Werkbezoeken Jasmijn ter Meulen & Myrthe van den Ende

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel presentatie Deze presentatie is te gebruiken als je bij een school een presentatie over werken in de zuivelindustrie gaat houden. Maak dit je eigen.
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Keuken organisatie De keuken brigade.
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
SPORT DIENSTVERLENING & VEILIGHEID
ATLANT CATERING WERK MET MEERWAARDE Opleiding Atlant WEL. Thema: Een werkdag.
BPV in Entree Springplank naar werk?.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
DOEL PRESENTATIE Deze presentatie is te gebruiken als je bij een school een presentatie over werken in de zuivelindustrie gaat houden. Maak dit je eigen.
Innovatieve facilitaire dienstverlening
CE Ondernemerschap in beweging
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Voorbeeld uitwerkingen SPBS 2.0
Titel presentatie Subtitel presentatie Titel presentatie Subtitel presentatie Nieuw kwalificatiedossier FD Guus Tomassen, lid PC FD Bianca Boerop, secretaris.
Gemaakt door: Cas van de Pol, Joost Blitterswijk, Amber Janssens & Tessa Gumbs.
Functieprofiel en beoordeling
Opleiden van medewerkers
Welkom bij 30 oktober 2008.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
De rol van Kenniscentra in het Onderwijs »Peter Weisscher »Regioconsultant PMLF.
Voorlichtingsavond Leerjaar 2 28 april 2011
Wie zijn wij:.
Werkbezoeken Edward Collin / Paul Damen Vak : Vakdidactiek MBO
Het mes snijdt aan twee kanten
Grafische- of interactieve vormgeving
Het belang van een stage
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
Het belang van een stage
De kubus van CSPE succesfactoren!
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
BBL een apart verhaal Etalageconferentie
Leidinggeven H7 Controleren van processen Logistiek supervisor.
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Echt in contact treden met de student André Baars, Onderwijspsycholoog (
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Sociale Hygiëne Les 1.
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Uw LOGO Ingrediënten voor uw eigen presentatie : Elementen van een goede presentatie: Voorstellen van uw bedrijf Waarin onderscheid uw bedrijf zich van.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.
Functiecreatie Hoe werkt het nu in de jeugdzorg?.
In gesprek over raakvlakken vmbo -mbo Economie & Ondernemen BB en mbo Ondersteunende administratieve beroepen niveau 2 Studiedag Vmbo Economie 14 juni.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Met de profielen van NOB en CAP (in KinderRAP) naar één perspectief voor de beste ondersteuning Samen werken aan kwaliteit Wilma Slaats Anke Meester Eric.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Ontwikkelt en produceert o.a. printplaten High-mix, low volume, dus veel engineers in dienst.
Informatieavond MOH leerjaar Vakschool Wageningen
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Kwaliteit leerbedrijven
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Teambarometer.
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Gaandeweg kiezen Rob Duijker en Martha Haverkamp
Gaandeweg kiezen Rob Duijker en Martha Haverkamp
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Sociaal / ethisch ondernemen
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Customer service & Relatiemanagement
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

Werkbezoeken Jasmijn ter Meulen & Myrthe van den Ende Opdracht 2 Werkbezoeken Jasmijn ter Meulen & Myrthe van den Ende

Inleiding Voor deze opdracht zijn wij op bezoek geweest bij drie totaal verschillende bedrijven, een bakkerij, restaurant en een hotel; Arnold Cornelis, Fifteen en het Okura. Bij twee van de drie bedrijven kregen wij een rondleiding en werd er informatie gegeven over, hoe het bedrijf zijn leerling opleidt. Alle bedrijven gaven aan dat zij het belangrijk vinden dat hun stagiaires gemotiveerd zijn. Ongemotiveerde leerlingen kosten veel tijd en energie voor het bedrijf. Deze input komt niet overeen met de output Voor ons als aankomend docenten is het belangrijk om te weten hoe je een leerling goed kunt motiveren. Als docent is het belangrijk om goed contact te onderhouden met de leerbedrijven. Door nauw contact tussen leerbedrijf en docent is het mogelijk om het beste uit de student te halen. Door ons te verdiepen in de kwalificatie dossier van de verschillende functies en opleidingen, zijn we te weten gekomen welke taken bij een opleiding horen. Deze kennis nemen wij als aankomend docenten mee.

