The case of adolescent parental socialization Rani Tytgat 1BAOB.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Titel poster; 1 regel-blauwe balk 5 cm hoog, 2 regels-blauwe balk 9 cm hoog, 3 regels-hoogte 12 Eerste onderzoeker, Mede Onderzoeker A, Mede Onderzoeker,
Internet fun & veilig! titeldia.
Startbijeenkomst pilot 9 januari 2012
Mediawijsheid in de Leidsebuurt
Het klaslokaal 2.0.
Opvoeden in de puberteit
6 september 2012 Vakgemeenschap Sociale Stijging Thema Wonen
Typologie van Baumrind
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Herstel, het aanspreken van je eigen kracht
MENSEN LEVEN MET MENSEN
Vrije Tijd Opvoedingsbeleving, sociale vaardigheden en vriendschapsrelaties van adolescenten.
Zelfredzaamheid.
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Leren van docenten: Team routines September, 2008.
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Wat is Ethiek? Les 1.
Hoe een juiste onderzoeksvraag opstellen?
Intellectueel Eigendom Seminarie door: Stijn, Tom, Pieter en Peter.
1 Publiek Management Institutionele Onzekerheid Albert Meijer 30 maart 2012.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Inhoudstafel Stop 4-7 Hulpaanbod Meetinstrumenten Resultaten Doelgroep
Lehouck Florine  Abstract  Inleiding  Het onderzoek  Methode  Resultaten  Discussie.
Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst.
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Opvoedbaarheid en jeugdbeleid Henk de Vos Hanzehogeschool Groningen – Lectoraat Integraal Jeugdbeleid 16 september 2010.
PWO project: Preventief werken met Samen-Spel in de klas: Naar een duurzame, effectieve, en haalbare inbedding in de praktijk Verantwoordelijke lectoren.
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
Prof.dr. Micha de Winter Universiteit Utrecht
Mensen maken de stad, bouwstenen voor de sociaalecologische toekomst.
Door Andrea Piombo 2 CMD-I Internet Of Things. Internet of things “LIFX” WAT IS LIFX? LIFX is een LED-lamp die je via WI-FI verbindt met je draadloze.
Ethiek en besturen.
Kanjertraining..
Rook- en alcoholspecifieke opvoeding
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Sociological Abstracts Combineren van zoektermen met Booleaanse operatoren Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Moderne zorg. Successen tot nu toe… Meer kennis pathophysiologie Meer mogelijkheden therapie Dat betekent dat meer kinderen: Langer leven Opgroeien.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Jeugdcultuur week 6 Specifieke groepen het experimenteer gedrag voorbij.
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink m. d. nl med
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SPH voltijd Ethiek 3: Normatieve Professionalisering Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Lieve lezers, Ik heb een dochter van 17 jaar, haar naam is Brigitte.We wonen in Tamines een stadje in Belgie. Mijn dochter is verdwenen op 11 oktober.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
1 (Ped)agogiek Hoorcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Sociologie en Diversiteit hoorcollege 4
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
High Voorbeeldproject preventieve maatregelen Brede basiszorg Fase 0.
De Capability Approach een introductie Castella overleg 9 maart.
Mariël Kanne Docent ethiek 30 maart 2016 Dilemmabesprekingen als hulpmiddel bij het (leren) klinisch redeneren.
Interculturele klassen, ouders en buurten
Culturele diversiteit
H2 Een leven lang leren.
Finding ways to promote STI testing among the Afro-Caribbean community
Depressie bij kinderen en adolescenten
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Samen uit, samen thuis?! Ouderparticipatieve opvoedingsondersteuning in de ambulante werking van centrum voor kinderzorg en gezinsondersteuning te Willebroek.
Transcript van de presentatie:

The case of adolescent parental socialization Rani Tytgat 1BAOB

ABSTRACT AUTEURS: Sam A. Hardy, Amit Amit Bhattacharjee, Americus Reed, Karl Aquino TEST: Is er een relatie tussen (van een ado): Opvoeding Morele identiteit ‘psychological distance’

PSYCOLOGICAL DISTANCE Het subjectief plaatsen van objecten of personen in onze ‘psychologische ruimte’.

MORELE IDENTITEIT = verbintenis met morele principes 1. Relatie tss e morele ID en iemand zijn/haar gedrag 2. Morele doelen/gedragingen in een sociaal netwerk

OPVOEDEN 4 opvoedingsstijlen Authoritaire stijl (authoritarian) Permissieve stijl (permissive) Verwaarlozende stijl (neglectful) Gezaghebbende stijl (authoritative) Responsiveness Autonomy-granting demandingness

ONDERZOEK Public high school Onderzoek duurde 45 min Kort videofragment, brief en vragenlijst 1059 studenten (1256 – 185 studenten die telkens in een patroon antwoordden)

METINGEN Opvoeden Responsiveness (Ik kan rekenen op mijn ouders als ik een probleem heb) Autonomy-granting (ik krijg vrijheid van mijn ouders) Demandingness (Mijn ouders verwachten dat ik de familie-regels volg) Morele identiteit Internalization (waarden die belangerijk zijn voor die persoon zelf) Symbolization (waarden die symbool staan voor die samenleving)

METINGEN Social dominance orientation Pro hiërarchie van groepen of contra? Circle of moral regard Morele of etische verplichting om interesse te tonen in de welvaart

CONCLUSIE ‘Psychological distance’ van de ado Gevormd door morele identiteit Beïnvloed door Responsiveness, autonomy-granting en demandingness

BRONNEN Moral identity and psychological distance: The case of adolescent parental socialization Hardy A.S., Bhattacharjee A., Reed A., Aquino K, 2010, Moral identity and psychological distance: The case of adolescent parental socialization, journal of adolescence, 33,

BRONNEN AFBEELDINGEN INTERNET, directory/amit-bhattacharjee directory/amit-bhattacharjee INTERNET, INTERNET, mbers/Aquino_Karl mbers/Aquino_Karl