Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

Deze TANTRA komt uit India.
Media en creativiteit module 8 Engagement
Lespakket Vrijheidsbeperking Les 2: Zorg voor vrijheid
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Informatie over opzet onderbouw
Extra ondersteuning voor leesvaardigheid
De shoarmazaak, uw betrouwbare bron Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 4 nabespreking bevruchtingscyclus vragen artikel Olsthoorn debat schapenvlees.
Preekbespreking 15 februari 2012
‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft’ Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2.
Debatteren college 2 luisteren en reageren.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Zakelijk lezen Nederlands.
Minor leefstijlcoach Mijn ervaring Daisy Hoedemaker.
Jeugdsubculturen en jongerencultuur
Zoek de zwarte stip. Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 5 the western als spiegel van het collectief gemoed The Good, the Bad and the Invisible.
Raamwerk van het betoog “Staan we aan het begin van de vierde mediarevolutie?” 5 minuten.
Bah cultuur, bèèèh debatteren, aaaaaaaaaaaarch denken! relevantie van en vooruitblik op het vak uitdelen readers Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College.
Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft.’ Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 3.
Ik consumeer, dus ik besta Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 4.
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2.
7 februari: Boekenmarkt door IAM Core (10 % korting op de boeken voor leden van de vereniging) NB: je kunt ter plekke lid worden.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Thema HACCP
Hans Sibbel De shoarmazaak, uw betrouwbare bron Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 5 de shoarmazaak debattle: Web 2.0 raamwerk betoog bespreken.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Toelichting module: Les schema per week
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Aanpak door Justitie Toelichting werkmethode / onderzoek
1. Levensbeschouwing en communicatie
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
First ID project Bindelmeer College
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Veiligheid en vrijheidsbeperking
1 Schriftlezing: 1 Kon.17: Kor.6: 1-2 en
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Beginnende geletterdheid-2
Informatieavond onderbouw
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
3voor12.nl.
Stal je informatiedrager uit. Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 07/08 Cultuur & Media College 2 vragen over huiswerk filmpje.
Argumentatiestructuren
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Cultuur & Media | Werkgroep 2 | ehh, theorie
Lezen: doe het goed voor
Docentencongres #leerling2020/32. Ieder mens een belofte RRR……..??? Doen.
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
LAGERHUIS DEBAT DEBATTEREN 1. 1.Beargumenteerd je mening geven. 2.Wat een (Lagerhuis)debat is. 3.Hoe je een debat voorbereidt en voert. 2 AAN HET EINDE.
Briant College Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten Paragraaf 4/5: feitelijke en niet-feitelijke argumenten argumentatiestructuren.
Genetische manipulatie bij mensen
Paragraaf 11.1 Een moderne wereld
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Beleving tijdens het sterven
Direct 5. Juridische aspecten
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
Een rietje moet verboden worden.
Transcript van de presentatie:

stal je informatiedrager uit

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2

expositie ‘malle’ oude informatiedragers eerste onderzoek debatgroepen indeling groepen en toelichting criteria onderzoeksrapport debattle: muziek 2.0 rondje media acceptatiecyclus bespreken ‘de drie mediarevoluties’

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 plenair: Aan welke criteria moet een situatie voldoen om de kwalificatie mediarevolutie te verdienen?

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 de inrichting van de samenleving verandert drastisch het denken en doen van grote groepen in de samenleving verandert drastisch

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 plenair: Welke tendensen signaleer je in de opeenvolging van de drie (eerste) mediarevoluties?

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 de tijdsintervallen tussen de mediarevoluties krimpen het bereik van de massa neemt bij elke nieuwe revolutie minder tijd in beslag

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 Gebruik criteria en tendensen om te betogen of we aan het begin van een vierde mediarevolutie staan.

expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie expositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositiee xpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieex positieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexp ositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpo sitieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexposi tieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositieexpositi eexpositieexpositieexpositieexpositieexpositie

De media acceptatiecyclus Een uitvinding, opkomend gedachtegoed, een nieuw medium, een trend of een hype. Een marginale groep omarmt de noviteit, maar de massa verzet zich uit angst en onbegrip. Fall out 8-track, idioom, antroposofie, minidisk, vrije seks, betamax, beeldtelefoon, Esperanto, studiehuis enzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzz De zaken die de weerstand uit de samenleving overleven, kristalliseren uit en er komen ‘nuttige’ toepassingen. De angst slijt en een brede (vaak baatzucht ige) acceptati e volgt. Ruimte voor nieuwe controver ses. Telefoon, idioom, internet, lezen, stoom, mobieltje, auto, galileo, elektriciteit, voedsel, rock ’n roll, cassette, hippies antennes, fotografie, ruimtevaart, sport, radio flatgebouwen, mode, geneeskunde, dansen vinexwijken, darwinisme, enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

stelling a: Ik heb er geen moeite mee als de overheid mij zo nu en dan volgt voor mijn eigen veiligheid debatvorm: betoog stelling b: De mogelijkheden en uitdagingen van Web 2.0 zijn veel groter dan de risico ’ s debatvorm: tafeldebat stelling c: Ik kan niet wachten tot onsterfelijkheid de norm wordt debatvorm: betoog stelling d: Muziek 2.0 vermindert de kwaliteit van de popmuziek debatvorm: Lagerhuis stelling e: De jeugd wordt oppervlakkiger door de veelheid aan keuzes in de consumptiemaatschappij debatvorm: betoog stelling f: Mag je iemand publiekelijk doodwensen om zijn of haar denkbeelden? debatvorm: Lagerhuis

Debattle 4 juni van tot uur in de medialounge

tips & trics tip 1: put uit persoonlijke ervaring truc 1: overdrijf “Op een beweeglijk standpunt sta je het sterkst.” Jules Deelder

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 we verdelen de klas in vier groepen twee groepen vinden het een slechte ontwikkeling twee groepen vinden muziek 2.0 een goede ontwikkeling groepsopdracht

Van Plato tot Knevel Angsthazen zijn van alle tijden Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 2 op basis van analogie op basis van autoriteit op basis van oorzaak, gevolg op basis van regelmaat Iedere groep verzint tenminste één argument

huiswerk zie werkboek werkcollege 3 NB: lees met marker in de hand! destilleer uit artikel Van Ree en Olsthoorn ieder twee debatvragen bestudeer artikel over debatteren tot paragraaf 10 maak een plan van aanpak voor je onderzoek (zie p. 11 van de reader)

‘Het internet is vol, print ‘t ff uit alsjeblieft.’ Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 3 eenmalig mis het niet