Blok 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

De vier knagers in het wilde westen. Gemaakt door Marrit de Haan
Het tweede werkstuk.
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Werkwoorden d t dt.
Dolfje weerwolfje Weerwolfgeheimen
Het onderdeel grammatica begint op blz. 206
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Impressionisme 2 De negentiende eeuw.
De verlichting Paragraaf 2.
Welke trends komen terug
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
De schaduw en het licht Tekst Toon Hermans Muziek James Galway
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
Leswijzer Nieuwsbegrip
De onsterfelijke Alexander de Grote
Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
KOMMAGEBRUIK.
Boekbespreking van Levi Steevensz 12 Mei 2009
Houd jij van reizen?. Reizen Jezus in de tempel Hebben de christenen nog steeds een heilige plek waar God is?!
Een man wandelde op het strand
1. Levensbeschouwing en communicatie
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Bedrijfbezoek.
Eigenaardig hoe dit uitkomt.
DE BEHA-BOOMHUT.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Interpreteren van data
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Het is heel apart hoe dit uitkomt.
Rekenen groep 4.
Tweede wereldoorlog.
Een liefdesgeschiedenis
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Taalhulp les 1 uitgaan.
Een leesstrategie: toepassing
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Opdrachten in de klas bij het boek: Gonzend gevaar van Tanja de Jonge
Stappenplan Samenvatten
Blok 4.
Herhaling les 4 milieu.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Blok 1.
QUIZ hoofdstuk 1.
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
 van haar elegantie is zij al overtuigd maar de kleuren passen wel bij elkaar!
Tekst verwerken.
Blok 6.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Briant College Fictie h4 Spanning. Briant College ­ Wat een verhaal spannend maakt ­ Welke ‘trucjes’ de schrijver gebruikt om het verhaal spannend te.
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Dit wil ik!. Weet jij wat je wil? Of moet je daar eerst diep over nadenken?
Spaanse Meesters 2 Spanje.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Eigenaardig hoe dit uitkomt. Zelfs als je niet religieus bent, zou je dit moeten lezen …
Basisstof 1 Orgaandonatie Wat vind jij ervan?
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Leesvaardig Examentraining.
Het schrijven van een betoog
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Informatieve teksten, interviewverslag
Betrouwbaarheid van teksten: kritisch lezen
Transcript van de presentatie:

Blok 2

Blz. 32 Blok 2 1.Lekker lezen

Moeilijke woorden ravijn (‘Hij kon met een auto in een ravijn rijden’, ..r.19) miljonair (‘De kans dat je miljonair wordt…’, r. ..78) – iemand die een miljoen euro of meer heeft; een heel rijk iemand

Blz. 35 Blz. 35 opdracht 2 De schrijver wil dat de lezers gaan nadenken over milieuvervuiling en goed voor het milieu gaan zorgen. De schrijver wil dat de lezers te weten komen hoe mensen in Afghanistan leven. De schrijver wil de lezers waarschuwen voor computerverslaving. De schrijver wil dat de lezers iets leren over de Tweede Wereldoorlog. 2. Je eigen antwoord. Heb je iets verteld over een boek of film waar je over na moest denken? Heb je ook de titel van het boek of de film opgeschreven? 3. Je eigen antwoord. Waarover zou jij een boek schrijven?

Blz. 36