Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom Narrowcasting Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom
Wat is narrowcasting?
Definitie “Het leveren van de juiste informatie op een geselecteerde locatie en tijdstip via digitale schermen, veelal op afstand aangestuurd met relevante visuele mediacontent met als doel het bereiken van de juiste doelgroep.” Voorbeeld: Magic Mirror
Wat houd narrowcasting in Bepaald publiek Geselecteerde locatie Bepaald tijdstip Op afstand bestuurbaar
Communicatie-aspecten Formuleren van juiste boodschap Klein scherm makkelijk te plaatsen Touchscreen Actief en passief
Mogelijkheden MKB Inspiratie Informatievoorziening Promotioneel Imagoversterkend Voorkom verspilling Voorbeeld Digital Signage at McDo in Times Square , NYC
Toepassingen Nederland In China Taxi NS-station Albert Heijn McDonalds Tram Postkantoor Benzinestation In China
Eigenschappen van Narrowcasting
Karakteristieken van de media in een overzicht Bereik Selectiviteit Feedback Informatie Capaciteit CPM Kosten Kranten Hoog Gemiddeld Laag TV Heel hoog Heel laag Radio Direct Mail Heel Hoog Tijdschriften Narrowcasting
Voordelen & nadelen + punten - punten Bereik meten Selectivieit boodschap Directe reactie Lage kosten Juiste boodschap, tijd, en doelgroep Vatbaar voor vandalisme Verkeerde tijdstip Boodschap komt niet over
Wanneer pas je Narrowcasting toe? 3. Doelgroepgeschiktheid Geschiktheid target groep voor narrowcasting 2. 1. Productgeschiktheid Geschiktheid product voor het medium - Informatie intensiteit - Kopers betrokkenheid - Aankoop faciliteiten 1 Algemene voordelen van het bedrijf - image effecten - leer effecten Het bedrijf Het product De gebruikers
Case BelCompany Case 1: Waar in de winkel zou je de schermen plaatsen? Hoeveel gaat dat kosten? Case 2: Welke informatie plaats je op de schermen? Welke functie vervullen ze? Case 3: Stel je plaatst nieuws op het scherm. Welk nieuws zou je filteren?
Case bespreken Groep 1 Groep 2 Groep 3 Toelichting nieuwsselectie narrowcasting