Van idee naar resultaat in 20 weken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Workshop 3 deel 1: Marketing
Workshop: Opzetten van een praktijksituatie
Business mapping Business model canvas.
Differentiëren naar leerwegen
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Definitiestudie.
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
Systems Engineering 24 april 2007.
ShareCare Idee zorgsite in 2005 Bedrijf opgericht in 2006 Zorgsite ontwikkeld en getest in 2006 Besluit gratis policy Lancering van de zorgsite op 30 januari.
Projectonderwijs in het HBO
Ontwerpprojecten In de praktijk
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Een startersgids voor innovatie
Ondernemen : heb jij het in je?!
H7: Productmanagement.
Ondernemen na je studie!
Project planning + Functioneren in een groep
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Presentatie productvoorstellen
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Opleiden van medewerkers
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Welkom bij de 4e workshop over:
14 april 2009 Workshop Informatievoorziening ten behoeve van prestatiecontracten MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Luuk Bosch Data ICT Dienst.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Doelen Soorten vormgeving.
Integratiefase Introductie 30 september 2013 Doel De student toont aan dat hij: de verschillende rollen op masterniveau beheerst en effectief kan inzetten.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
1: God laat jou luisteren naar het bericht van zijn engel.
Plan van Aanpak.
PRESENTATIE Kickoff CMO/Venturaplus 17 september 2015.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Inhoudsopgave 1.Introductie aanvrager(-s) en project(-idee) 2.Oplossing en FIWARE-relevantie 3.Markt en concurrentie 4.Team (intern/extern) 5.Mijlpalenplanning.
Retourlogistiek 3e bijeenkomst.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Deelnemersdag ROAD 2016 Meet en greet leveranciers
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Les 2: Van productie tot verkoop
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
JAN HOLSAPPEL.
 ZAAKTYPE …….     ….. ……. …. ….. ……. …….. …… ……. ……… ……. ….. …..
Les 2: Van productie tot verkoop
Menukaart Gespreksleidraad
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Transcript van de presentatie:

Van idee naar resultaat in 20 weken StartUpDoc 1 Van idee naar resultaat in 20 weken

StartUp Assessment De assessor heeft er vertrouwen in dat dit team voor deze waardepropositie volgens dit BMC met deze targets en activiteiten volgens deze planning acceptatie in de markt krijgt.

Motivatie & passie Kennis van het product Kennis van de markt Multidisciplinair Namen en rugnummers

Waar zou hij blij van worden? Welke blijmakers stop je in je product? Je product + service is een optelsom van blijmakers en oplossingen Wat wil je klant voor elkaar krijgen? Welke problemen ondervindt hij daarbij? Welke oplossingen stop je in je product? De assessor heeft er vertrouwen in dat het team voor deze waardepropositie acceptatie in de markt kan krijgen

Nieuw Product Bestaand Product Nieuwe Dienst Bestaande Dienst Mijlpaal 1   Product ontwikkeld + prototype Product uitgewerkt Dienst ontwikkeld + pilot Dienst uitgewerkt Mijlpaal 2   Marketingstrategie & middelen vastgesteld Mijlpaal 3   Bedrijf startklaar Mijlpaal 4   Sales & marktbewerking Eindtargets verschillen per bedrijf. Heb je een product dat relatief makkelijk in de markt te zetten is, dan verwachten we een draaiend bedrijf dat omzet maakt. Heb je een ingewikkeld product, dat veel ontwikkeling vereist, dan zou een prototype een eindtarget kunnen zijn. Maar je moet daarbij wel acceptatie in de markt hebben. Je moet dus bijvoorbeeld ook potentiële afnemers hebben met een intentieverklaring. Een pilot voor bijvoorbeeld een dienst kan ook een eindtarget zijn. Einddoel

Einddoel Mijlpaal 1 Mijlpaal 2 Mijlpaal 3 Mijlpaal 4 Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Targets Activiteiten Gekwantificeerd Persoonlijk Het opsplitsen van het eindtarget in mijlpalen en deelproducten noemen we de Product Breakdown Structure, de PBS. Het gaat dus niet om de PBS van je product, maar van het eindtarget. Om het eindtarget, de mijlpalen en de deelproducten op te leveren moet je dingen doen. Al de klussen die je moet doen om de deelproducten, de mijlpalen en het eindtarget te behalen noemen we de Work Breakdown Structure, de WBS. Aan al die klussen wijs je uitvoerenden toe. Per deelproduct en mijlpaal wijs je een verantwoordelijke toe. De uitvoerenden en de verantwoordelijken hoeven niet dezelfde personen te zijn. De PBS eindtargets, (mijlpalen en deelproducten) benoem je als concreet resultaat. De WBS benoem je in handelingen, die leiden tot het resultaat.

Resultaatverantwoordelijke Doorlooptijd & Deadline Activiteiten Strokenplanning Resultaat Resultaatverantwoordelijke Doorlooptijd & Deadline Activiteiten Uitvoerenden Voorzie vervolgens het einddoel, de mijlpalen en deelproducten van een deadline en zet ze in een strokenplanning. Schat de doorlooptijd en bepaal een startdatum voor een deelproduct-mijlpaal. Houd rekening met de afhankelijkheid van sommige deelproducten en mijlpalen. Om via een webshop te verkopen, moet eerst een website gebouwd worden. Houd ook rekening met Ondernemende Prestaties die een deadline hebben. Plan ook het hefst- en kerstreces in.

Hoe verder? Werk aan je protfolio Volgende week StartUpDoc 2 workshop, feedback op concepten Volgende week vrijdag deadline, bericht aan coach en assessor Week daarop assessments