Betekenis voor De Hartekamp Groep

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem
Advertisements

Workshop Mensen in beweging
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Crisis interventie De structuur Methoden en technieken.
Respectvolle bejegening
Zelfregie Grote doorbraken komen altijd voort uit cliënten acties en initiatieven. De overheid, de instellingen en de professionals lopen altijd achter.
Ouders en Kinderen Centraal
Zorg - Welzijn - Wonen Niels de Beer Active Ageing.
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Invloed vanuit de cliëntenraad
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
De beste krachten, zoeken, vinden en… ook inzetten
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Het kwaliteitskader Verantwoorde zorg in relatie tot palliatieve zorg
‘PRIVACY IN DE KETEN’ Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Professionele richtlijnen in breder Perspectief
Begeleidingsplannen GGZ
Themabijeenkomst 1oktober 2009
Integraal, integraler, integraalst? En wat zijn de grenzen?
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Wegwijs in Passend Onderwijs. Waarom Passend onderwijs Elk kind recht op goed onderwijs Regulier onderwijs in principe de beste plek tenzij… Meedoen in.
Organisatieveranderingen in de langdurige zorg en de consequenties voor de rol van de or.
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Transitie WMO vraagt om anders organiseren.
Inleiding en Instructie
Inhoud presentatie Trends Doelen regeerakkoord Meerwaarde Wlz
Het perspectief van de oudere
Discussiegroepen - resultaten
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Zorgvernieuwing vraagt om anders organiseren.
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Terug naar de essentie: stop met invoeren van zelfsturende teams!
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
{ Cliënt participatie Regio Arnhem. Gemeenten regio Arnhem: Arnhem Doesburg Duiven Lingewaard Overbetuwe Renkum Rozendaal Rheden Rijnwaarden Westervoort.
Op Expeditie bij Vanboeijen Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers Mark Knopperts en Suzanne Kars Vanboeijen VGN.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Commissie Ruimte 2 april 2013 Drs. Wiel Ploegman, voorzitter raad van bestuur Drs. Pierre Dols, senior beleidsadviseur Innoveren door Verbinden.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen ALV 23 juni 2011.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen Technische briefing 17 november 2011.
Samen doorpakken Op weg naar een meer persoonsgerichte aanpak voor en met mensen met verward gedrag
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Kwaliteitsdag 9 januari 2012 Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Hans Schirmbeck.
1 Conferentie Financieel Toezicht 13 oktober 2010 A.M. Essed.
Visitatie voor psychologen Gefundeerd in de professionele standaard Voor vrijgevestigden Datum 22 september 2016.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Veranderingen versus kwaliteit van zorg
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Persoonsgerichte zorg
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Stand van zaken
door de ogen van haar medewerkers
Rivas Zorggroep de beste partner van de huisarts !?
Werkmethode Bouwstenen voor familiebeleid KansPlus en ‘s Heerenloo
Vijf krachten van de transformatie
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Transcript van de presentatie:

Betekenis voor De Hartekamp Groep Beelden van Kwaliteit Betekenis voor De Hartekamp Groep 31.08.12 Marian Stet

Wat is kwaliteit van zorg en ondersteuning ? Kwaliteit is... samen kritisch kijken naar je eigen werk Kwaliteit is… met bezieling samenwerken voor de cliënt om zijn/haar verwachtingen en die van verwanten te overtreffen, op kritische momenten de gevoelige snaar Raken Kees Ahaus

Bespiegeling leefwereld systeemwereld

Er zit spanning op deze twee oriëntaties Bespiegeling Dilemma door verschillende waarden oriëntaties Marktlogica vs zorglogica Instrumentaliteit vs kwaliteit van leven Taakgericht vs relatiegericht Afrekenen en verantwoorden vs willen leren en verbeteren Er zit spanning op deze twee oriëntaties

Waarom werken aan kwaliteit? Kunnen kiezen Cliënten en verwanten (kunnen kiezen) Verantwoorden Financiers/zorgverzekeraar Overheid /inspectie Maatschappij Verbeteren Zorginstelling (wijzelf dus)

Kwaliteit meten : Wat doet de Hartekamp Groep? - HKZ - Kwaliteitskader VGN drie pijlers 1: Kerngegevens kwaliteit op organisatieniveau 2a: Cliënt(ervarings)gegevens (2b nog in ontwikkeling) (3: Relatie cliënt-professional nog in ontwikkeling) - Clienttevredenheid : .Perspektief .van der Bunt (deel van evaluatie instrument organisatieontwikkeling) - Beelden van kwaliteit

Beelden van Kwaliteit: Betekenis Voor De Hartekamp Groep: kwaliteit van de relatie tussen medewerker en client staat centraal gekoppeld aan visie Veel aandacht voor bejegening Veel aandacht voor zoeken naar regie en perspectief Medewerkers zijn geschoold in observeren Verbeterinstrument Actieve Betrokkenheid van clienten t/m Raad van Toezicht Draagt bij aan ontwikkeling kwaliteitsbeleid dat recht doet aan de leefwereld.