Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013 Kunstsamenhang Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013
Programma Interactieve voorstelling Verwerkingsopdrachten voorstelling Filosoferen Verwerkingsopdrachten filosoferen Didactiek
Interactieve voorstelling Dag in de dierentuin Bange en stoere persoon Eng dier/beest in een kooi Interactie met de leerlingen Filmpje
Verwerkingsopdrachten voorstelling Dans/drama les Het uitbeelden van dieren door middel van geluiden en bewegingen. Beeldende vorming les Tekenen van een dier/monster waar jij bang voor bent.
Filosofisch gesprek met klein groepje/hele klas Filosoferen Mona Lisa Leonardo da Vinci Filosofisch gesprek met klein groepje/hele klas
Citaten van de leerlingen ‘Een beetje saai, maar dat is juist de kunst’ ‘Ze heeft een klein glimlachje, maar wel bezorgt’ ‘Ze kijkt niet recht naar voren, dit is een detail van de schilder’ ‘Ze staat op een brug of een berg, achter haar zit water’ ‘Ze wil net iets gaan zeggen…’ ‘Ze is achterover gevallen van de brug, nadat het schilderij gemaakt is’ ‘Ze is afscheid aan het nemen, en geeft dit schilderij als cadeau’
Citaten van de leerlingen
Verwerkingsopdracht filosoferen 1 Beeldende vorming les Waar word jij blij van? Collage maken met plaatjes/teksten uit tijdschriften.
Verwerkingsopdracht filosoferen 2 Beeldende vorming les Waar wordt Mona Lisa blij van? Tekenen met potloden/stiften waar de vrouw op het schilderij blij van wordt.
Didactiek Interactieve voorstelling - Voorstelling voor klassikale groep - Circuit voor werken in twee groepen. - Evalueren van de verwerkingsopdracht. - Kleuters tekenen graag. - Groot inlevingsvermogen voor dans/drama. Filosoferen - In hoefijzervorm naar afbeelding kijken (klassikaal of kleine groep). - Bovenbouw, drang om te verbeelden ‘wie ben ik, wie ben jij’.
Bedankt voor de aandacht Zijn er nog vragen? Bedankt voor de aandacht