Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync Start= Korte intro (resellers) Overall doel Benemen (wat kunnen we/de echte USP’s): Nadruk leggen op VaMo + Lync, uniek! Kan niemand nu waarmaken (belangrijkste communicatie tools zakelijk) Veel slimmer routeren, door intelligent software platform (vb Perspectief). Wij kunnen een mobiel die niet bereikbaar is en die een gesprek krijgt, doorrouteren, wie kan dat waarmaken? Inzicht in bereikbaarheid, door rapportages. Wie kan inzichtelijk maken wie wanneer is gebeld, maar ook of er is terug gebeld. (key voor bepaalde sectoren, maar overall natuurlijk ook) Toestel en apparaat onafhankelijk! (niet denken in hardware/toestellen etc, maar in gewoon bereikbaar zijn!) Om te beginnen neem ik jullie graag even aan eigen hand mee terug in de tijd, een hele mooie tijd, maar ook eentje die maakt dat we in deze tijd nog steeds met een legacy probleem moeten dealen als het gaat om efficiënt communiceren. Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync
Wildgroei SITUATIE Zelf gestart in 1998…. Vast en Mobiel; twee gescheiden markten (jaren ‘90-’00) Nieuwe visies, waardoor het samen moest gaan werken, zowel breedband diensten als vast net (overnames etc jaren ‘05-’07) Vast Mobiel integratie FMC wordt een feit (vanaf jaren ’07)/OCS is ook al een gegeven, maar van echt samenwerken is nog geen sprake UC, waar Microsoft als gezegd met OCS al druk doende mee was gaat 2010 onder de naam Lync verder Wildgroei, althans aan de achterkant, voor is het top of the bill! én geen integratie tussen UC en VaMo De grote uitdaging om dit met een goeie visie aan te pakken is Benemen in 2008 aangegaan. WAT HEBBEN WE ALS OPDRACHT GEZIEN? (=visie Benemen) Overgang naar visie Benemen; eenvoud inzicht in bereikbaarheid en met wie toestel en apparaat onafhankelijk bereikbaar!
Creëer eenvoud Eenvoud; HOE? 2008: Ontstaan van Benemen in Finland. Missie was om een platform te ontwikkelen om de belangrijkste communicatietools(Vast/Mobiel en Lync, hoeft NIET!) te integreren, met als doel: Vereenvoudigde infrastructuur, reduceren van het gebruik van hardware Verbetering van de gebruikers ervaring door een software platform met control portal Voorspelbare kosten door één bedrag per maand per gebruiker te rekenen Eén leverancier; minder beheers kosten en administratie last Én flexibele en schaalbare contracten om de roadmap vd CIO of IT manager te ondersteunen en waar te maken
Verbeter inzicht en bereikbaarheid ? Beter Inzicht en bereikbaar; HOE? Welke medewerker heeft contact met welke klant? Meten is weten Door communicatie stromen door te meten zijn we in staat om bereikbaarheid en repsonse inzichtelijk te maken. Hiermee kun je vrij eenvoudig gesprekken herrouteren etc.
Toestel & apparaat onafhankelijk + + =
Communiceren met een customer service visie Microsoft Lync Integratie Mobiele Integratie CRM Integratie Vaste Telefonie Integratie Toegang tot 60+ countries Conclusie, wat hebben we staan..
Case: Internationaal bouwmaterialen bedrijf Klantbeschrijving Oplossing Internationaal Fins bedrijf dat steenwolisolatie materialen produceert. Verkoopkantoren in meer dan 13 landen Productiefaciliteiten in 4 andere landen. Microsoft Lync Benemen diensten Inbelnummers geleverd voor internationale conferencing teneinde de kosten te drukken. Behoefte Resultaat Kosten effectieve oplossing voor internationale spraak- en video conferencing Als ook een collaboration oplossing tussende verschillende vestigingen. Enorme kostenbesparingen op de reiskosten met zich mee (>30%). Vollop gebruik van Spraak- en videoconferencing Tevens is de ’presence’ informatie van iedere medewerker zichtbaar.
Case: Vorkheftruck producent Klantbeschrijving Oplossing Voor de Europese markt Heeft meerdere vestigingen, zowel productie als verkoop-vestigingen Ongeveer 500 medewerkers waarvan het merendeel in Nederlandse en Finse vestigingen werkzaam zijn. De volledige Benemen suite, Mobiele telefonie, ContactCenter oplossing Vast-Mobiel integratie, inclusief Microsoft Lync Same Sign-on functionaliteit Behoefte Resultaat Totale communicatiekosten met 20% te verminderen, Gebruik te maken van een Unified Communications oplossing. Same Sign-on oplossing De verlangde besparingen zijn bereikt, door gebruik te maken van ’on net’ telefonieoplossigen van Microsoft Lync and BenePhone. Tevens is er een betere bereikbaarheid van de kantoren en de medewerkers.
Case: Gezondheidzorg organisatie Klantbeschrijving Oplossing Een stichting gelieerd aan een middelgrote gemeente in Nederland. Leveren zorg aan psycho-somatische patienten, die zelfstandig wonen. 90 medewerkers waarvan 60 buitenmedewerkers. De volledige Benemen suite ContactCenter oplossing Vast-Mobile integratie. Hierdoor is het mogelijk, bij geen bereik, de mobiele oproepen door te routeren naar andere collegae in de groep of het hoofdkantoor. Behoefte Resultaat De buitenmedewerkers zijn af en toe niet bereikbaar, omdat het bereik van de mobiele provider niet toereikend is. Mogelijk ontstaan van kritische situaties, als medewerker niet bereikt kan worden door een cliënt. De bereikbaarheid van de individuele buitenmedewerkers als ook de totale organisatie is verhoogd. Acute dienstverlening is gewaarborgd Klanttevredenheid is verhoogd.
Case: Automobiel bedrijf Klantbeschrijving Oplossing Automobiel bedrijf met meerdere dealerships. Opereren door het hele land. Een omzet vna ongeveer € 300 mm. De totale Benemen suite Mobiel telefonie Contact Center functionaliteiten. Rapporatge d.m.v. BeneReports Behoefte Resultaat Gebrek aan informatie, hoe er met hun klanten wordt gecommuniceerd. Onbeantwoorde klantgesprekken Verkeerde routering van inkomende Onvoldoende klanttevredenheid Klantcontacten tot op detail te analiseren Daardoor in staat om beslissingen te nemen die de efficiency van het bedrijf vergroot. De klanttevredenheid is sterk verbeterd Een positief effect op de omzet van de groep
Toestel onafhankelijk Unieke propositie 100% Cloud VaMo + LYNC Lage Roaming kosten Schaalbaar Unieke propositie, welke flexibel en schaalbaar is en voldoet aan de wensen van elke CIO/ICT manager. Een bedrag per maand per gebruiker, lage roaming door slimme routeringen op het platform, niet meer denken in toetsellen of apparaten ect Vast bedrag per maand Toestel onafhankelijk Écht inzicht Control portal
LOOP BINNEN VOOR EEN DEMONSTRATIE OP Stand nummer 17 Peter Deen: Country manager +31 632 133456 Ryan Wendels: Sales manager: +31 655 870703 LOOP BINNEN VOOR EEN DEMONSTRATIE OP Stand nummer 17