Veiligheid in Toverland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond personenzorg
Advertisements

VCA HOOFDSTUK 3 ONGEVAL.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
Introductie.
Final Draft NAM Onshore Instructie DVD Template voor Lokatie Specifieke Instructies.
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Arbode bv Health is our mission, Safety our vision
Preventief Verzuimmanagement
Diensten Voedselveiligheid Plaagdierpreventie Waterveiligheid.
  Droogbed (+) cursus.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
IAE UPEX Wie heeft welke rol?
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
Introductie: Jan Achterkamp Achterkamp bedrijfsopleidingen
GMP and HACCP in school restaurants School Development Project
Afdelingsvergadering najaar 2010 Afdeling Schermvliegen KNVvL Bestuur en Commissies Vrijdag 5 november 2010 Amrâth Motel Maarsbergen.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Maatschappelijke Stage Brandweer Noord-Holland Noord …. -…. -……
© de vries business consultancy, 2008
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Dienst Wijken Wijkdialoog Leidsche Rijn In gesprek met bewoners en professionals over de wijkambities tot 2014.
PERSOONLIJKE VALBESCHERMING
Eerste Hulp Bij Ontruimen DE TABLE-TOPOEFENING
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Presentatie meerjaren-OTO-beleidsplan
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Eerstejaarsproblemen
Programma Introductie. Monitoring Functies van het ZAT Samenwerken in een ZAT Aanbevelingen.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
WORKSHOP BRANDVEILIGHEID
Presentatie ontruimingsplan
Bekeken vanuit het perspectief van Bestuur en Management Paul Scharff en Roelof Eleveld.
Wat is duurzame inzetbaarheid voor ouderen ?
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
1 Brede school in Warmond: samenwerken
Hoofdstuk 11 Het arbeidsreglement. 2 Toepassingsgebied van de wet van 8 april 1965 – Alle personen die arbeid verrichten onder het gezag van andere personen.
BHV Presentatie.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Veilig en gezond aan ’t werk, dat raakt iedereen. Goed voor jou en voor de zaak. Samen sterk voor preventie Wat kunt u van Esener opsteken over leiderschap.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Brandveiligheid is een belangrijk thema in de zorg
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Freekids Kinderopvang
Werkbeschrijvingen en bestekken
Cliënt en Veiligheid.
Veiligheidspiramide ‘iedereen doet mee’
Energiebesparing zorginstellingen
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Werken in een arbeidsorganisatie
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Veilig werken in de logistiek (KAM)
COMPETENTIES EN CERTIFICERING
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa
EHBO bij Movares Is er meer dan pleisters en 112?.
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

Veiligheid in Toverland 10 november 2009 Limburgs Patiënten Veiligheidscongres door Paul Oomen Hoofd TD Toverland

Wat is Toverland: Bezoekersaantallen Grootste overdekte attractiepark van Europa, 365 dagen per jaar geopend van 10.00-18.00 uur. Weersonafhankelijk; zowel een grootschalig indoor-aanbod van 2 hectare als ook een grootschalig outdoor aanbod van ruim 8 hectare. Totaal ca. 10 ha Unieke combinatie van zowel actief als passief aanbod. Organisatie Events (zakelijke markt) in de avond uren. Bezoekersaantallen De bezoekers aantallen kunnen sterk variëren. Van 100 tot 6000 per dag.

Plattegrond

Diverse attracties

Personeel: 60 fte, 250 oproepkrachten gggf

Toverland geschiedenis

veiligheid!!. Veiligheid in Toverland De allerbelangrijkste kernwaarde om een professioneel attractiepark te zijn is: veiligheid!!. Pas vanuit een uitdagende maar bovenal veilige omgeving kunnen gasten dat ontspannen dagje uit beleven.

Diverse vormen van Veiligheid Algemene veiligheid Veiligheid van attracties Veiligheid van speeltoestellen Voedselveiligheid Brandveiligheid

Algemene Veiligheid Parkeren Verlichting Goede en duidelijke routings Orde en netheid Professionele houding medewerkers Professionele beveiliging waar nodig.

Veiligheid van attracties En speeltoestellen: Controles en onderhoud: Dagelijks Wekelijks Jaarlijks Checklisten Logboeken Jaarlijkse keuringen (TÜV) Toezicht VWA Voldoen aan de WAS Instructie medewerkers

Voedselveiligheid: Werken volgens hygiënecode Juiste verwerking ingekomen levensmiddelen Fifo Borging Persoonlijke hygiëne (haren vast, handen wassen enz.) Reiniging volgens procedure Consequente instructie en toetsing van medewerkers is hierbij van essentieel belang.

Brandveiligheid: Het gebouw is ontworpen / gericht op het vluchten van bezoekers. Dit gebeurt door een snelle detectie RWA installatie Voldoende vluchtwegen Brandmeldsysteem Ontruimingssysteem Blusmiddelen (intern en extern) Opleiden medewerkers (BHV) (alle parkmedewerkers) Ontruimingsoefeningen (intern oefenplan) Brandoefeningen (extern oefenplan i.s.m. locale brandweer)

Procedure handboek: Doel: In het handboek van Toverland staan alle procedures omschreven die nodig zijn om de veiligheid en kwaliteit continu te borgen. Dit handboek is een levend document dat door de preventiemedewerker is opgesteld en waar indien nodig bijstellingen worden gedaan zodat de procedures steeds actueel blijven.

Voorbeeld procedure ontruimingsplan:

BHV organisatie (organogram): Medewerkers hebben allen hun eigen taak binnen het ontruimingsplan. Aangezien niet alle medewerkers dagelijks dezelfde functie hebben werken we als geheugensteuntje met kaartjes die óf de medewerker bij zich heeft óf op de werkplek aanwezig is.

Instructie medewerkers: Bij introductie krijgt de medewerker alle voor hem van toepassing zijnde procedures uitgereikt. Iedere nieuwe medewerker krijgt een instructieplan, waarop instructies en procedures vermeld staan. Tijdens de inwerkperiode wordt dit instructieplan als leidraad gebruikt. Middels een jaarlijkse toetsing worden medewerkers gecontroleerd op hun kennis van de procedures.

Contact: Regelmatig vind er overleg plaats tussen de diverse attractieparken en keurende instanties om zo de algemene kwaliteit en veiligheid op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen in de parken in Nederland. Ook vindt er regelmatig contact plaats met de brandweer zowel in voorbereidende fases als mede in uitvoerende fases.

Gebeurt er bij Toverland dan nooit wat???

Hoe te voorkomen: Veiligheidsrondgangen Registratie bijna ongevallen Alle park medewerkers zijn BHVer

Vragen?