Programma Nakijken opdracht 2, 3, 8 en 12 Stukje herhaling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les L4TC 14 november. Boek Team Maatschappijleer I • 14 november 2012 • Hoofdstuk 5.
Advertisements

KRITISCHE KOPER?.
7.1: Van de wieg tot het graf
7.1: Van de wieg tot het graf
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
Nederland na WO II de economische ontwikkeling
4.1: Het parlement is baas boven baas
Jongeren willen een eigen leven
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Onderwerpen: Veranderingen: Individuele verantwoordelijkheid en het individueel gedragen van Mensen Continuïteit: wat bleef hetzelfde bij groeps- en individueel.
NL na 1945: Sober en spaarzaam
6.3: De jaren zestig.
Economie VWO 3 Les 1 – Introductie Datum: Docent:
Havo week 44/2010.  Doel: Problemen van de rechtstaat verkennen.  Veranderende regels.  Grondwet.  Discussiepunten in rechtstaat  Actualiteit  Opdrachten.
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
om deze presentatie uit te voeren
Paragraaf 4.2 Vorige les: de opkomst van steden
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Temperatuurverschillen op Aarde (paragraaf 3 blz. 32 & 33)
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
1.3: Tand om tand of zachte hand
10.2: Geschiedenis van de pluriforme samenleving
11.1: Uitsluiting of opsluiting HC Opdracht samenvatten Opdracht discriminatie Nakijken / huiswerk.
Geschiedenis havo 4 - een introductie
Land van duizend meningen : WO II; met recht een maatschappelijk breukvlak V AN H UNEBED TOT HEDEN – les 12.
H5 Koude oorlog §6 Amerikaanse invloed.
Speurtocht hoofdstuk 5 Oorlog en wederopbouw
Les L3TD 14 november. Boek Team Maatschappijleer I 14 november 2012 Hoofdstuk 1.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Hoofdstuk 4 Waarom werken?. Voor deze les heb je nodig? -Etui -Aantekeningenschrift -Werkboek -Rekenmachine -aantekeningenschrift.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Jij hebt ook wat te vertellen!
3.1 Roep om harde rechtsstaat via de media
Welvaartsstaat en sociaal- economische veranderingen
Wat moet je weten aan het eind van de les?
4.1: Het parlement is baas boven baas
Powerpoint Christine Gedicht blauwhartje Hoop doet leven
1.3 Tand om tand of zachte hand Vergelijking Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken Huiswerk.
De vroege middeleeuwen, 500 – 1000
7.3: Trampolinebed of hangmat? Bespreken oplossingen armoede HC Opdracht.
4.2: De geschiedenis van de NL democratie
Liefde en relaties.
Hoofdstuk 1 Budgetlijn A3b.
Paragraaf 1.2 Les 3: Hoe blijven planten stevig?.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Televisie en computer H13.2 NEDERLAND  Wederopbouw staat centraal  Hard werken en zuinig leven  Geen stakingen (harmoniemodel)  Overheidsmaatregelen.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
Opvoeden met respect Opgroeien met liefde GGD Amsterdam 5 januari 2011 Jale Simsek.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Beeldspraak: de vergelijking
Een reisverslag schrijven
Onderwerp, deelonderwerpen en hoofdgedachte
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Schrijven 4.3 Formuleren en stijl 1.1
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Hoofdstuk 2 Nederland als industriële samenleving § 4
Maatschappijleer Nadya Karim
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Tekstboek: Interactieve opdrachten: Via SOM -> Leermiddelen Of
Het vak maatschappijleer
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

Programma Nakijken opdracht 2, 3, 8 en 12 Stukje herhaling Lezen/bespreken bladzijde 10 en 11 Verder met de studieplanner

Cultureel-mentale ontwikkelingen in Nederland na 1945

Zoek de verschillen

Hoofdbegrippen Continuïteit = dingen blijven ongeveer hetzelfde Discontinuïteit = verandering

Nederland bevrijd

Schade Infrastructuur in puin Fabrieken vernield Tekort aan huizen

Wederopbouw Marshallhulp Vanzelfsprekend Hard werken Zuinig leven Angst voor oorlog en crisis

Harmoniemodel Bij de wederopbouw werkten de werkgevers, werknemers en de overheid samen: Harmoniemodel Geleide loonpolitiek Export groeit Nederland verdient geld Welvaart groeit

En nu...? Lees bladzijde 10 en 11 Schrijf drie kenmerken op van een gezin uit de jaren ‘50 Schrijf op wat ‘verzuiling’ inhield Als je klaar bent, mag je verder met de studieplanner

Het leven in de jaren vijftig Gezinsleven Gehoorzaam leven Mannen en vrouwen Ieder kende zijn plek

Benoem de verschillen – of niet Verschil toen – nu Binnenshuis Op straat Kleding Wat is de mening van de zanger over de jaren 50? http://www.youtube.com/watch?v=5PjXfEoYOi8 Overeenkomsten toen - nu Binnenshuis Op straat Kleding Hoe kijk jij tegen de jaren 50 aan?

Je eigen groep

Seks? Bah!

Huiswerk Lezen paragraaf 1 Hard werken en zuinig zijn Maken vragen 2, 3, 8, 12, 14a en 14b, 18a en 18b