Imago het beeld dat van een persoon, een organisatie of gebied bestaat; reputatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

Hoe blijf ik gemotiveerd
Workshop 3 deel 1: Marketing
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
De SAZAS relatiedagen 2013 WELKOM.
DE ECHO VAN HET LEVEN..
Rien Boskeljon.
Kindermoment.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Sollicitatiegesprek.
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Leiderschap.
Sixth Sense Spirits of Nature.
Oplossingsgericht coachen
Je verleiding vertellen beste bloemist!
"Het is beter op iemand te moeten wachten - hoe lang ook –
Indien je vóór mij zou sterven,
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
De 10 geboden Ik ben de Here God. Ik ben jouw God. Ik wil altijd voor jou zorgen. Hou daarom van Mij het meeste. Maak geen beeld van God. Gebruik de naam.
Werken voor je 13e jaar 13 en 14 jaar
Managen van de instroom Retailmanagement hoofdstuk 6, paragraaf en 6.9 dossier aanleggen.
PRESENTEREN.
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Wat willen we vandaag doen?
Social Media Reputation.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Strip. Wil je dat ik dit uittrek ? terug aandoen Wil je dat ik dit uittrek ?
Onthaal en service.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1998 Vineyard Songs/Universal Songs 1/3 REGEER IN MIJ 569 (Brenton Brown. Ned. tekst: Mireille.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Het sollicitatiegesprek
5.3 Werk aan de winkel? Iedere werknemer heeft recht op het wettelijk minimumloon.  … … De betekenis van wettelijk minimumloon is: © Noordhoff Uitgevers.
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
Methodische gespreksvoering
PPS by De ECHO....
CHEFKE DESIGNS Presents PET-SHOP Dierenwinkel Ga maar snel kijken.
Tot 10 tellen in geloof -samen oefenen om leerling van Jezus te zijn-
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Een kruikenverhaal. Een waterdrager vervoerde twee kruiken
Reclame Masters | Ik en reclame!
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
DE ZEGEN VAN EVANGELISATIE Huh?? Zegen??. WELK BEELD HEEFT U?
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Budg€t Fun.
Even voorstellen Wie wij zijn en wat wij doen!
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
What will you do to change the
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
De zakelijke brief.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Kijk en luister Muziek.
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Kijk en luister Muziek.
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Transcript van de presentatie:

Imago het beeld dat van een persoon, een organisatie of gebied bestaat; reputatie

Prijs-imago:een dure of een goedkope winkel Kwaliteits-imago: een duurzaam product of een wegwerpartikel Service-imago: een klacht wordt vlot afgehandeld of ‘vandaag besteld = morgen geleverd’. Het is niet zo dat het ene imago is beter dan de ander. Het gewenste imago hangt van de doelgroep af. Imago is niet aantoonbaar, maar hangt vooral af van ‘beleving’

Welk Imago?

Welk Imago?

Wil je mij €10,= lenen, ik betaal je morgen terug. Wie wel? Wie niet? Waarom?

Imago van een trekkermerk Belarus Fendt

Wat zegt dit over het loonbedrijf?

Wat is jouw imago? Welk beeld hebben anderen van jou? Welk imago straal je uit? Welk bedrijfsimago past bij jou? Klopt jouw idee over je eigen imago? Vraag dit aan anderen (imago is beleving van anderen)

Wie neem je aan op het loonbedrijf? Na 1 minuut is 80% van de mening gevormd (wel/niet aannemen) op basis van: Uiterlijke verzorging Wel/geen hand geven Taalgebruik Oogcontact Houding Het imago van de sollicitant moet overeenkomen met het gewenste imago van het bedrijf ARBEIDSOVEREENKOMST   VAST DIENSTVERBAND VOOR ONBEPAALDE TIJD Werkgever: Naam : Adres : Postcode en plaats : en werknemer: Naam : Geboortedatum: Postcode en plaats : BSN/Sofi-nummer: Land en regio: verklaren dat tussen hen is afgesloten de navolgende arbeidsovereenkomst:

Imagoschade Een bedrijf (afd. PR) doet veel moeite om juist dat beeld op te roepen, dat een optimale waardering bij de doelgroep waarborgt. Negatieve berichten over het bedrijf dat schade aanricht aan het opgebouwde imago.

Voorbeelden van imagoschade Rabobank: doping gebruik in Tour de France Glasscherven in potjes babyvoeding Hartstichting: forse beloning topbestuurder Samenwerking met een dubieuze partij (crimineel, ‘foute partij’ denk aan de vader van Maxima die imagoschade opliep door zijn werk voor een foute regering in Argentinië)

Zorg altijd dat je het imago van het bedrijf positief beïnvloedt.