THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI 2015 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regie in Eigen hand Hans van der Knijff 15 mei 2013.
Advertisements

Stichting Dijk van een Kust
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Samenwerken aan Onderwijs en ICT Frank vd Oetelaar dinsdag 12 april 2005.
Rotterdammer voorop Geweldige stad: we werken er samen aan
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Efficiënt besturen in de social profit
Initiatieven van ondernemers en de hobbels bij de overheid
RegioAanpak Veilig Thuis ‘Op weg naar een Regiovisie’ 5 december 2013.
1 Het overlegtraject MP 1.1. Aanpak vanuit ANB - PD Limburg 3 Juni 2014.
Social Media.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Samen werken aan een gezonde regio!
Partnerschap voor Europese Fondsen | 4 juni 2013 Partnerschap voor Europese Fondsen Meerwaarde van synergie, meerwaarde voor groei. Eva Reuling Coördinatiepunt.
DuurzaamDoor Regionale netwerken en Duurzaamheidknooppunten Ad Bijma, programmacoördinator.
Citymarketing Hilversum 2006
Sociale buurt/wijkteam
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Evenementencommissie RCU Zwolle
GGZ Netwerkbijeenkomst Midden Limburg 26 juni
Ondersteuningsmogelijkheden vanuit FCB in 2015 Voor de regionale samenwerkingsverbanden Kinderopvang en Beroepsonderwijs Tineke Walstra, Thema-adviseur.
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
een nieuwe LEADER periode
Beleidsinformatie Jeugd
WELKOM SPORT EN BEWEGEN IN DE BUURT EN MBO. Platform Bewegen en Sport/ MBO RAAD Gelderse Sport Federatie VOORSTELLEN.
Vervolg Masterclass Zeeland Dennis Mollet Adviseur Markt & Overheid.
SECTORPLAN AGRARISCH & GROEN Maatregel 5 & Maatregel 6 Liesbeth van der Vegt Projecten LTO Noord SEB 27 augustus 2014.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
De Wiekelaar als ontmoetingspunt De rol van Kulturhusen en de Wmo.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Andries Visser Multifunctionele landbouw: een sector met toekomst.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Inventarisatie gestapeld toezicht VNG Ambassadeursbijeenkomst 25 januari 2013 Haarlem Peter Bex
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
POP3. Programma Rol van provincie, SNN en RVO Veenkoloniën maatregel 1 Veenkoloniën maatregel 7 Subsidie aanvragen POP3 agenda Vragen Europees Landbouwfonds.
Versneld van Proof of Concept naar Volwassen Product Wrap-up: doelen terugblik evaluatie vooruitblik.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Maatschappelijke stage in de agrarische sector. Waarom belangrijk? Maatschappelijke verantwoordelijkheid Kans om kennis te maken met de sector Kans om.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Social Media & Sport Deel I
Waterbouwsteen in omgevingsbeeld Edith Velema
Brabant, vernieuwt samen
Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Plaats, datum bijeenkomst
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Plaats, datum bijeenkomst
Plaats, datum bijeenkomst
Inspelen op innovaties
CE  BNN Circulaire Economie  Beroepsonderwijs Noord-Nederland
Regio Consulent & Recreatieforumlid KNHS Groningen
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Transcript van de presentatie:

THEMADAG MULTIFUNCTIONELE LANDBOUW 29 JANUARI januari 2015Van vandaag naar overmorgen

PERSPECTIEF SECTOR MFL 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen2 Groeiende sector Verbinding tussen consumenten en de agrarische sector -Voeding en gezondheid -Kringloop economie -Plantgezondheid

SAMENSTELLING COMMISSIE MFL Hans Nijland, vz commissie, Landbouw & Zorg Annette van der Velde, vz landelijke vakgroep MFL Nico van Olst, Product en Afzet Wilma de Rooij, boerderij-educatie en agrarische kinderopvang Vacature, Recreatie Adviseur: Anneke van Dijk 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen3

Landbouw & Zorg Gevolgen Wet Maatschappelijke Ondersteuning worden duidelijk Afvaardiging naar Federatie Landbouw & Zorg Advisering o.a. over: - resultaatmeetsysteem 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen4

Boerderij-educatie Nieuwe start Platform Boerderij-educatie (december 2014) - landelijke platform - met een ondernemer van ieder samenwerkingsverband van educatieboeren - ondersteund door de landelijke vakgroep - ziet toe op het kwaliteitssysteem, met o.a. de training Belevend Leren en een collegiaal auditsysteem - beheer en aanpassing website “metdeklasdeboerop” - samenwerking met andere landelijke partijen - gezamenlijk afstemmen en ontwikkelen nieuwe initiatieven 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen5

Product en afzet: streekproductenloket Streekproductenloket - informatieloket voor ondernemers met relevante kennis, informatie en praktische tools. -Ondernemers helpen om de weg te vinden en goede beslissingen te nemen. 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen6

Streekproductenloket: wat kunt u ervan verwachten? Informatie over wet- en regelgeving Praktische tips over etikettering Hygiënecode op maat Wat is een (keur-) merk en wat doet dat voor mijn bedrijf? Welke soorten (keur-)merken zijn er? Hoe vraag ik een keurmerk aan. Marktontwikkelingen en trends. Vraagbaak met vraag en antwoord door deskundigen (in ontwikkeling). 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen7

Product en afzet: productetikettering -Nieuwe etiketteringsregels zie ook website Streekproductenloket website NVWA website Voedingscentrum  workshop vanmiddag 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen8

Recreatie Samenwerking met andere koepelorganisaties verkennen. Vergroten zichtbaarheid ondernemers met een recreatietak 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen9

VOORUITBLIK 2015: uitwisselen en verbinden 1. passend omgevingsbeleid - bestemmingsplannen: overleg met commissieleden MFL in afdelingen/regio’s/provincies over knelpunten 2. Verbinden initiatieven in regio’s/provincies/sectoren -In samenspraak met commissieleden, sectoren, regio’s bespreken nieuwe initiatieven en uitwisseling ideeën (op verzoek: bijvoorbeeld vraag Overijssel over educatieve en recreatieve programma’s voor consumenten) 29j januari 2015)Van vandaag naar overmorgen10

VOORUITBLIK 2015: uitwisselen en verbinden 3. In de regio: per deelsector als commissie bijeenkomsten houden voor kennis- en ervaringsuitwisseling. 29j januari 2015)Van vandaag naar overmorgen11

VOORUITBLIK 2015: uitwisselen en verbinden Wat is uw vraag aan de Commissie MFL? 29j januari 2015)Van vandaag naar overmorgen12

SOCIAL MEDIA MFL NET: Visie MFL 2025 op Youtube 29 januari 2015Van vandaag naar overmorgen13

SOCIAL MEDIA PROGRAMMA Hoe werf je met een beperkt budget de juiste klanten online?Met Wouter Gijsbertsen Slim inzetten van Facebook, Twitter en andere social media Met Narda van der Krogt 29 januari 2014Van vandaag naar overmorgen14