Audiovisuele middelen (en andere media) in BRICKS Biology

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Annemieke Logtmeijer en Bettina van Hoven
 Bond KBO  jul-14 Workshop Focus op VVE: scholen en gemeenten samen aan de slag LEA congres 5 november 2008 Presentatie: Ron Davids.
9 en 10 april 2013 Online seminar Take it easy Door: Marja Schakelaar en Floor Beek.
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
Presentatie nieuwe media
Engelse Taal en Cultuur
Het geven van een workshop
Workshop Testen 16 februari 2011
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Titel presentatie ThiemeMeulenhoff 5 april 2017.
Take it easy = Engels beleven! De methode gaat uit van VVTO: Leerlingen worden ondergedompeld in het Brits Engels. Leerlingen kunnen al starten in groep.
Grammar Chapter 3 – G1 If en When.
Woordvolgorde met woorden van tijd
Bekijk het leven.
De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.
Online seminar Take it easy
27 februari 2013 Online seminar Take it easy groep 1-4 Door: Kathleen Moore en Marja Schakelaar.
‘The world is your oyster’ Shakespeare
Werken met BRICKS 11maart 2011 Onno Rook
Over WebQuests Een korte presentatie Met kennisnet.nl sta je er nooit alleen voor.1 Definitie WebQuest Een WebQuest is een onderzoeksactiviteit.
Werken met BRICKS Biology Deborah Wüst Onno Rook
uw kind begeleiden bij huiswerk
ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Docenten en educatieve hervormingen Uw lespraktijk veranderen.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN! DVMHTB organiseert CLIL Content and Language Integrated Learning Schooljaar
23 januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag van taal, kunsten & cultuur januari 2015 universitair onderwijscentrum groningen dag.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Joren Van Dessel, Arnold Balintfi, David Vanderhoeven 6 IB
Waarom is talenkennis zo belangrijk? Daarom!. Resultaten en bevindingen permanente vakvergaderingen: denktanks (taal)lessen in niveaugroepen verplichte.
De Moderne Onderwijsmedia
Hoe in de CLIL-klaspraktijk omgaan met woordenschat (vakterminologie) en functionele taalhandelingen? Jurgen Stevens -Leerkracht Sint-Aloysiuscollege Ninove.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
DIVERSITEIT BEINVLOEDT STUDIESUCCES Hoe daar mee om te gaan?
Programma voorlichting 8 december :15Inloop 19:30Welkom ouders & leerlingen 19:30 – 20:45 Programma leerlingen Twee workshops o.l.v. de heer Giethoorn.
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Evie Goossen 9:00-10:15 zaterdag 16 januari 2016
Voor: VVTO symposium Door: Lauren Salomons 16 maart 2016.
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
CLIL-didactiek voor Duits
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Film 1. Gebruiken 2. Vinden 3. Downloaden 4. Maken 5. Bewerken
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN!.
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Twee jaar clil in het vlaams secundair onderwijs: een evaluatie
Dag van het SO – workshop CLIL
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
De taaltaak
Het ultieme masterplan
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Welkom op de voorlichtingsavond voor TTO en Gymnasium
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Presentatie Schoolboek
E health, Domotica en E-learning
nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Informatieavond voor ouders
Transcript van de presentatie:

Audiovisuele middelen (en andere media) in BRICKS Biology Onno Rook © 2011 OVD Educatieve Uitgeverij 1 november 2011

In deze workshop Presentatie met voorbeelden Tonen van filmfragment en laten horen podcast Engelstalige Bioplek Uitleg van de opdracht Zelf CLIL-opdracht maken Nabespreken en vragen stellen

“All teachers are teachers of language” (The Bullock Report – A language for life, 1975) “When CLIL works, it works well, but is hard to do well” (David Graddol)

Content Language Integrated Learning (CLIL) CLIL-opdrachten in workbook. Artikelen (workbook) dagen leerlingen uit om kennis in een context te plaatsen en daarmee aan de slag te gaan. Film (via methodesite) laat inhoud in context zien. Podcasts (via methodesite) laten leerlingen kennis maken met gesproken Engels. Bijbehorende opdrachten via de methodesite of workbook.

Werkboek CLIL- Opdrachten In deze opdracht werken leerlingen aan: Content Context Woordkennis Zinsbouw

Werkboek CLIL- Opdrachten In deze cloze-invuloefening werken leerlingen aan: Content Woordkennis Zinsbouw

Artikelen Artikelen plaatsen de inhoud in een context. Leerlingen bouwen vocabulair op. Leerlingen werken aan een versterkt taalbegrip.

Film Laat inhoud direct in context zien. Visuele ondersteuning bij taal. Opdrachten via workbook of op de methodesite.

Podcasts Plaatst inhoud in context. Opbouwen luistervaardigheden. Leerlingen werken aan een versterkt taalbegrip. Podcast

Bioplek Exclusief voor BRICKS Biology

CLIL Zelf doen Deel 1 (10 min): Aan de hand van het script van de podcast zelf opdrachten bedenken die zowel de inhoud van de podcast als biologische kennis over fossielen behandelen. Deel 2 (10 min): Kies een onderwerp uit de sample copy. Neem kort de tijd om je te verdiepen in het onderwerp. Maak in tweetallen een CLIL-opdracht.

Aanbod BRICKS Biology

Methodesite

Vragen? Bedankt voor uw aandacht