Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Lean in de gezondheidszorg
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
1 IT Management vs IT Governance in de Welzijnssector in Vlaanderen Studiedag: Efficiëntie en Effectiviteit 28/09/2012.
Ploegwerk Consultancy
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
“Goed bezig, nu voor later” Veiligheid, een kwestie van gedrag?
LEAN Management in Parker
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
© de vries business consultancy, 2008
Ontwikkelen van een kwaliteitssysteem: een contingentieperspectief
Inhoud van dit college Introductie Doelstelling van dit keuzevak
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Oktober 2010 Onderzoek naar de behoeften van directeuren en bestuurders in de kinderopvang In opdracht van de beroepsvereniging directeuren kinderopvang.
Prestatie-indicatoren voor procesveiligheid
© de vries business consultancy, 2008
Inhoud college Just In Time Pull Production.
Exceptioneel leiderschap Author: Hans Business Consultancy.
Leid jezelf Leid anderen Leid operatie Leid verandering Zingeving bepalen, Visie uitlijnen en Strategie cascaderen Waarde toevoegen vanuit de Klant Waarde.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 7 Lean Management
Exceptioneel Business Consultancy Author: Hans Groen.
ArchiValue: de APG-Case
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Connected Company & The Digital WorkSpace Roland Hameeteman 29 april 2015.
Naar een optimaal HR - beleid
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
Company overview 2015 Founded 1954 Privately owned 1 st Tier system supplier m 2 high tech manufacturing space 100% subcontractor > 400 FTE Revenue.
Business en IT Consulting
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst week 3 Werken in een team
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
L EAN IN DE HUISARTSENPRAKTIJK D.R. Zwart Maart 2016.
Kennisdag Auditen en Onderzoeken Donderdag 5 juni 2014
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Ervaringen uit de praktijk van UWV Training Lean Auditen.
Procesverbetering in de Zorg
Verspillingen in de processen
Corporate Real Estate Management en portefeuille sturing
Vergeet perfectie! Gewoon goed is goed genoeg
the digital workspace Connected Company & The Digital WorkSpace
Grip & Controle op digitalisering
Processing Structured Hypermedia
Veiligheidscultuur & leiderschap
Kluwer The end of Publishing
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
HET HSEQ-charter Integratieset H3SE Module TCG 1.3.
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Vormgeving van experimenten voor beter beleid
Inhoud college Structuur boek Groepsgewijze productie Just In Time
TWI = Training Within Industry
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
Checklist for Savings & Added Value
Kaizen Quick Reference Card
Jannes Huisman Senior coach
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Rubicon Jeugdzorg zelforganiserend
Transcript van de presentatie:

Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid Lean Thinking Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid Huub Backes MBA manager innovatie

Hebben we een probleem? RCA mensen of systeem? Lean/ TPS Presentatie

Toyota’s lean strategie “Brillant process management is our strategy. We get brilliant results from ‘average’ people managing brilliant processes. We observe that our competitors often get average (or worse) results from brilliant people managing broken processes”.

Toyota Production System Definieer waarde Identificeer de waardestroom Flow Pull Streef naar perfectie

Verspilling Overproductie Wachten Transport/verplaatsen Overprocessing Voorraad Onnodige beweging Fouten/defekten Niet gebruikte creativiteit

Lean produktie systeem

Klik om een titel te maken

Project 3-2-1

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden

Lean in Maastro Lean KNO Managementsysteem Cultuur 3-2-1

Lean produktie systeem

Toyota Production System 14 bedrijfsprincipes in vier delen: Lange–termijn filosofie Goede processen leveren goede resultaten Creëer waarde door mensen en partners te ontwikkelen Continu kernoorzaken verbeteren leidt tot een lerende organisatie

14 bedrijfsprincipes Lange-termijn filosofie Baseer management beslissingen op een lange-termijn filosofie, zelfs als het ten koste gaat van korte-termijn financiele doelstellingen

14 bedrijfsprincipes Goede processen leveren goede resultaten Creeer onbelemmerde doorstroming (’flow’) Gebruik ‘pull’ systemen Gelijkmatig werkritme (Heijunka) Los problemen direct en structureel op Gestandaardiseerde taken als basis voor continu verbeteren en medewerkers “’empowerment’. Gebruik ‘visuele controle’ Gebruik alleen betrouwbare, uitvoerig gesteste technologie ter ondersteuning van je mensen en processen

14 bedrijfsprincipes Creëer waarde door mensen en partners te ontwikkelen Ontwikkel leiders die diepgaand het werk begrijpen, de fiolosofie leven en het anderen leren Ontwikkel exceptionele mensen en teams Respecteer je netwerk door ze uit te dagen en te helpen verbeteren

Continu kernoorzaken verbeteren leidt tot een lerende organisatie 14 bedrijfsprincipes Continu kernoorzaken verbeteren leidt tot een lerende organisatie 12. Ga en zie het zelf 13. Neem beslissingen langzaam, implementeer snel 14. Word een lerende organisatie door reflectie (Hansei) en continu verbeteren (Kaizen)

Toyota Production System Flow is the key to achieve best quality at the lowest costs with high safety and moral

Toyota Production System “Toyota is as much a state of mind as it is a car company”. USA TODAY

1/1 relatie

1/1 relatie Nasa

1/1 relatie Complexe zorg Nasa