Audiovisuele middelen (en andere media) in BRICKS Biology Onno Rook © 2011 OVD Educatieve Uitgeverij 1 november 2011
In deze workshop Presentatie met voorbeelden Tonen van filmfragment en laten horen podcast Engelstalige Bioplek Uitleg van de opdracht Zelf CLIL-opdracht maken Nabespreken en vragen stellen
“All teachers are teachers of language” (The Bullock Report – A language for life, 1975) “When CLIL works, it works well, but is hard to do well” (David Graddol)
Content Language Integrated Learning (CLIL) CLIL-opdrachten in workbook. Artikelen (workbook) dagen leerlingen uit om kennis in een context te plaatsen en daarmee aan de slag te gaan. Film (via methodesite) laat inhoud in context zien. Podcasts (via methodesite) laten leerlingen kennis maken met gesproken Engels. Bijbehorende opdrachten via de methodesite of workbook.
Werkboek CLIL- Opdrachten In deze opdracht werken leerlingen aan: Content Context Woordkennis Zinsbouw
Werkboek CLIL- Opdrachten In deze cloze-invuloefening werken leerlingen aan: Content Woordkennis Zinsbouw
Artikelen Artikelen plaatsen de inhoud in een context. Leerlingen bouwen vocabulair op. Leerlingen werken aan een versterkt taalbegrip.
Film Laat inhoud direct in context zien. Visuele ondersteuning bij taal. Opdrachten via workbook of op de methodesite.
Podcasts Plaatst inhoud in context. Opbouwen luistervaardigheden. Leerlingen werken aan een versterkt taalbegrip. Podcast
Bioplek Exclusief voor BRICKS Biology
CLIL Zelf doen Deel 1 (10 min): Aan de hand van het script van de podcast zelf opdrachten bedenken die zowel de inhoud van de podcast als biologische kennis over fossielen behandelen. Deel 2 (10 min): Kies een onderwerp uit de sample copy. Neem kort de tijd om je te verdiepen in het onderwerp. Maak in tweetallen een CLIL-opdracht.
Aanbod BRICKS Biology
Methodesite
Vragen? Bedankt voor uw aandacht