Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie groep 3 Klas 2COA
Advertisements

Kunst *nienke*.
Maak een tentoonstelling
Verborgen vormen van pesten
Wie woont er achter de deuren ? Brieven schrijven naar mekaar.
Hallo! De dia’s die volgen zijn gemaakt als advertentie-campagne door een kerk in Singapore. Vertaling: GKv Pijnacker-Nootdorp /
Werelddierendag 4 oktober.
Leven en werk van Leonardo da Vinci
Wie durft te zeggen dat vrouwen ook niet in staat zijn om technische problemen van een auto te herkennen?
Geachte lieve Koningin Beatrix
De rijkdom van de arme kunst
Door Axelle, Jolien en Michiel
Vriendschap made by bep powerpointsite-bep.
Hoe werkt een powerpoint?
Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….
Leonardo da Vinci Door Sander & Gijs.
Gemaakt door: Denise Nicole Max
gemaakt door: Daan, Ebba en Kenneth
gemaakt door: Eshan-joshua & Priya
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
Lekker vissen met mijn zelf gemaakte hengel! Wat een saaie dag, ik verveel me suf…….. Hé wat is die nou aan het doen? Dat moet ik even van dichtbij Bekijken.
Gemaakt door mandy voorburg.
Quiz Thema Alles of niets  Excuses Belgen 100 Euro 100 Euro
Een toffe groep, veel vrede en vriendschap, tof hé!
Gemaakt door: Dillon Waarom over haar? Nou ja, ik heb het toch alleen maar over mijn uiterlijk en ik kan geen beter onderwerp vinden dan mijn haar. Ik.
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Op een warm strand, Vlak bij een groot oerwoud, kwamen vijf krokodilletjes uit hun ei.
3 H/V, kiezen voor een profiel
Het kleurenbeest.
Gemaakt door: Dillon Voorbeelden van funky kapsels. Ik wil graag zo’n coupe in mijn haar. ‘’de voorkant plat en de achterkant warrig maar ik heb in een.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Aboriginal dot painting
OPLEIDINGENAVOND Jacob van Liesveldt
Godsdienst. Jij ben dom. Zie je schoenen eens! Welk merk?
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Met een handicap.
00:44 uur Hoi ik ben dan.
Poëzie in de klas Groep 1/2a één twee drie vier, hoedje van, hoedje van…
11:37 uur Hoi ik ben het..
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Leonardo da Vinci Door Tine.
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Hoi ik ben dan 00:58 uur Hoi ik ben het Ik wilde gewoon ’s eventjes kijken of je thuis bent Het is weer een tijdje geleden...
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Spaanse Meesters 3 Spaanse kunst.
Geloof in je eigen kunnen
Fantasiedieren Beeldende Vorming donderdag
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
4 Catharina de verzamelaar Catharina de Grootste.
Wat doe je als je een auto met vuile ruiten tegenkomt?
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Als eerste staat Klaas op en gaat naar het bord en….
PO 1 4Havo Recyclen of kopiëren?.
Tentoonstelling Leonardo da Vinci
volgende bladzijde terug
Hoe maak ik een goede mindmap?
Wat doe je als je een auto met vuile ruiten tegenkomt?
Leonardo da Vinci, de man die zijn tijd ver vooruit was
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
ICC Wijkproject Midden
Transcript van de presentatie:

Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013 Kunstsamenhang Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013

Programma Interactieve voorstelling Verwerkingsopdrachten voorstelling Filosoferen Verwerkingsopdrachten filosoferen Didactiek

Interactieve voorstelling Dag in de dierentuin Bange en stoere persoon Eng dier/beest in een kooi Interactie met de leerlingen Filmpje

Verwerkingsopdrachten voorstelling Dans/drama les Het uitbeelden van dieren door middel van geluiden en bewegingen. Beeldende vorming les Tekenen van een dier/monster waar jij bang voor bent.

Filosofisch gesprek met klein groepje/hele klas Filosoferen Mona Lisa Leonardo da Vinci Filosofisch gesprek met klein groepje/hele klas

Citaten van de leerlingen ‘Een beetje saai, maar dat is juist de kunst’ ‘Ze heeft een klein glimlachje, maar wel bezorgt’ ‘Ze kijkt niet recht naar voren, dit is een detail van de schilder’ ‘Ze staat op een brug of een berg, achter haar zit water’ ‘Ze wil net iets gaan zeggen…’ ‘Ze is achterover gevallen van de brug, nadat het schilderij gemaakt is’ ‘Ze is afscheid aan het nemen, en geeft dit schilderij als cadeau’

Citaten van de leerlingen

Verwerkingsopdracht filosoferen 1 Beeldende vorming les Waar word jij blij van? Collage maken met plaatjes/teksten uit tijdschriften.

Verwerkingsopdracht filosoferen 2 Beeldende vorming les Waar wordt Mona Lisa blij van? Tekenen met potloden/stiften waar de vrouw op het schilderij blij van wordt.

Didactiek Interactieve voorstelling - Voorstelling voor klassikale groep - Circuit voor werken in twee groepen. - Evalueren van de verwerkingsopdracht. - Kleuters tekenen graag. - Groot inlevingsvermogen voor dans/drama. Filosoferen - In hoefijzervorm naar afbeelding kijken (klassikaal of kleine groep). - Bovenbouw, drang om te verbeelden ‘wie ben ik, wie ben jij’.

Bedankt voor de aandacht Zijn er nog vragen? Bedankt voor de aandacht