Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Communicatie met de achterban
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Theorie hoofdstuk 7 en 8 Anne Steevensz Nathalie van Nispen
Narrowcasting.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Talentmanagement in de Technische Dienst
Presentatie nieuwe media
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Stadscongres 25 feb Thematisch netwerk Case study: De Klimpaal.
Kavel overschrijdende investeringen voorbereid door Arjan Wijdeveld Onderwerpen: Milieu / energie investeringen IT investeringen.
Academische vaardigheden - C1.5
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Quality Function Deployment
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Nike Supply Chain Management
 Onderzoek  Facts & Figures  Doelgroep  Concept  Inspiratie  Locatie.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
MARKETINGMIX.
Communicatie en Instumenten
detaillistenpromotie
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Narrowcasting Groep 6: Joëlle Stapelkamp David Pedro
Effectief communiceren
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
SmartOne assortiment. Uniek systeem  Vel-voor-vel afgifte via een middenopening Garandeert:  Cost-in-use  Hygiëne  Gebruiksgemak  Imago SmartOne.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Logistiek 1 DISTRIBUTIE LOGISTIEK Presentatie titel
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Online Sampling K.BijsterboschW.HoevenbergT.Otjir.
Tomaten verpakken in tomatenblad 31 januari 2013.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Multimediale technieken Banners en Buttons Elize Diepeveen, Annika Timmer en Kim Ellerman.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Een goed product maken is niet genoeg …
Google Analytics Statistieken over je website
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
2017 – Digital Pixel Marketing
Een vergadering organiseren
Stoffen transport tussen cellen en hun omgeving.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
Direct 3. Direct Marketing Media
Vergadering Personeelsdienst
De diensten die een onderneming kan bieden aan haar klanten, leveranciers en eigen medewerkers zijn direct afhankelijk van haar IT-infrastructuur. In het.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Samenwerken en communicatie
Productnaam.
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Logistieke werkzaamheden coördineren
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Media.
Transcript van de presentatie:

Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom

Wat is narrowcasting?

Definitie “Het leveren van de juiste informatie op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale schermen, veelal op afstand aangestuurd met relevante visuele mediacontent met als doel het bereiken van de juiste doelgroep.” Voorbeeld: Magic Mirror

Wat houd narrowcasting in Bepaald publiek Geselecteerde locatie Bepaald tijdstip Op afstand bestuurbaar

Communicatie-aspecten Formuleren van juiste boodschap Klein scherm makkelijk te plaatsen Touchscreen Actief en passief

Mogelijkheden MKB Inspiratie Informatievoorziening Promotioneel Imagoversterkend Voorkom verspilling Voorbeeld Digital Signage at McDo in Times Square , NYC

Toepassingen Nederland In China Taxi NS-station Albert Heijn McDonalds Tram Postkantoor Benzinestation In China

Eigenschappen van Narrowcasting

Karakteristieken van de media in een overzicht Bereik Selectiviteit Feedback Informatie Capaciteit CPM Kosten Kranten Hoog Gemiddeld Laag TV Heel hoog Heel laag Radio Direct Mail Heel Hoog Tijdschriften Narrowcasting

Voordelen & nadelen + punten - punten Bereik meten Selectivieit boodschap Directe reactie Lage kosten Juiste boodschap, tijd, en doelgroep Vatbaar voor vandalisme Verkeerde tijdstip Boodschap komt niet over

Wanneer pas je Narrowcasting toe? 3. Doelgroepgeschiktheid Geschiktheid target groep voor narrowcasting 2. 1. Productgeschiktheid Geschiktheid product voor het medium - Informatie intensiteit - Kopers betrokkenheid - Aankoop faciliteiten 1 Algemene voordelen van het bedrijf - image effecten - leer effecten Het bedrijf Het product De gebruikers

Case BelCompany Case 1: Waar in de winkel zou je de schermen plaatsen? Hoeveel gaat dat kosten? Case 2: Welke informatie plaats je op de schermen? Welke functie vervullen ze? Case 3: Stel je plaatst nieuws op het scherm. Welk nieuws zou je filteren?

Case bespreken Groep 1 Groep 2 Groep 3 Toelichting nieuwsselectie narrowcasting