Rijker zaakvakonderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Advertisements

Plusgroepen in het basisonderwijs.
Hogere denkvaardigheden
Maaswaal College UNESCO-school
Internet OBS de Klimop Mediawijsheid. Mediawijsheid staat voor ‘het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch.
BattleBots The school battle.
Voldoende dekking Nieuwsbegrip
Elleke Verwaijen Oktober 2011
Medmec 1 herfst Les 3.
Kinderarbeid.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Arteveldehogeschool - Geert Kraeye1 ICT integratie in het onderwijs Interactieve edusoft met PowerPoint Lesgever: Geert Kraeye.
dialogue: telling showing listening imitating studio master en student construct a dialogue with words and performance in a continuously process Donald.
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Het maken van een spreekbeurt
Differentiëren in de klas (en erbuiten)
Mind Mapping voor de Leerkracht
Hoogbegaafd? Herkennen en erkennen
Etiquette Etiquette Opdracht workshop.
Leerstrategie Oud chinees gezegde: Wat ik hoor, vergeet ik
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
Leerlingzorg op Zorgvliet Bianca Meijer intern begeleider
Doel ZAT “Zo veel mogelijk kinderen en hun gezinnen zo vroeg en zo snel mogelijk goede en afgestemde zorg bieden en leerkrachten in de klas ondersteunen.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Welkom aan boord van de Ark van Onderzoek Kennismakingsbijeenkomst met het platform 19 oktober 2015 Author´s name and/or Institution.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Teachers Teaching with Technology™ Bouwen van dynamische modellen voor de Nspire 2 Cathy Baars Jaco Scheer.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Evie Goossen 9:00-10:15 zaterdag 16 januari 2016
Uitgeversgroep en Maatwerk Jeroen van Esch Docent - Uitgever Welkom!
Kwaliteit en leiderschap Chris Gijtenbeek Training, coaching en advies.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Netwerk IB WSNS Tilburg
de docent als didactische coach
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
het opzetten van een onderzoek
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Creatief Ketengericht Ondernemen
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
LOB Waar ben je trots op?.
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Werksessie minoren pedagogiek VU
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
Learning Portal Schooljaar
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
De kunst van het luisteren Communiceren met kinderen op school en thuis Anke den Hertog, P2E.
De nieuwe rol van de IB-er: coördinator van leren en innoveren
E health, Domotica en E-learning
Uitgeversgroep en Maatwerk
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Rijker zaakvakonderwijs exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Agenda Doel bijeenkomst, opdracht Doelen van verrijking Rijke leeromgeving Zaakvakonderwijs anders aangepakt Opdracht Samenwerken Evaluatie exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Metafoor voor onderwijs aan kinderen met meer mogelijkheden exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Doelen en vaardigheden Leren leren Werkhouding Planmatig werken Leerstijl Leren denken Leren leven exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Doelen en vaardigheden Leren leren Leren denken Analytisch denken Creatief denken Kritisch denken Leren leven exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Doelen en vaardigheden Leren leren Leren denken Leren leven Inzicht in jezelf Omgaan met anderen exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Rijke leeromgeving A P E S exceLLeren,coaching en begeleiding

Rijke leeromgeving A Actief P Passend E Echt S Samen exceLLeren,coaching en begeleiding

Zaakvakkenonderwijs anders exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Fasen in het proces Opdracht verstrekken en doel vaststellen Onderzoeksfase Ontwerpfase Uitwerkingsfase Presentatiefase Beoordeling exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching showing teaching and showing exploring explaining exploring and explaining together exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing teaching and showing exploring explaining exploring and explaining together exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing 20% teaching and showing exploring explaining exploring and explaining together exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing 20% teaching and showing 30% exploring explaining exploring and explaining together exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing 20% teaching and showing 30% exploring 45% explaining exploring and explaining together exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing 20% teaching and showing 30% exploring 45% explaining 75% exploring and explaining together exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing 20% teaching and showing 30% exploring 45% explaining 75% exploring and explaining together 95% exceLLeren,coaching en begeleiding

School success, learning outcomes teaching 10% showing 20% teaching and showing 30% exploring 45% explaining 75% exploring and explaining together 95% exceLLeren,coaching en begeleiding

exceLLeren,coaching en begeleiding

Opdracht In groepen van 5 Kies een van de onderwerpen Controleer eventueel de doelen Aan de slag exceLLeren,coaching en begeleiding

Evaluatie Zet ze in beweging … filmpje kettingreactie exceLLeren,coaching en begeleiding