I LONA D UIVENVOORDE
1. I NTERPERSOONLIJK COMPETENT Kindvriendelijk. Luisterend oor. Vertrouwen bij leerlingen. Laat niet over me heen lopen. Bewaak mijn grenzen goed.
2. P EDAGOGISCH COMPETENT Persoonlijke gesprekken over gedrag. Begrip. Hulpvaardig. Geduld. Puberbrein Pubers en computers Pubers, drank en drugs Dyslexie Workshop
3. V AKINHOUDELIJK EN DIDACTISCHE COMPETENT Instructie. Praktijk/theorie, klassikaal/individueel. Variatie van uitleg. Aanbod leerstof
4. O RGANISATORISCH COMPETENT Lesvoorbereiding Samenwerking ROC- KTS Planning instructie. Jaarplanning. Progamma’s aanpassen. Privé Vrijgezellenfeestjes
5. C OMPETENT IN HET SAMENWERKEN MET COLLEGA ’ S Vergaderingen Metaal- electro LIV middagen Cursus veilig surveilleren Leerlingen besprekingen Rapport besprekingen Samenwerking ROC- KTS
6. C OMPETENT IN HET SAMENWERKEN MET DE OMGEVING Tafeltjesavond Cijfers mailen Stage bezoeken
7. C OMPETENT IN REFLECTIE EN ONTWIKKELING Cirkel analyse Mondelinge reflectie directe collega Mondelinge reflectie begeleider Ik heb goede zelfkennis Ik kan goed tegen kritiek
I LONA D UIVENVOORDE Tegen mezelf * *Weglopen *achteraf samenwerken *Het nut van dingen *1 weg *Structuur en regelmaat Meer doen met Kritiek Langer nadenken voordat ik een conclusie trek Overleg met ouders Openstaan voor Mening van andere Verbeterpunten: Waar liep ik tegen aan Veranderen