Arnold Cornelis

Organogram Eigenaren Sandra & Stephan Winkelmedewerkers Chef bakkerij Banketbakkers Stagiaires (Niveau 1,3 en 4)

Functies in het bedrijf In het bedrijf zijn de volgende functies: Ondernemer bakkersbedrijf Verkoopmedewerker winkel Chef banketbakkerij Banketbakker (niveau 2, 3 en 4) Stagiaire bakkerij (Niveau 1,3 en 4 ondernemer bakkersbedrijf)

Uitvoerend bakker Banketbakker niveau 2 De Uitvoerend bakker is nauwkeurig en werkt gedisciplineerd volgens de (hygiëne)regels. Hij plant bewust zijn werkzaamheden en werkt systematisch. Hij heeft inzicht in de processen voor de bereiding van banketproducten en kan hier flexibel mee omgaan door zijn planning op tijd aan te passen. Bij het produceren van banketproducten gebruikt hij creativiteit en zet hij zijn fijne motoriek in. Als uitvoerend bakker heb je het volgende takenpakket: Kerntaak 1: bereidt bakkerijproducten, hiertoe behoren het plannen, bereiden en decoreren, verpakken van bakkerijproducten en het schoonmaken van de werkruimten.

Leidinggevende bakkerij Niveau 4 Kerntaak 1: Bereidt bakkerij producten o.a. bereidt bakkerijproducten aan de hand van nieuw receptuur. Kerntaak 2: Besteld grondstoffen en product en slaat deze op o.a. slaat de geleverde producten op in geconditioneerde ruimtes. Kerntaak 3: Bevordert de kwaliteit en aantrekkelijkheid van het assortiment o.a. bedenkt ideeën voor het uitbreiden van het assortiment en ontwikkelt receptuur. Kerntaak 4: Geeft leiding en voert beheerstaken uit o.a. motiveert en stimuleert samenwerking in het team.

Fifteen

Organogram Eigenaar Restaurant manager Bediening (23) Chef keuken Kok (9) Leerling (15) Banqueting en sales Manager

Functies in het bedrijf Eigenaar Manager algemeen Manager restaurant Medewerker bediening Chefkok Kok Leerling kok Banqueting en sales

Kok Niveau 2 Als kok heb je het volgende takenpakket: Kerntaak 1: bereidt gerechten; hiertoe behoort het voorbereiden, bereiden, afwerken van een gerecht en het schoonmaken en onderhouden van de keuken. Kerntaak 2: beheert de voorraadkeuken; hiertoe behoort het bestellen, ontvangen en controleren van de producten.

Zelfstandig werkend gastheer/gastvrouw Niveau 3 Als zelfstandig werkend gastheer/gastvrouw heb je het volgende takenpakket: Kerntaak 1: Serveert en bereidt dranken en gerechten o.a. ontvangst gasten Kerntaak 2: voert voorbereidende en afwerkende werkzaamheden uit o.a. sluit de kassa af Kerntaak 3: beheert de voorraad en bestelt o.a. ontvangt en controleert de bestelling Kerntaak 4: geeft leiding en voert beheerstaken uit o.a. ondersteuning bij werving en selectie en het begeleiden van medewerkers.

Okura

Organogram

Functies in het bedrijf Het Okura heeft vele functies zoals te zien is in het organogram. Ik heb daarvoor een keuze gemaakt van de vier functies waarvoor het hotel opleidt. Leidinggevende bediening (niveau 4) Specialist kok (niveau 4) Receptionist (niveau 3) Facilitair medewerker (niveau 2)

Leidinggevende bediening Niveau 4 Als leidinggevende bediening wordt je opgeleid met de volgende kerntaken: Kerntaak 1: serveert en bereidt dranken en gerechten o.a. ontvangst gasten Kerntaak 2: voert voorbereidende en afrondende werkzaamheden uit o.a. sluit het bedrijf af Kerntaak 3: beheert de voorraad en bestelt o.a. Vraagt offertes op en selecteert leveranciers Kerntaak 4: geeft leiding en voert beheerstaken uit o.a. bewaakt budgeten

Specialist kok Niveau 4 Als specialist kok wordt je opgeleid met de volgende kerntaken: Kerntaak 1: bereidt gerechten o.a. maakt mise en place Kerntaak 2: beheert de voorraadkeuken o.a. bestelt benodigde producten Kerntaak 3: vernieuwt en verbeterd de dienstverlening van de keuken o.a. signaleert en beoordeelt trend en ontwikkelingen Kerntaak 4: geeft leiding en voert beheerstaken uit o.a. plant en verdeelt de werkzaamheden

Receptionist Niveau 3 Als receptionist wordt je opgeleid met de volgende kerntaken: Kerntaak 1: voert frontofficewerkzaamheden uit. Dit zijn o.a. het in- en uitchecken van gasten Kerntaak 2: voert backofficewerkzaamheden uit. Dit zijn o.a. administratieve taken

Facilitair medewerker Niveau 2 Als facilitair medewerker wordt je opgeleid met de volgende kerntaken: Kerntaak 1: Voert facilitaire werkzaamheden uit o.a. beheer gebouw en apparatuur Kerntaak 2: voert organisatie gebonden taken uit o.a. deelname aan werkoverleg