5. Economie. 5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Schaars(te)  Afwegen  Vraagstuk  Met zich meebrnegen  Onontkombar  Behoren tot  Scherp.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Je gaat bij deze opdracht zelf een aantal vragen bedenken, die je ook als een toetsvraag zou kunnen gebruiken. Geef een antwoordmodel erbij.
Advertisements

Sociologie Tweedaagse Sociologie 13 Oktober 2008 Jochem Tolsma.
Het goede nieuws is: we gaan terug naar af
Kan je de betekenis van de afkortingen in s = v x t benoemen
M ET DE TREIN NAAR … Opdracht: Hoe geraken we op tijd in Brussel- Zuid?
Snelheid Hoe kan ik rekenen.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Deze Tantra komt uit het noorden van Indië, of je nu bijgelovig bent of niet. Neem toch een paar minuten de tijd. Ze bevat sommige boodschappen die goed.
Een kruikenverhaal Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen. Maar één van de twee had een barst. Terwijl.
VWO 4: Welvaart Hoofdstuk 1: Vakantie of werken
tekstbegrip Probleem; hoeveelheid vragen bij tekst.
Hoofdstuk 3 Stedelijke gebieden
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
WELKOM !! 4 maart 2014 Alleen ga je sneller, Samen kom je verder!
Levensvragen Over geluk…..
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Logica in al zijn zin en waanzin.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
De eenparige beweging..
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
3.4 Reken met constante snelheid
Verwondering in de natuur
Thema 2 Om te leven heb ik geld nodig
Paragraaf 5.1: van vriend naar vijand.
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Iedereen coach naar Jef Clement.
Het MT in de kinderopvang Boek & veldonderzoek ‘ Ze zijn op Heidagen’
Kruisweg geschilderd door Lucien Lantier
Vrijwilligersbeleid Samen werken aan de toekomst November 2005.
2.1bevolkingsgroei in modellen
Klas 2 m en herhaling voor klas 3 m
2. Communiceren met pubers
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
TEACHERS TEACHING WITH TECHNOLOGY Toetsen met een lege GR.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Verdringing: Vrijwilligerswerk in veranderende tijden
2.2 Pak de boef dan, als je kan
Hoofdstuk 8: Afwijkend gedrag en conflict
De Roos.
Slot 4Hc.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Het verschil tussen logisch- en ‘inclusief – intuïtief denken’….. 
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Hoe meet je welvaart? Arm&Rijk.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Bouwplan 4Hc.
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Het kost niets om dit te lezen.... het kost niets om te proberen !!! Te kijken maar doorlezen tot het einde het kost niets om te proberen !!! Te kijken.
Hoe leer je geschiedenis?
Teamwork en professionele houding
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Kinderen van het Licht Wandel in het Licht II. 1 Thess.5:1Maar wat de tijden [?] en de gelegenheden [?] betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat.
Vwo6 WiskA Toepassing van differentiaalrekenen Extra opgaven.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Jan Engelen & Nicole Goossens 13 oktober 2010 Woordenschat en Tekstbegrip Onderzoek op de basisschool.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
Made by bep Met muis klik verder. made by bep Drie vrouwen komen samen om het leven in een ongeval en gaan naar de hemel. Daar aangekomen zegt Sint Pieter.
Meten en meetkunde in het verkeer
Welkom havo 4..
Welkom havo 4..
Energie in het elektrisch veld
Hoe leer je geschiedenis?
Welvaart begripsbepaling.
- Wat heb ik aan geld, ik heb veel meer aan brood -
Transcript van de presentatie:

5. Economie

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Schaars(te)  Afwegen  Vraagstuk  Met zich meebrnegen  Onontkombar  Behoren tot  Scherp afbakenen

