonde activiteiten opgenomen worden in dagbesteding Activiteiten per afdeling Activiteiten per onderwerp
Aanbevelingen Gezondheidsbeleid Traverse Ten aanzien van cliënten Cliënt screenen op gezondheid Inzetten leefstijl coach Gezondheid als vast agendapunt Huisregels opstellen Toegang zorg beter ontsluiten
Aanbeveling Gezondheidsbeleid Traverse Ten aanzien van medewerkers Deskundigheidsbevordering organiseren Werkgroep voeding opstarten Personeel goed informeren Gezondheid als vast agendapunt Ten aanzien van management Aandacht gezondheidsbeleid Gezondheidsadviezen borgen in het beleid Informeren zorgverzekering
Einde Chelsy De weerdt