Samenwerken Werken in Teams.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerken in een team
Advertisements

Informatieavond personenzorg
Implementatie van de UNCO-MOB
Introductiebijeenkomst
Respectvolle bejegening
Welkom bij Leefstijl.
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Titel: Groeiproces de Ceder.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Gedragscode Koninklijke Landmacht
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Vrije Tijd Opvoedingsbeleving, sociale vaardigheden en vriendschapsrelaties van adolescenten.
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
RSV op school Jan Van Parijs.
De competente projectleider
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Zorgen voor getraumatiseerde kinderen: een training voor opvoeders
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Kinderen en hun sociale talenten
Onthaal Nieuwe gouwers Verbond Gouw.
Creatief met cultuur ? Brenda C. Oude Breuil.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Betrokkenheid op de werkvloer
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Participatiewet vanaf 2015
Dossier Empowerment.
Hoofdstuk 7: Vormen van sociale dwang
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Doel en taak van de hulpverlening
Basisschool Het Vogelnest
Personeelsmanagement
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Weerstand kan je opvatten als feedback
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Een gesprek is meer dan praten alleen!
Wie ben ik?.
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Workshop Identiteit?.
Beroepshouding en beroepscode
Coping Scholing NAH i.s.m. Hilverzorg. Coping  Uit het Engels ‘to cope with’  omgaan met…  De manier waarop iemand met stress, problemen en veranderingen.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Contact vóór contract Frank Stiksma MSc Lectoraat Nieuwe Cultuur in de Bouwketen IJsselstein, 13 februari
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
Morele opvoeding en fatsoen. Fatsoen en moraliteit Onderscheid tussen morele normen (grote waarden bv. rechtvaardigheid) en conventionele gedragsregels.
Gedragscode Koninklijke Landmacht
Begeleiden van een zorgvrager
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Burgerschap Samenwerkend leren
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Personeel en organisatie
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Implementatie Code Goed Gedrag COC …2017
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Presentatie Groep 7 & 8.
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Denken en doen.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Samenwerken Werken in Teams

Wat is samenwerken? Gezamenlijk een doel halen Elkaar aanvullen Inspireren Ondersteunen

Filmpje samenwerken in de keuken

Werk/stage is een formele groep

Begrippen bij het lid worden van een groep Identiteit waarden en normen omgangsvormen Referentiekader machtsverhoudingen gezag en macht Feedback Integratie Acceptatie open houding assertief  

De waarde van werken in een team Je kan activiteiten uitvoeren die je niet alleen kan. Samen heb je meer kennis; zogenaamde kennisdeling.

Voorwaarden voor samenwerken: sociaal inzicht; begrijpen dat bepaald gedrag gevolgen heeft delen; soms pijnlijk/ ook belonend luisteren naar argumenten; leren beheersen eigen impulsen wachten; uitstellen van eigen behoeftebevrediging

Sociale vaardigheden: respectvol met anderen omgaan handelen naar algemeen geaccepteerde normen en waarden respecteren verschillen in cultuur/levensbeschouwing voor je eigen standpunt uit durven komen rekening houden met gevoelens/wensen van anderen steun durven geven aan iemand met ander standpunt verantwoordelijkheid nemen voor de te verrichten taken

Afspraken bij samenwerken taakverdeling elkaar helpen wie heeft de leiding tijdsduur