I LONA D UIVENVOORDE. 1. I NTERPERSOONLIJK COMPETENT Kindvriendelijk. Luisterend oor. Vertrouwen bij leerlingen. Laat niet over me heen lopen. Bewaak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Eigen kracht Vrijwillige kracht Professionele kracht
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
De ontwikkeling van de 7 competenties
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Hoera, een oudergesprek!
Ouders Present!  Kinderen die spijbelen geraken gemakkelijker in de grote of kleine criminaliteit  Om ouders meer grip te geven op spijbelsituatie van.
Ontwikkelingstraject kinderen
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
Individuele loopbaanbegeleiding
Presentation Of Learning
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Welkom!.
Presentatie Ruud van Dijk: “Het puberende brein” van Eveline Crone
Vandenbussche Jürgen1 Opleiding lasser-monteerder BuSO St. Idesbald De Zilten Roeselare.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Al doende leren training docenten
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Het werken met portfolio
 Rik van Gerven  Mark Bogers Doelen: Gedragsverandering bewerkstelligen. Uitval voorkomen. Iedere leerling zijn eigen traject bieden. Inzicht.
Betrokkenheid op de werkvloer
Voortgangsgesprek fase 1
Basisschool ‘t Heuvelke
WAT IS L.O.B. ? ? ?.
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Informatieavond Groep Het Baken
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Lucas 18: Bijbel in Gewone Taal
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
1. Inleiding.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
Motivatie & differentiatie
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Informatieavond cluster 7 en 8. Algemene informatie groep 7 en 8 Informatie Voortgezet Onderwijs.
MEESTERPROJECT. Welkom Ronnie Peters | VL1A Joris Houben | VL1B Marcel Craenmehr | VB1A
Info avond groep 3 17 september 2015
Wat is duurzame inzetbaarheid voor ouderen ?
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Welkom ik maak me sterk.
Kerntaak 2.1 competentie-indicatoren E, F & G NATASCHA SHEFIRA KUBRA KIMBERLEY ARMINE.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Doel mentoraat Contacten Leerproces Groepsproces Individuele begeleiding Als er meer nodig is INHOUD Mentoraat De mentor is de spil in de begeleiding.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Voorlichtingsavond 30 oktober VMBO voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs leerwegen sectoren tlgl klbl.
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Autisme in het Voortgezet Onderwijs Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009.
Stage bij Dijkwaard 2014 Naam leerling. Persoonlijk leerdoel stage klas 3 Nieuwe technieken aanleren in het schilderen.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Ruzie maken… een vak apart !?
Leren Lezen op de 1e Amstelveense Montessorischool
Observeren en rapporteren
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Instructeur B Basketbal Module 4 Stage: taak
Presentatie proces economie competentiegericht leren
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

I LONA D UIVENVOORDE

1. I NTERPERSOONLIJK COMPETENT Kindvriendelijk. Luisterend oor. Vertrouwen bij leerlingen. Laat niet over me heen lopen. Bewaak mijn grenzen goed.

2. P EDAGOGISCH COMPETENT Persoonlijke gesprekken over gedrag. Begrip. Hulpvaardig. Geduld. Puberbrein Pubers en computers Pubers, drank en drugs Dyslexie Workshop

3. V AKINHOUDELIJK EN DIDACTISCHE COMPETENT Instructie. Praktijk/theorie, klassikaal/individueel. Variatie van uitleg. Aanbod leerstof

4. O RGANISATORISCH COMPETENT Lesvoorbereiding Samenwerking ROC- KTS Planning instructie. Jaarplanning. Progamma’s aanpassen. Privé Vrijgezellenfeestjes

5. C OMPETENT IN HET SAMENWERKEN MET COLLEGA ’ S Vergaderingen Metaal- electro LIV middagen Cursus veilig surveilleren Leerlingen besprekingen Rapport besprekingen Samenwerking ROC- KTS

6. C OMPETENT IN HET SAMENWERKEN MET DE OMGEVING Tafeltjesavond Cijfers mailen Stage bezoeken

7. C OMPETENT IN REFLECTIE EN ONTWIKKELING Cirkel analyse Mondelinge reflectie directe collega Mondelinge reflectie begeleider Ik heb goede zelfkennis Ik kan goed tegen kritiek

I LONA D UIVENVOORDE Tegen mezelf * *Weglopen *achteraf samenwerken *Het nut van dingen *1 weg *Structuur en regelmaat Meer doen met Kritiek Langer nadenken voordat ik een conclusie trek Overleg met ouders Openstaan voor Mening van andere Verbeterpunten: Waar liep ik tegen aan Veranderen