Marketing College 13 Wat weten we nog?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Geld verdienen met trends
Advertisements

Werkcollege Marketing blok 2 week 5
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Een startersgids voor innovatie
Geld verdienen met trends
Inleiding in de Marketing
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing Werkgroep 6.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 2.
Hoofdstuk 1 Geld en Welvaart
Visie & Strategie.
Koopbeslissingsproces verdiept
Visie & Strategie.
Consumentengedrag en het koopbeslissingsproces
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Koopbeslissingsproces en doelgroepbewerking
Marketing College 16 Stof uit Blok 2 herhalen.
Logo’s en kleurgebruik
Doelgroep en marktsegmentatie
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Kennistest, doelgroepbewerking en omzetprognose
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Indeling van hoofdstuk 4
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Marketingstrategie.
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Maslow Behoeftenpiramide.
Welkom Havo 5..
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Marktsegmentatie en positionering
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Marketing College 13 Wat weten we nog?

Doel van deze les Na deze les kun je De belangrijkste begrippen herkennen Deze begrippen toepassen in de volgende lessen Dit is belangrijk omdat vernieuwing in de reis-, hotel- en leisurebranche nu nodig is er van jullie verwacht wordt dat jullie meedenken in jullie toekomstige baan

Deze week Kennisquiz Maak groepjes van maximaal 4 personen Bedenk een naam voor je team Als je het antwoord weet, steek je je hand op Het winnende team mag de volgende categorie en de moeilijkheid kiezen

Koopbeslis-singsproces Doelgroep & Markt-segmentatie Maslow & Doelgroep-bewerking Koopbeslis-singsproces Stof uit Blok 1 Overige vragen 1 punt 1 punt 1 punt 1 punt 1 punt 2 punten 2 punten 2 punten 2 punten 2 punten 3 punten 3 punten 3 punten 3 punten 3 punten 4 punten 4 punten 4 punten 4 punten 4 punten

Doelgroep & marktsegmentatie Wat is een heterogene markt? Een heterogene markt is een markt waar niet iedereen dezelfde wensen en behoeftes heeft. 1 punt terug

Doelgroep & marktsegmentatie Wat zijn demografische criteria? (noem er minimaal 2) Geslacht, religie, leeftijd, gezinssamenstelling 2 punten terug

Doelgroep & marktsegmentatie Welke criteria bieden informatie over het inkomen? De socio-economische criteria 3 punten terug

Doelgroep & marktsegmentatie Noem de drie stappen van marktsegmentatie Doelgroepbepaling Doelgroeporiëntatie Doelgroepbewerking 4 punten terug

Maslow & doelgroepbewerking Hoeveel lagen heeft de piramide van Maslow? De piramide van Maslow heeft 5 lagen. 1 punt terug

Maslow & doelgroepbewerking Hoe kan een campinghouder zijn / haar doelgroep bewerken? Door middel van de 5 marketinginstrumenten / de 5 P’s 2 punten terug

Maslow & doelgroepbewerking Wat betekent zelfontplooiing? Dat je jezelf als persoon ontwikkelt. 3 punten terug

Maslow & doelgroepbewerking Wat is de onderste laag uit de piramide en noem twee voorbeelden Fysiologische behoeften Eten, drinken, ademen, slapen 4 punten terug

Koopbeslissingproces Wat is de fase van de bewustwording? De fase waarin wordt gekeken welke merken je kent. 1 punt terug

Koopbeslissingproces Waar staan de letters AIDA voor? Attention Interest Desire Action 2 punten terug

Koopbeslissingproces Welke fase uit het koopbeslissingsproces zit niet in het AIDA model? De fase van de bevestiging. 3 punten terug

Koopbeslissingproces Wat is het voordeel van producten met lage koopinspanning? Consumenten denken niet lang na over de aanschaf, dus het is mogelijk om impulsaankopen te stimuleren. 4 punten terug

Noem alle marketinginstrumenten Stof uit Blok 1 Noem alle marketinginstrumenten Product Prijs Plaats Promotie Personeel 1 punt terug

Stof uit Blok 1 Wat is marktgebied? Het geografische gebied waar de potentiële afnemers zitten en waarop de onderneming haar marketingactiviteiten richt. 2 punten terug

Wat is het verschil tussen een concrete en een abstracte markt? Stof uit Blok 1 Wat is het verschil tussen een concrete en een abstracte markt? Een concrete markt is een plek waar vraag en aanbod samenkomen, zoals bijvoorbeeld een winkel of een webshop. Een abstracte markt is een verzameling van alle concrete markten, zoals de huizenmarkt of de reismarkt. 3 punten terug

Noem minimaal 4 kenmerken van dienstenmarketing Stof uit Blok 1 Noem minimaal 4 kenmerken van dienstenmarketing Ontastbaarheid Consumptie op het moment van productie De gast produceert mee Diensten zijn vergankelijk Diensten zijn persoonsgebonden Een dienst is een optelsom van onderdelen Diensten zijn niet te testen De gast koopt slechts de verpakking van de dienst 4 punten terug

Waarvoor staat de afkorting USP? Overige vragen Waarvoor staat de afkorting USP? Unique Selling Point 1 punt terug

Waarvoor staat de afkorting MVO en wat betekent het? Overige vragen Waarvoor staat de afkorting MVO en wat betekent het? Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Het betekent dat je bijvoorbeeld groene energie gebruikt, ouderen in dienst neemt of je afval recyclet. 2 punten terug

Geef voorbeelden van een publieksgroep en een omgevingsfactor Overige vragen Geef voorbeelden van een publieksgroep en een omgevingsfactor Kapitaalverschaffers, overheden, media, specifieke publieksgroepen Het weer, de bevolkingssamenstelling, de economie, technologische ontwikkelingen 3 punten terug

In welke periode van het economisch leven is marketing ontstaan? Overige vragen In welke periode van het economisch leven is marketing ontstaan? In de periode van de afzeteconomie. Onderscheidend vermogen werd belangrijk door de toenemende concurrentie. 4 punten terug

En de winnaar is…

Bedenk zelf een vraag Individuele opdracht Bedenk een vraag om de stof uit hoofdstuk 3 (alle stof die in blok 2 is behandeld) Geef zelf ook het antwoord bij de vraag De beste vraag komt op het tentamen (mits er een goede vraag tussen zit)

Evaluatie Het doel van deze les De belangrijkste begrippen herkennen Deze begrippen toepassen in de volgende lessen Is dit voor jullie gevoel behaald?

Volgende week Koopbeslissingsproces in verschillende koopsituaties Koopbeslissingsproces en inkomensverandering Omzetprognose

Huiswerk Lees pagina’s 73 t/m 78 Maak opdrachten: 3.34 3.35 3.40 3.41 Dit wordt volgende week gecontroleerd!