Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
Feedback – Hoe kan het beter?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Bewustwording van je eigen communicatie oplossingsgericht kijken en communiceren Remco Troost Docent economie, mentor 3Mavo, (intern) trainer op.
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
Kwaliteit en/in Mentoring: een zoektocht Frans Meijers Conferentie ‘Mentoring, koersen op kwaliteit’ Amersfoort 18 november 2008.
Vapro -D Month Year Givaudan.
Bovenschoolse voorzieningen RSV Breda
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Evaluatie pilot Februari 2006-januari Werkwijze evaluatie n Enquêtes. n Verslagen van studenten. n Gesprekken met de studenten.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Workshop Onderzoeksontwerp
Onderzoeksfase in het CLB
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Enquête professionaliteit van MRen GMR, SPO Utrecht September 2010.
 Rik van Gerven  Mark Bogers Doelen: Gedragsverandering bewerkstelligen. Uitval voorkomen. Iedere leerling zijn eigen traject bieden. Inzicht.
Passend onderwijs en de verwijzing naar het VO
Ouderavond locatie/data
HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Beoordelen met behulp van rubrics
Inleiding presentatie digitaal OKR en protocol september 2014 Samenwerken aan Passend Onderwijs voor elke leerling.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
De kubus van CSPE succesfactoren!
Structuur in de brugklas Januari 2013 Welkom!. Plaatsing Plaatsing op basis van: Advies basisschool Onafhankelijke toets (bv. cito)
Het Mezennestje vzw KDV & BOKDV.  Voorschoolse opvang van 6u30 tot 9u  Naschoolse opvang van 15u30 tot 19u  Woensdagnamiddag van 12u tot 19u  Vakantie-
Onze doelen en visie in beeld
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Voorlichtingsbijeenkomst voor
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
WELKOM OP DE VOORLICHTINGSAVOND Speciale klassen en begeleiding op de Guido de Brès.
Als je nog geen idee hebt …
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
Ouderavond De Doornick Onderwerp: Wel/geen continurooster?
Open Huis 19 januari Hartelijk welkom! Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2.
De weg naar passend onderwijs. Voor leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben dan binnen de basisondersteuning op de reguliere scholen wordt geboden.
Scholing gele route ‘de Schakel’ 12 november 2012.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
Nieuw onderwijsconcept en plaatsing. Besluit 1. Extra begeleidingsbehoefte: Aanmelding gebeurt bij een VO - ‘moeder’school. 2. Flexibel arrangement met.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Tevredenheidsonderzoek 2015
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Aansluiting vmbo - mbo Opzet van het project
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Ouderavond 3 Havo 3 oktober 2017
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Medezeggenschap? Ook voor u!
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Doubleren.
Ouderraad Wilbertschool Een leuke schooltijd maak je samen.
Doubleren.
LEERLINGBESPREKINGEN
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Vernieuw je HR-cyclus.
Informatieavond voor de ouders van de leerlingen van H3C
Inhoud Wat is het Spaarne College? Voor wie? Onderwijsniveaus
Transcript van de presentatie:

Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound Enquête algemene gegevens Enquête resultaten per onderwerp Vragen/opmerkingen

Voorstellen Anita Voerman Lydia van de Giessen Nina Lengkeek Extern coördinator Docent Lydia van de Giessen Intern coördinator Nina Lengkeek Psycholoog NIP Nicole van Burk TOPs trainer/coach Judith Greuters Stagiaire orthopedagogiek

Een dag op de Rebound…

Dezelfde dag op de Rebound… Nina Lengkeek Nieuwe psychologische ondersteuning Nicole van de Burk TOP’s

Resultaten enquête Totaal cijfer voor de Rebound is een 7,8

Resultaten enquête Onderwerpen: Voorzieningen Aanmeldingsprocedure Plaatsing Rebound Contacten Ontwikkeling leerling Algemene beoordeling

Voorzieningen 4 voorzieningen: Onderzoeksfunctie Preventiefunctie Adviesfunctie Consultaties GGZ/Pro persona Resultaten per voorziening (schaal van 1 tot 5):

