Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De werkplaatsassistent
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
Kassawerkzaamheden Niveau 4 Kerntaak 3 Blz. 5.
voor iedereen die van zijn hond houdt…
De rivier.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Programma Introductie Casusbespreking Tips Afsluiting.
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Zakelijk telefoneren Niveau 2 Kerntaak 2.
toolbox deco-procedure
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Methodisch begeleiden
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Introductie.
Presentatie introductie BGL
Thuis leren en studeren. Tip Oktober © Have Tip November Tip December Tip Januari Tip Februari Tip Maart Tip April.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Portfolio
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Huisregels Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 65.
Controleren Leidinggeven Blz. 169.
Leidinggeven en coachen
Functieprofiel en beoordeling
Opleiden van medewerkers
Gezond en veilig werken Niveau 2 Kerntaak 3 Blz. 77.
Les 34 Spreken – Ik houd mijn spreekbeurt
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Schrijven met een strategie
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bijeenkomst 6 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Woordjes leren.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Executieve functies Marije Ruben.
Functioneren en beoordelen
Samenwerken en communicatie
Workshop “de coachende praktijkopleider”
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Werken in een arbeidsorganisatie
Prioriteiten stellen.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Inspelen op innovaties
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Denken en doen.
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73

Introductie Inwerk training kassa training bij Kijkshop Introductie nieuwe medewerkers en stagairs

Inwerkprogramma verwelkomen introduceren inwerken

Aandachtspunten bij het inwerkprogramma Ruim tijd in om af en toe een begeleidingsgesprek te voeren. Vorm niet te snel een oordeel over de nieuwe medewerker. Sluit de inwerkperiode af met een eindgesprek. Breng een tijdspad in het inwerkprogramma. Bedenk dat er geen domme vragen bestaan. Vertel niet alles tegelijk, maar verspreid de informatie over enkele dagen of weken. Zet noodzakelijke informatie op papier. Wijs een ervaren medewerker aan als mentor.

Tips voor het instrueren van een nieuwe medewerker Bepaal van tevoren wat de medewerker moet leren. Geef aan wat er van de medewerker wordt verwacht. Laat stap voor stap zien hoe een taak moet worden uitgevoerd. Controleer of de medewerker de instructie heeft begrepen. Laat de werkzaamheden daarna door de medewerker zelf uitvoeren en houd hier toezicht op. Geef complimenten als een taak goed wordt uitgevoerd.

Tips voor het controleren van een nieuwe medewerker Leg vast wanneer je het werk van de medewerker zult controleren. Maak de nieuwe medewerker duidelijk dat hij regelmatig zal worden gecontroleerd en waarom. Voer de controles uit op de momenten die je hebt vastgelegd. Maak duidelijk dat het niet erg is om fouten te maken. De dino show Geef duidelijk aan wat de medewerker verkeerd doet als er iets fout gaat. Blijf rustig en geduldig. Controleer de medewerker nooit stiekem. Corrigeer de medewerker nooit in het bijzijn van klanten.