BUSINESS SCHOOL NEDERLAND

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Het doen van onderzoek in klas 4
Eindwerk zesde jaar.
Integrale Gebiedsanalyses en GGOR Frans Jorna adviseur Integraal Waterbeheer, procesbegeleider.
The CAF Procedure voor externe feedback
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Arbeidstevredenheid en prestaties
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
Vernieuwing verzorging
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Business School Nederland
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
Al doende leren training docenten
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Strategische samenwerking
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Module Communicatie 3de dag
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Rollen binnen het werkplekleren
Het onderzoeksverslag
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Instructie Deze presentatie geeft, samen met de demo van het Strategisch Ontwikkelingsplan, leidinggevenden een goed beeld van de verschillende stappen.
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

BUSINESS SCHOOL NEDERLAND de Action Learning business school

Fase 3 Viva Voce Viva Voce is mondeling eindexamen voor examencommissie: internal / external / set adviser als voorzitter -presentatie en verdediging (leergesprek) duurt 1 uur -Viva = 6 weken na inlevering dissertation (vijfvoud) en bijbehorende rapportages, samenvattingen en ingevulde formulieren Inleveren vóór 1 september is garantie voor ophalen bul op de Graduation datzelfde jaar

Fase 3 Inhoud / In te Leveren/volgorde -Organisatieanalyse -Dissertation bestaat uit twee onderdelen: Literatuuronderzoek Master’s project -Project Monograph -Abstract -Samenvatting in het Nederlands, 10 regels -Evaluatie Management Leerervaringen ( EML ) -Bijlagen uit BSN-studiegids: toestemming relevantie organisatie en inzage Zie BSN-site voor compleet inleverlijstje: “afstudeerprocedure”

Fase 3 Route, Begeleiding en Beoordelaar PvA OA, en OA : beoordeling door set adviser Proposal Dissertation: eerst set adviser, daarna neemt internal over Dissertation : begeleiding/beoordeling internal (bijlage V studiegids) en beoordeling External EML: beoordeling door set adviser Zie site BSN: “afstudeerprocedure” Viva Voce : Examencommissie: internal / external / set adviser Graduation

Fase 3 Set Adviser Na 2 ½ jaar: een andere set adviser, tenzij het proposal is ingeleverd. Dus met proposal: eigen SA, zonder proposal: nieuwe SA. De nieuwe SA maakt met de (sub)set, individueel een planning voor de afronding van de studie. Tip: Houd contact met je SA!!! Coaching door AL-experts kan worden geadviseerd.

Fase 3: Organisatie Analyse -Geeft inzicht in organisatie ( “foto”) -Voorwerk voor dissertation ( kan het zijn ) -Structuur als ALP: PvA, Onderz en Analyse, Refl, maar géén probleemstelling ) -Analyse op: Structuur, Cultuur en HRM i. r. t. missie/visie/doelstelling -Werkstuk van 15 / 20 pagina’s

Fase 3: Organisatie Analyse vervolg Hoofdstuk PvA in werkstuk beantwoordt vragen als: *Welke vraag ga je beantwoorden in de OA? *Hoe en waarom ga je dat doen? Concreet invullen!! *Welke auteurs instrumenten zowel in het literatuur als veldonderzoek? *Te verwachten output? (sterktes/zwaktes?) *In reflectie ook terugkomen op hoe/wat je van te voren wilde Concept PvA kan door SA bekeken worden voor evt feedback Lees studiegids !! (bij vragen Ellen Reddingius)

Fase 3: Organisatie Analyse literatuur/modellen Basisliteratuur: ‘de Manager” R. ten Bos en M. van der Ham Hoofdstuk 5,6 en 8 Suggesties: Structuur: Mintzberg (zie studiegids voor wat aan bod moet komen) Cultuur: cultuurtypologieën Handy/Harrison, Deal & Kennedy, 6 dimensies van Sanders en Neuijen, Cameron&Quinn(OCAI) Hofstede, Schein HRM: modellen ontleend aan: Devanna, Fombrun en Tichy; Vloeberghs in Nederland 4 instrumenten van HRM centraal? psychologisch contract Welke modellen/instrumenten passen bij jouw organisatie?

Fase 3 Dissertation Onderwerpkeuze *Boeiend voor jezelf en organisatie *Raakvlakken verschillende kennisgebieden *Realiteitswaarde *Verankerd in organisatie, draagvlak *Gereedschappen voor nu en toekomst *Major-specialisatie (?) A-4tje; Proposal

Fase 3 Dissertation opbouw ( grote lijn ) Abstract Voorwoord Inleiding Dissertation: LO en MP (beoordeling afzonderlijk) Bibliografie Bijlagen Zie ook studiegids “aanbieden van de dissertation”

Fase 3 Dissertation Literatuuronderzoek (LO) Structuur van een ALP: PvA, Onderz en Analyse, Reflectie ( Veel breder en dieper dan een ALP ) Conceptueel niveau Ontwikkelen van een visie Zoektocht naar instrumenten voor MP Kader voor MP Kern van de dissertation

Fase 3 Dissertation Master’s Project Omvang 60 tot 80 bladzijden Structuur van een ALP (Mont Blanc) Strategische waarde Complex vraagstuk Geld opleveren of besparen Ook stukje LO Major-specialisatie (?)

Fase 3 Evaluatie Management Leerervaringen -Omvang ongeveer 15 pagina’s -Structuur ALP: PvA, Onderz lit / veld en Analyse, ToekomstLeerplan, Reflectie -Veranderkundige aspecten ( bv: eigen kleur(en), AL, leerstijl en kleur org ) Verslag van een leer-/groeiperiode: doelstellingen, hobbels, 2e en 3e fase, AL Literatuur: AL + leerstijlen, De Caluwe ( site / studiegids )

Fase 3 Begeleiding Set adviser ( tevens beoordelaar OA en EML) Internal examiner ( tevens beoordelaar ) Intervisie Fase 2/3 62B 15 december 15.00 – 18.00 uur (Eten?) Subsetbijeenkomsten Collega’s Q-alumni

Fase 3 Intervisie Doel: -Bespreking OA en Dissertation en EML ( in wording ) -Studie-problemen en -vragen in proces en inhoud uitwisselen, bespreken en elkaar adviseren -Enthousiasmerend!!! -Structuur in studie !!! -eventueel als tussentijdse deadlines gebruiken

Fase 3 Intervisie Kortom: een weg om te professionaliseren en kwaliteitsverbetering te zoeken Collegiale ondersteuning Onderlinge advisering bij studie en/of werk problemen Een leergroep bestaande uit gelijken Tot inzichten en evt. oplossingen trachten te komen Zelfsturend en op reflectie gericht leerproces

Fase 3 Intervisie Frequentie: Drie bijeenkomsten Eerste datum staat op 8 december 15.00 -18.00 uur! daarna de volgende op intervisie afspreken Rol Set Adviser intervisie: Procesbegeleider en adviseur

Fase 3 Viva Voce en Graduation Viva Voce: mondeling eindexamen ( zie sheet 1 ) Graduation:Jaarlijkse Graduation Ceremony ( in december ) Ingeleverd ( alles ) dan 1 september zelfde jaar

Fase 3 Q-Alumni Club voor afgestudeerden van BSN Nederland. Gratis lidmaatschap Gratis Managementpodium / Rond de Tafel Tenminste 1x per jaar een attractieve dag of middag ( Alumnidag ) Netwerken