© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

‘VAN INITIATIEF NAAR MAINSTREAM’ UPDATE & VOORUITBLIK FSC NEDERLAND Bert van Veldhuizen Partnerdag The Amazone Alternative Utrecht, 24 November 2011.
I.D. n° 2 : onze belofte.
IMPACT VAN E-COMMERCE OP AANKOOP- EN VERKOOPFUNCTIES ESF onderzoek door Tempera i.o.v. Cevora An Bollen (Cevora) – Johan Desseyn (Tempera)
Wat is interactieve marketing?
Branche-analyse Boekenbranche
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
Workshop Logistieke Innovaties
Florecom en Internet bestel systeem
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
Kennisagenda Transport & Logistiek
E-procurement. 1. E-procurement 2. SCM 3. Integratie van de back-office 4. Procurement Evolutie.
Logistiek management: begrippen en principes
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Management en logistiek
KIVI Speurwerkprijs ‘Noodzaak van innovatie in de gezondheidszorg’ Prof.dr.ir. Theo de Vries 16 december 2003 KIVI Speurwerkprijs 2003.
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Een dialoog met klanten opbouwen
Duurzaam inkopen, intergriteit en ethiek
Mamut SERVICE SUITE.
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
Return to Sender Retourneren bij verkopen via internet vanuit technisch bedrijfskundig oogpunt Annella Slob Faculteit IE&IS Technische Bedrijfskunde Annella.
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Activatie in een recessie 20 januari 2009
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Primaire kleuren R 0 G 114 B 198 R 0 G 153 B 204 R 213 G 219 B 225 R 249 G 155 B 12 R 249 G 99 B 2 R 102 G 204 B 255 Welkom Slagkracht door online dienstverlening.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Van Big Data naar Smart Data Het combineren van sociale media met survey inzichten GfK Belgium Tim Meeusen 22/09/2015.
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
Informatie management HC2
Supply Chain Management
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Ontwikkelingen in de Boekenbranche Paul Rutten Book and Digital Media – UL Symposium KVB – Tiele Stichting Amsterdam 24 maart 2009.
Operations & Supply Chain Director
Introductie tot het boekenvak: De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Smart and sustainable mobility. Smart Mobility Logistics ITS.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
13 oktober Hoofdstuk 2 Meer over logistiek en groothandel Teamleiders.
Goederenstroombeheersing
OPENINGSCASE: Dräger Safety creëert een wereldwijde supply chain
Goederenstroom en voorraadbeheer
6 kansen voor de komende 6 jaar
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Nederland en de rest van de wereld
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
Inspelen op innovaties
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
THE EMPOWERED CUSTOMER
Kanaalstrategie ANWB retail
Transcript van de presentatie:

© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014

© Shopping TRENDS : OVERVIEW Groei e-commerce CONSUMENT VERWACHT 24X7 TRANSPARENCY Social media 24/7 connected In control en geinformeerd Eigen verantwoordelijkheid NIEUWE TECHNOLOGIEEN LEIDEN TOT NIEUWE BEHOEFTEN EN KANSEN Mobiele, location based, touch points Big data Digitalizatie (producten en services) 3D printing AutoID: RFID, barcoding Internet of things DUURZAAMHEID LEIDT TOT DE NOODZAAK VAN SAMENWERKEN Mensen vinden duurzaamheid belangrijker E-commerce effect op de “planeet” neemt toe Winstmarges laten weinig ruimte voor grote investeringen NIEUWE WETGEVING HEEFT IMPACTS OP DE E- COMMERCE SUPPLY CHAIN Privacy Consumenten rechten Safety Duurzaamheid Cross border e-commerce Stadsdistributie

© Shopping SUPPLY CHAIN TRENDS: OVERVIEW SOURCING Product life cycles worden korter Assortimenten en customization groeien Offshore productie kostenvoordelen verdwijnen VOORRAAD & PLANNING (Online) shelf availability steeds belangrijker Voorraad risico’s beweegt stroomopwaarts in de supply chain # orders groeit, order grootte  HANDLING & TRANSPORT Groei van verwachtingen t.a.v. levertijdtijden en -snelheden Bundelen noodzakelijk door toenemende congestie Groei van ecommerce verhoogt inefficiencies in voorraad management RETOUREN & OVERBLIJVERS Aantal retouren neemt toe door e- commerce Customisatie en “fashionability” maken het moeilijker over retouren opnieuw te verkopen Sourcing Voorraad & planning HandlingTransport Retouren‘Overblijvers’ SUPPLY CHAIN CONTROL Verticale integratie; grenzen tussen retail en product brands vervagen Door lagere marges strakke aansturing en efficiency noodzakelijk INFORMATIE Track & trace en product (meta) data steeds belangrijker Sales en voorraad informatie over ketens nodig Groeiend gebruik van data pools Supply chain control Informatie Supply chain dimensies