Doop Marketing & Event Concepts

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Hoe kom ik aan klanten?”
Advertisements

DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Sponsorwerving – Welkom!.
Methodisch begeleiden
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Workshop creatief brainstormen
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Afsluiting stage semester 1 doop Marketing & Event Concepts
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Mijn Stage Bij *Kastelein Naam: *dino taradzic Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Advies en communicatiebureau
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Medmec04 – Engagement Les 5
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit Identiteit
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Portfoliopresentatie Brenda de Groot
Willem Fenengastraat BL Amsterdam the Netherlands Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt.
Wetenschappelijke stage
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Albert heijn Naam: *jurgen Klas: *5b Jaar: *2005/2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Mijn stage bij * Naam: Jordy Gootink Klas: *5B Jaar: *2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Competentiegericht leren vmbo
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Evenementencommissie RCU Zwolle
Het belang van een stage
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Animal events Locatiedirecteur Introductie dia – nog niets uitleggen.
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Regionale raadsbijeenkomst
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Schouwen van de openbare ruimte
Investeren in mensen en middelen met Rendementsverhoging
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Prioriteiten stellen.
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Transcript van de presentatie:

Doop Marketing & Event Concepts Willem Fenengastraat 23 1096 BL Amsterdam the Netherlands bornshabby@doop-concepts.nl Student: Brenda de Groot (JC3A2) Stagebegeleider: Manouk van Oordt

Organisatiestructuur Stagiaire Brenda de Groot wordt begeleid door Manouk van Oordt Manouk werkt op gelijkwaardige basis samen met zijn compagnon Mark Beuving

Doop Marketing & Event Concepts Missie: Doop is a young club of creative marketers, specialized in making brands tangible by conceptual solutions Vertalen van de strategie naar een concept De strategie tastbaar maken Vermarketen van het merk; “aan de man brengen” Jaaromzet: 300.000 euro Doop work selection:

Doelgroep Alle instellingen en commerciële organisaties die een marketingprobleem hebben op product- of merkniveau

Their own Brand Experience

Actuele issues in de branche Verplaatsing van advertising-contact naar brand-contact, bijvoorbeeld door middel van evenementen Consument wordt kritischer en minder grijpbaar Rechtstreekse benadering consument; toename 1 op 1 contact Individualisering van de maatschappij Voor merken wordt het steeds moeilijker om zich te onderscheiden Toename concurrentie bijvoorbeeld door medium als Internet (denk aan reisbranche waar steeds vaker reizen online worden aangeboden)

Actuele issues in de organisatie De issues die spelen binnen de branche werken door in de organisatie (van macro naar micro) Bij instellingen en commerciële organisaties doen zich de volgende problemen voor; Omzet- Naamsbekendheid- Loyalty- Imagoprobleem

Aanleiding opdracht Voormalig (jaarlijks) evenement “Stadhuis op stelten” is afgelopen jaar door Doop in nieuw jasje gestoken “Stad op z’n kop” 2005 Thema: Dieren Continuering voor 2006 Op basis van evaluaties 2005 Nieuwe themamogelijkheden; Stay F!t Waterworld

Omschrijving opdracht “Het initiëren, definiëren en opstellen van een retentieplan voor het project “Stad op z’n kop” gebaseerd op de evaluatie van “Stad op z’n kop 2005” vóór januari 2006.”

Subonderdelen Concept bedenken en sponsorlijst opstellen voor Fun Footballl Schools, voetbaldagen voor kinderen van 6-13 jaar Research doen voor het project Fun Football Schools; concurrentieanalyse, grote Nederlandse jeugdvoetbalclubs in kaart brengen Concept bedenken voor het Amsterdam Beach Soccer Tournament op Strand West in 2006 Sponsorlijst opstellen voor ABS Tournament

Relatie kerncompetenties ↔ opdracht Vakkundigheid: Essentie halen uit cijfermatige gegevens → Verhouding percentage 4-12 jarigen tot gehele bevolking in potentiële gemeenten Samenwerken: Open staan voor suggesties en kritiek van anderen → Nieuwe ideeën voor activiteiten overwegen en open staan voor feedback op eigen inbreng Communiceren: Mondelinge communicatie → Vlot spreken en verstaanbaar zijn tijdens presentaties, actief luisteren; doorvragen en samenvatten

Relatie kerncompetenties ↔ opdracht Ontwikkelingsgericht vermogen: Inzicht hebben in wijze waarop ik leer en wat nodig is voor de eigen ontwikkeling → Werken aan creatieve bijdrage Resultaatgerichtheid: Planmatig werken; afspraken maken over resultaten, werkwijze, deadlines → Goede samenwerking met Local World (Marketing en Communicatiebureau); duidelijke planning en verdeling van taken Innovatief vermogen: Aanpak, oplossingen en adviezen relateren aan trends, recente ontwikkelingen en toekomstige ontwikkelingen → Bij bepalen thema rekening houden met ontwikkeling binnen doelgroep (Steeds meer kinderen met overgewicht: “Stay F!t”)

Te behalen resultaten Progressie boeken op gebied van de kerncompetenties vakkundigheid, samenwerken, communiceren, ontwikkelingsgericht vermogen, resultaatgerichtheid, innovatief vermogen Een retentieplan voor het evenement “Stad op z’n kop” 2006 en uitwerking Concept Fun Football Schools en eventuele uitwerking Concept ASB Tournament en eventuele uitwerking

Werkzaamheden in verhouding tot gemaakte afspraken Werkgebied was uitgebreider dan gepland Zo goed als volledig meegewerkt met stagebegeleider en compagnon aangevuld met zelfstandige stageopdracht Korte selectie werkzaamheden buiten stageopdracht; Concept ontwikkeld Stad op z’n kop! buurtfeesten Benaderen potentiële sponsors, afspraken bezocht en deals gemaakt Organisatie relatie-evenement voor eigenaar jeansketen, zowel concept als executie Research Fun Football Schools en ontwikkelen concept Concept ontwikkeld ABS Tournament Conceptontwikkeling 25 jarig bestaan Score

Aard begeleiding Minstens 1 keer per week meeting met stagebegeleider Manouk van Oordt Doornemen werkzaamheden voorgaande week en planning komende week Belangrijke beslissingen als sponsordeals in overleg Brainstormen met zowel Manouk van Oordt als compagnon Mark Beuving Feedback ontvangen van beiden Kortom intensief contact zowel persoonlijk, telefonisch als via de mail

Belangrijkste leermomenten Brainstormsessies Telefonisch contact met potentiële sponsors Bezoek afspraak Rabobank in verband met sponsoring Stad op z’n kop! Bezoek opdrachtgever Stad op z’n kop! Bureau Stadspas Voorbereiding en executie relatie-evenement jeansketen Conceptontwikkeling in het algemeen; creativiteit tot uiting laten komen

Advies volgende studenten en beschikbaarheid stageplaatsen Stel je niet ondergeschikt op en laat je mening gelden Vraag om feedback en verbeterpunten Bij doop krijg je de mogelijkheid zelfstandig te werken in combinatie met leerzame begeleiding Aangezien doop en ik tevreden zijn over de samenwerking verleng ik mijn stage met een half jaar Op z’n vroegst kan doop in september 2006 weer een stageplaats aanbieden

www.doop-concepts.nl