saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Het doen van eigen onderzoek
Diverse vogels en spreuken Niet klikken.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
“Ik kan dit niet oplossen...”
Dyslexie Deze spreekbeurt van Eva, groep 6, gemaakt voor school, november Mijn spreekbeurt gaat over dyslexie.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Het is vandaag Girlsday!
Welkom.
Les 4 cursus WordPress. Wat gaan we doen (1) 1. Importeren via Word problemen 2. Alle pagina’s en berichten verwijderen, incl prullenbak leegmaken 3.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
We zijn toch allemaal gelijk…
Werkloze Een werkloze solliciteert naar de post van wc-ontstopper bij Microsoft.
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Met 30% korting! Dus nu voor 50 euro!
Leesvaardigheid (ook te vinden op LaPlaza)
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Hang je poppetje op de muur.
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
Woord van Leven Mei 2011.
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
VASTEN bezinning maandag 21 maart 2011.
Trefwoorden overbodig? De gebruiker aan het woord Annemieke Jurgens InfoManagement 27 april 2006.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
LEESVAARDIGHEID Tips & Tricks.
Lieve zoon/dochter ....
Iedereen coach naar Jef Clement.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
het bouwen van een website
Doelstellingen formuleren
Bedrijfbezoek.
LEES DE NIEUWSBRIEF OP ENTERTAINMENT- BUSINESS.COM.
DON’T MAKE ME THINK DOOR: STEVE KRUG HEIN VAN KESSEL DILARA TUNCEL.
Interpreteren van data
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Eindexamen Nederlands klas 4 KB & 4 BB
Dit kun je gaan lezen als je niks beters te doen hebt!
Bezoekersgerichte teksten
Wel Jong, Niet Hetero 18/10/2013 Ilse Bockstaele
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Schrijven met een strategie
Dagelijkse gedachten Muziek : Gene Pitney & Marc Almond: Something’s gotten hold of my heart.
Binnenkort is het vakantie !! Je zal me toch niet achterlaten hé ???
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
De dag van het solliciteren Blok 1
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Zinnen die doen nadenken !
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Je sectorwerkstuk presenteren
Hoe zorg je dat je webtekst wordt gelezen? Tips en valkuilen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Zelf een viering organiseren.  1. verstaan, weten waar het over gaat  2. vieren, cultus  3. aangesproken worden, beleven  4. handelen, consequent.
Ouderatelier de hardop-denk methode - 26 januari - Anneke Videler Docent economie.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Nederlands Vrijdag 11 maart 2VA.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015 Don’t Make Me Think! saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015

geinspireee

Met zo min mogelijk energie, overleven Evolutie is: Met zo min mogelijk energie, overleven

Dus na dit…….

……..gebeurt dit.

+ De handicap

bewustzijn

Diagnose

We weten dat zelfs denken energie kost

Wat nu?

kiss logisch consequent geen overbodige/onnodige handelingen foul proof eenvoudig te leren goede feedback standaarden

belangrijke zaken mogen nooit verder dan 2 klikken weg zijn

Want …… de concurrent is nooit verder weg dan 1 klik

De oplossing

Don’t Make Me Think!

Poka Yoke

Logisch en overzichtelijk

Waar moet ik van nadenken? Benamingen Zogenaamd leuke namen Reclame namen Specifieke namen van het bedrijf Onbekende technische termen

Voorbeeld (slechte) naamgeving Waar zou je eerder op klikken? Jobs Employment Opportunities Job-O-Rama Results of Results

Hoe wil ik zoeken?

Resultaten overzichtelijk gepresenteerd

Al minder duidelijk

Mopper Waar ben ik? Waar moet ik beginnen? Waar hebben ze dat #$@* verstopt? Wat zijn de belangrijkste dingen op de pagina? Waarom hebben ze dat zo genoemd?

Wat denken wij Gebruikers lezen onze site van begin tot eind en maken dan hun keuze. Wat is de werkelijkheid?

Ze lezen niet, ze scannen Ik heb haast Ik hoef niet alles te lezen Ik ben hier heel goed in zoeken naar key words, tussenliggende teksten worden niet gelezen zoeken selectief naar woorden en zinnen die ze al in hun hoofd hebben

We zijn snel tevreden en dat werkt! Bezoekers nemen niet de tijd om de beste oplossing te vinden Ze kiezen de eerste de beste redelijke optie Onderzoek bij brandweercommandanten wees uit dat ze geen opties afwegen, maar de eerste de beste redelijke mogelijkheid kiezen en dat werkt!

Oefening Doe een review op 3-4 websites Maak tweetallen Doe een review op 3-4 websites Ten minste één site waar je iets kunt kopen Voordat je naar een site gaat formuleer je eerst een doel. B.v Inschrijven voor een opleiding Welke opvallende zaken zie je?