[Productnaam] Marketingplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
STRATEGISCHE PLANNING
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Project Bedrijf Presentator
Aanzet tot strategisch denken
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoe kan het jou veranderen?
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Beleidsvoering naar groei
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Marketing Marketingoriëntatie
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Detailhandelsmarketing
MARKETINGMIX.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Informatie management HC2
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Sales 2.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Marketingstrategie.
Een goed product maken is niet genoeg …
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Evaluatie [projectnaam]
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Voeg hier een foto van het product in
Project Bedrijf Presentator
Project Naam van bedrijf Presentator
[Productnaam] Marketingplan
Een product of dienst verkopen
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Presentatie bedrijfsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Projectnaam | Bedrijfsnaam | Naam presentator
Evaluatie [Projectnaam]
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Verkoopt en handelt verkoop af
Voeg hier een foto van het product in
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

[Productnaam] Marketingplan

Voorlopers (vroegtijdig aanpassen) Marktanalyse Veranderingen op de markt Beschrijf de veranderingen in het marktaandeel, de positie, spelers, marktverschuivingen, kosten, prijsbepaling of concurrentie Volgers (massa- markt) Aantal klanten Voorlopers (vroegtijdig aanpassen) Einde levensduur Tijd

Productbeschrijving Geef een beschrijving van het product of de service

Concurrentie De concurrentie- positie Geef een overzicht van concurrenten en noem daarbij hun sterke en zwakke punten Vergelijk het product van de concurrent met het nieuwe product A B C D Prestatie Prijs

Positionering Positionering van product of service Geef duidelijk de marktpositie van het product aan en de positie ten opzichte van de concurrent Voordelen voor de klant Geef aan welk voordeel de klant heeft bij het product of de service

Communicatiestrategieën Feedback van consument Demografische gegevens van doelgroep

Verpakking en uitvoer Productverpakking Kostprijzen Ontwerp, prijsbepaling, uiterlijke vorm, strategie Regelingen voor items die niet meteen met dit product worden meegeleverd Kostprijzen Overzicht van kostprijzen en uitgebreide materiaalspecificatie

Lanceerstrategieën Lanceerplan PR-begroting Als het product wordt aangekondigd PR-begroting Zorg voor naslagmateriaal met gedetailleerde begrotingsgegevens Fase 1 Fase 2 Fase 3 Jan Feb Mrt Apr Mei Jun Juli Sep Okt Nov Dec Aug

Public Relations Strategie en uitvoering PR-strategieën Kernpunten PR-plan Houd het PR-plan bij de hand met daarin uiterste inleverdatums voor persberichten, afspraken voor het houden van spreekbeurten, conferentiedatums, enz.

Reclame Strategie en uitvoering Overzicht van strategie Media en timing Publiciteitsuitgaven

Overige publiciteit Direct marketing Marketing door derden Overzicht van strategie, middelen en timing Overzicht van doelgroepen, doelstellingen en begroting Marketing door derden Marketingafspraken met andere bedrijven Marketingprogramma's Overige publiciteitscampagnes

Prijsbepaling Prijsbepaling Beleid Specifieke prijsbepaling of prijsbepalingstrategieën Vergelijking met soortgelijke producten Beleid Beleid ten aanzien van prijsbepaling

Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen Overzicht van distributiekanalen Distributie per kanaal Geef in procenten weer welk aandeel elk kanaal heeft in de distributie - een cirkeldiagram is hiervoor erg handig

Verticale markten/segmenten Mogelijkheden van verticale markten Bespreek mogelijkheden voor specifieke marktsegmenten Bespreek distributiestrategieën voor die markten of marktsegmenten Bespreek het gebruik van externe partners voor de distributie op verticale markten

Internationaal Internationale distributie Bespreek distributiestrategieën Bespreek punten die specifiek zijn voor internationale distributie Internationale prijsbepalingstrategie Lokalisatieproblemen Belicht van land tot land de eisen waaraan het product moet voldoen

Maatstaven voor succes Doelstellingen eerste jaar Doelstellingen van daaropvolgende jaren Maatstaven voor succes/falen Hoe behaal je succes

Planning Globale planning voor anderhalf jaar Timing Benadruk die aspecten van timing die bepalend zijn voor succes Jan Feb Mrt Apr Mei Jun Juli Sep Okt Nov Dec Taak 2 Taak 3 Taak 4 Taak 1 Mijlpaal Aug