Communication Een good listening attitude. A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop ‘De eerste indruk’
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Waar haal je je informatie vandaan? Herinnering of Constructie?
PRESENTATIETECHNIEKEN
Communicatie met de klant
Lotgenotencontact.
Communicatief gedrag + / -
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Vraaggericht werken.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Het is nooit te laat om te worden wie je had willen zijn.
Licht mengen.
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
Zingen Vader vol van vrees en schaamte, buigen wij voor U.
De 10 geboden Ik ben de Here God. Ik ben jouw God. Ik wil altijd voor jou zorgen. Hou daarom van Mij het meeste. Maak geen beeld van God. Gebruik de naam.
LUISTEREN NAAR DE STEM VAN GOD
Het Debat Opbouw en inhoud.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
In dit hoofdstuk komt aan de orde: Vijf belangrijke punten In dit hoofdstuk komt aan de orde: Vijf belangrijke punten bij het verlenen van Eerste.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Presenteren.
Syncope hulpverlening.
Opwekking 710 Gebed Om Zegen
Alweer over de zonde … ?!.
Module 1 – Dag 3 Hallo Module 1 – Dag 3 een 1 Module 1 – Dag 3 twee 2.
Druppels van gedachten
Ken je kracht…Deel je kracht…
Gespreksvaardigheden
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Communicatie en dementie
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Capturing Kids’ hearts
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Opwekking 617 Hij kent mijn naam.
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Dagdeel 3 conflicthantering
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Leven in Verbondenheid Gemeente- project Leven in Verbondenheid.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
“Vader, laat Uw wil gebeuren”
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Medische Kennis.
Klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
1 Koningen 8: Dit is wat Salomo bidt als hij een tempel heeft gebouwd voor God. Kunt U wel op aarde wonen, God? U bent zo groot en machtig, de hemel.
Covey trainingsavond.
H1 Media en communicatie
Contact maken en contact houden
Verkoopt en handelt verkoop af
Communicatie.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Training communicatie
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Christelijke filosofie: “iedereen aanbidt wel iets” Tim Keller (New York): “we leven in een wereld van afgoden” Je wordt uitgenodigd God de HEER te aanbidden:
Interculturele communicatie
Besturen en Communiceren
Les 5: Verbale communicatie
<naam bedrijf> & <naam school>
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Les 6: non-verbale communicatie
<naam bedrijf> & <naam school>
Transcript van de presentatie:

Communication Een good listening attitude

A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste instelling!

Dus:  Ga recht staan/zitten  Buig naar je luisteraar toe  Gebruik non-verbale communicatie  Kijk de ander aan  Stel vragen  Vat samen  Geef feed back

En  Herhaal wat de ander gezegd heeft  Knik met je hoofd  Geef je volledige aandacht  Leg uit wat je voelt en denkt  Onderbreek de ander niet  Nodig de ander uit om te praten

Luisteren aan de telefoon  Zeg ‘hmm, aha’ etc Omdat je geen non-verbale elementen kunt gebruiken.  Let op de toon van je stem Zorg dat je vriendelijk en geïnteresseerd klinkt.