Voorzieningen Toelichtingen Adviesfunctie TOPs is populair binnen de scholen Consultaties GGZ/Pro Persona Is weinig ervaring mee/wordt weinig gebruik van gemaakt Voorzieningen totaal Gemiddeld cijfer is een 7,8

Aanmeldingsprocedure 4 aspecten: Nieuw aanmeldformulier Tijdspad van aanmelding tot besluit Onderbouwing van het besluit Kwaliteit van adviezen nadat de aanmelding in het Reboundteam besproken is Resultaten (schaal van 1 tot 5):

Aanmeldingsprocedure Toelichtingen Nieuw aanmeldformulier “Verademing” “Duidelijke verbetering dan Onderwijstransparant” Onderbouwing besluit Nog niet veel ervaring mee “Procedure naar wens verlopen tot nu toe” “Tip: goed om de onderbouwing ook schriftelijk mede te delen” Aanmeldingsprocedure totaal Gemiddeld cijfer is een 7,7

Plaatsing Rebound Procedure: Intake Beginperiode Tussenperiode Eindperiode Nazorg Evaluaties Resultaten (schaal van 1 tot 5):

Plaatsing Rebound Toelichtingen Begin/Tussen/Eindperiode “Schriftelijk verslag is prettig” “Goed om tijd in te bouwen om de leerling te leren kennen” Nazorg “Gaat steeds beter, afhankelijk van de leerling” Niet op de hoogte Evaluaties “Te weinig ervaring mee” “Heel prettig” “Graag meer uitgebreid verslag over interventies Rebound”

Plaatsing Rebound Plaatsing Rebound totaal Gemiddeld cijfer is een 8,2 Geen toelichting gegeven

Contacten 3 aspecten: Contact Rebound - school Contact Rebound – ouders Materiaaloverdracht Resultaten (schaal van 1 tot 5):

Contacten Toelichtingen Contact Rebound – ouders “Behoefte meer contact met ouders” Materiaaloverdracht “Kan beter” “Niet altijd even goed, ligt aan beide partijen. Behoefte aan overzicht van Rebound met gemiste toetsen” “Nijpend probleem binnen onze organisatie. Lastig voor mentoren om werk bij Rebound te krijgen. Voor de toekomst een vereiste om hier commitment over te krijgen.” “We proberen hier zo goed mogelijk zorg voor te dragen.” “Gebeurt soms matig. Verbeterpunt.”  

Ontwikkeling leerling Hoe is de ontwikkeling van de leerling tijdens de Reboundperiode op het gebied van: Didactisch “Geen achterstand” “Kan een probleem zijn bij praktijkvakken.” “School moet beter de toetsen aanleveren, niet achteraf maar van te voren zodat de leerling de toets op het juiste moment kan maken.” “Niet te voorkomen, bijvoorbeeld techniek kan niet op de Rebound gegeven worden.” “Scholen dienen er rekening mee te houden dat een leerling gedragsmatig veel leert.”

Ontwikkeling leerling Hoe is de ontwikkeling van de leerling tijdens de Reboundperiode op het gebied van: Sociaal emotioneel “Geen zicht op.” “Goed” “In de meeste gevallen positieve resultaten” Daar is middels onder andere TOPs, psychologische gesprekken veel aandacht voor. We merken dat de leerlingen er veel van opsteken en dat ook graag uit willen dragen bij terugkomst. “Wordt zeer veel betrokken aandacht aan geschonken.”

Beoordeling totaal Terug naar het totale cijfer voor de Rebound. Algemene feedback: “Goed werk. Betrokken mensen!” “Voor sommige vragen te weinig inzicht, lastig te beantwoorden.” “Zeer betrokken en gedreven team!” Behoefte aan wekelijks contact op de scholen. Wegens tijdelijke uitval van een medewerker van de Rebound waren de communicatielijnen niet altijd even helder. Een nieuwe structuur brengt veranderingen met zich mee. Terug naar het totale cijfer voor de Rebound. Gemiddelde = 7,8.

Vragen/opmerkingen?

Hartelijk dank voor uw aandacht, feedback en vooral vertrouwen!