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Uit onderzoek blijkt dat veel vrouwen zich onveilig voelen in een bus- of tramhokje waarin een afbeelding hangt van een naakte of ………………… geklede vrouw.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Uit onderzoek blijkt dat veel vrouwen zich onveilig voelen in een bus- of tramhokje waarin een afbeelding hangt van een naakte of schaars geklede vrouw.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Kunstehandelaren in binnen- en buitenland hebben steeds meer moeite interessante schilderijen en voorwerpen te verwerven.,,Topkunst wordt …………………..,'' zegt een deelnemer.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Kunstehandelaren in binnen- en buitenland hebben steeds meer moeite interessante schilderijen en voorwerpen te verwerven.,,Topkunst wordt schaars,'' zegt een deelnemer.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  De verdeling van ……………………… middelen is vaak de aanleiding tot sociale conflicten. Uitgangspunt van economische theorieën is dat mensen streven naar maximalisatie van de eigen opbrengsten.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  De verdeling van schaarse middelen is vaak de aanleiding tot sociale conflicten. Uitgangspunt van economische theorieën is dat mensen streven naar maximalisatie van de eigen opbrengsten.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  …………………. is het gebrek aan een gewild goed. Het is één van de centrale begrippen in de economie.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Schaarste is het gebrek aan een gewild goed. Het is één van de centrale begrippen in de economie.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Farao kreeg het advies om in tijden van overvloed graansilo’s te bouwen zodat in tijden van ………………….. en droogte, er toch voldoende voedsel zou zijn.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Farao kreeg het advies om in tijden van overvloed graansilo’s te bouwen zodat in tijden van schaarste en droogte, er toch voldoende voedsel zou zijn.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Om te weten of dit ook iets voor jou is moet je natuurlijk alle voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Om te weten of dit ook iets voor jou is moet je natuurlijk alle voor- en nadelen …………………….

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Justitie-minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) zei na afloop van het debat dat Verdonk vooral uit het oogpunt van integratie sprak, maar dat de commissie van deskundigen een bredere opdracht heeft. Deze moet ook grondrechten van burgers ………………………… tegen de weerstand die de burqa oproept.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Justitie-minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) zei na afloop van het debat dat Verdonk vooral uit het oogpunt van integratie sprak, maar dat de commissie van deskundigen een bredere opdracht heeft. Deze moet ook grondrechten van burgers afwegen tegen de weerstand die de burqa oproept.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)

 Voor het ……………………… van stoffen, worden in laboratoria verschillende balansen gebruikt.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Voor het afwegen van stoffen, worden in laboratoria verschillende balansen gebruikt. = nauwkeurig wegen

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Gezamenlijk moeten zij een groot aantal …………………….. maken om tot een optimale oplossing te komen.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Gezamenlijk moeten zij een groot aantal afwegingen maken om tot een optimale oplossing te komen.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Gegeven de ………………….., doet zich overal een economisch …………………… voor, waar een keuze moet worden gedaan.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Gegeven de schaartse, doet zich overal een economisch vraagstuk voor, waar een keuze moet worden gedaan.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Vraagstuk: Jan zit op de trein van Hasselt naar Diest, Piet zit op de trein van Hasselt naar Diepenbeek. De afstand Hasselt- Diest is 3 keer groter dan de afstand Hasselt-Diepenbeek. Als beide treinen gelijktijdig vertrekken en de trein van Jan rijdt twee maal sneller dan die van Piet, wie komt dan als eerste op zijn bestemming aan?

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84) Oplossing:  uit de wiskundige formule voor snelheid v = x/t met  v = snelheid  x = afgelegde weg  t = reistijd  volgt omgewerkte formule: t = x/v  Jan: t1 = x/v  Piet: t2 = (x/3)/(v/2) = 2/3 * x/v = 2/3 * t1  vergelijking: t2 < t1  Antwoord: Piet komt eerst op zijn bestemming aan.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Een noodsituatie ………………… heel wat voorziene en onvoorziene gevaren met zich mee.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Een noodsituatie brengt heel wat voorziene en onvoorziene gevaren met zich mee.

5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)