De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Advies en communicatiebureau

Verwante presentaties


Presentatie over: "Advies en communicatiebureau"— Transcript van de presentatie:

1 Advies en communicatiebureau
Bex Communicatie Advies en communicatiebureau Stage lopen

2 Grow Growing 1986 2 Vestigingen 22 werknemers
Bex communicatie begon in 1986 als de droom van communicatiestudenten Noud Bex en Martin van der Schans. Zij droomde van een allesomvattend communicatiebureau. Ofwel een bureau met een brede kijk op communicatie en alles wat daarbij komt kijken. Na een aantal jaren beschikken zij nu over 2 vestigingen: namelijk in : Amsterdam en Eidhoven waar in Eindhoven 22 werknemers werken. Waaronder ik. Bex*communicatie richt zich met communicatieonderzoek, -advies, -uitvoering en -detachering/interim management op het versterken van de communicatiekracht van bedrijven, overheden en non-profit organisaties. Bex*training en coaching richt zich met persoonlijke communicatietrainingen en coachingstrajecten op de versterking van de persoonlijke communicatiekracht van Raden van Bestuur, directies, woordvoerders en communicatieprofessionals. Bex*online strategie houdt zich bezig met advisering en uitvoering op het gebied van online communicatiebeleid en -programma's.

3 Missie & Visie Missie Versterken communicatiekracht van hun opdrachtgevers. Visie Succesvolle organisaties zijn goed in communicatie. Missie: Als bevlogen, kritische en resultaatgerichte professionals versterkt Bex* de communicatiekracht van hun opdrachtgevers. Visie: Ze kunnen luisteren en een goede dialoog voeren. Ze nemen standpunten in en tonen leiderschap. Ze weten mensen aan zich te binden: om hun producten en diensten af te nemen, om er te werken, om krachten te bundelen, om kapitaal te investeren. Goed communicerende organisaties creëren waardevolle relaties. Ze kenmerken zich door een goed ontwikkeld bewustzijn. Ze weten wat er binnen en buiten de eigen organisatie speelt, zijn zich bewust van posities en verhoudingen, zien kansen. Ook kennen ze hun kracht en hun zwakte. En ze zijn in staat hun visie te vertalen naar effectief gedrag en duurzame resultaten.

4 Samen willen ze de communicatiekracht van organisaties, merken en mensen versterken. Door het geven van advies in de volgende specialiteiten: crisismanagement PR training en coaching verandermanagement storytelling Social media Corporate communicatie Training en coaching Samen zijn zij bedoeld om de communicatiekracht van organisaties, merken en mensen aantoonbaar te versterken. Met hun vakkennis en expertise willen zij op hun manier bijdrage aan het succes van hun klanten. Zo beschikken zij over verschillende specialiteiten waardoor zij op verschillende gebieden werkende zijn, namelijk voor: crisismanagement, verandermanagement, PR, social media, storytelling, corporate communicatie of voor training en coaching zijn zij dus inzetbaar.

5 Opdrachtgevers Markt: Opdrachtgevers: Bouwen en infra Wonen Breburg, Heijmans, AB Makelaars Dienstverlening Rabobank Nederland, KPN, Essent, Lifestyle Mars Nederland, Burgerking, Ahold Zorg GGZ Nederland Inspectie voor Gezondheidszorg Industrie Philips Nederland, Symantec, Panasonic Onderwijs Avans Hogeschool, Fontys Hogescholen Overheid Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

6 Onderwerp stage opdracht
Nieuwe trend : Coöperatief ondernemen en radicale decentralisatie De burgerconsument wordt belangrijker, consumenten en burgers trekken in toenemende mate samen aan de touwtjes, in netwerken die vaak lokaal verankerd zijn. Bottom-up gaat dus een grote rol spelen ‘We gaan een periode tegemoet van onzekerheden. De zekerheden waarmee we zijn opgegroeid zijn weggevallen, zoals continue economische groei, veilige banken, waardevaste pensioenen en een stabiel Europa. Nieuwe fenomenen zoals het nieuwe werken, crowdfunding en 3D printing hebben allemaal te maken met de nieuwe trend radicale decentralisatie, wat betekend dat burgerconsumenten een steeds belangrijke rol in gaan nemen. Zij trekken steeds vaker zelf aan de touwtjes in netwerken die vaak lokaal verankerd zijn.

7 Hoe ziet de trend coöperatief ondernemen er uit, en
Onderzoek opdracht Hoe ziet de trend coöperatief ondernemen er uit, en uit welke onderdelen bestaat deze trend? Aan mij dus de vraag hoe deze trend er uit ziet en uit welke onderdelen die bestaat. Hoe kunnen we deze trend en zijn gevolgen tijdig herkennen en wat voor invloed heeft dit voor Bex*?

8 Doelstelling opdracht
Onderzoeken waar de trend uit bestaat, en hoe Bex* als communicatiebureau deze trend in kan zetten om: New business te realiseren Ze hebben veel coöperaties als klant. Bijvoorbeeld de Rabobank. Hoe kunnen zij deze trend gebruiken in hun communicatieadvies naar deze klanten? Uitvoering door kwalitatief onderzoek (interviews) en desk research.

9 Overige werkzaamheden
Omschrijving van de afgesproken werkzaamheden tijdens het ‘niet onderzoeksdeel’ van de stage Ondersteuning van communicatieadviseurs bij dagelijkse werkzaamheden Meelopen met Mayke Jacobs, senior expert creativiteit bij Bex*. O.a. Brainstorms voorbereiden, bijwonen en de inpassing van uitkomsten brainstorm in strategie champagne.


Download ppt "Advies en communicatiebureau"

Verwante presentaties


Ads door Google