Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuwe salarisstructuur met bijpassend beloningsbeleid voor de waterschappen 2 april 2017.
Advertisements

De Profile Selector 2 april 2017.
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Aan de slag met vakmanschap! Kick-offTeam/datum. Film Vakmanschap.
PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
Onze kernwaarden.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 4 en 5 Vaardigheden Check (Aannemer) (Machinist)
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Gesprekscyclus Quadraam
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
WETEN WAT PERSONEEL WAARD IS
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Wat doen we als we willen dat mensen ook effectief gebruiken wat ze leerden Peter Samyn,
Het proces van resultaatafspraken maken
Hogescholen in Dialoog
Gepersonaliseerd leren
Leven Lang Leren en EVC mr drs J.C.N. van Kessel 10 oktober 2008.
Achtergrond Individueel Ontwikkel Plan
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Mullins: Management van gedrag – Individu, team en organisatie © Pearson Education Benelux 2007 Hoofdstuk 11 Controle en macht Management van gedrag.
Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Opleiden van medewerkers
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
‘Denkdiner’ VWL Samenwerkend Limburg 31 maart 2010 Hans Bodt, Manager HRM a.i. Atrium Medisch Centrum Parkstad Langer doorwerken: Hoe maken we dat mogelijk.
Presentatie Talentontwikkeling 27 september 2011
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
© de vries business consultancy, 2008
COMPETENTIES voorbeeld HOE Invloed op vakmanschap: de competenties
Kwaliteit in examens, borgen en stimuleren. Kwaliteitsborging EVC-procedures EVC in het MBO 22 mei 2007 Henk van Leeuwen Manager externe betrekkingen KCE.
2013 EVALUATIES N. INLEIDING Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Van, voor én door het onderwijs.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
2014 EVALUATIES N+1.
Naam workshopbegeleider
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
A3 methodiek A3 methodiek: leiderschap in transitie-control?
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
ILVO VERNIEUWD LOOPBAAN- EN BELONINGSBELEID INFOSESSIES Nov – dec 2015 Jan 2016.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Leiding geven aan school ontwikkeling
Online feedbacktool Vlaamse overheid
Het E-depot van Rotterdam
Reflector Big Five Personality
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Rapportage van voortgang of status
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten

Sturen op prestaties/resultaten Het gaat bij EuroSystems niet enkel om persoonlijke en collectieve ontwikkeling (competentie gebaseerd) Het gaat ook om het realiseren van resultaten Competentieontwikkeling koppelen aan vaststellen van te realiseren resultaten zorgt voor een goede aansluiting van P&O zaken aan het primaire proces Bepalen van resultaten op groeps- en individueel niveau brengt onderlinge samenhang en afhankelijkheid in beeld en biedt mogelijkheden tot meer concrete en objectieve beoordelings- en beloningsbeslissingen (elkaar aanspreken op afspraken )

Sturen op prestaties/resultaten (2) Introductie van jaarlijkse gesprekscyclus: –Afspraken tussen manager en medewerker over te behalen resultaten en over ontwikkeling (eind van het jaar) –Monitoren van de voortgang (halverwege het jaar) –Beoordelen en maken van nieuwe afspraken (eind van het jaar)

Sturen op prestaties/resultaten (3) Voordelen: –Afstemming van de personele cyclus op de planning&control cyclus –Helderheid over verwachtingen en duidelijke beoordelingscriteria –Perspectief over ontwikkeling voor medewerkers –Een duidelijk sturingsmiddel voor zowel manager als medewerker

Sturen op prestaties/resultaten (4) Gelet op grote wens van het management niet teveel op lange baan schuiven Het hoeft het eerste jaar ook nog niet perfect te zijn. Zie eerste jaar als leren en ervaring op doen Managers wel equiperen met handzame “tools” en training (nog concretiseren) Een start eind 2005 zou perfect zijn

Sturen op prestaties/resultaten (5) Eind 2005 heeft iedere medewerker een set van resultaatafspraken (inclusief afspraken over persoonlijke ontwikkeling)