Citymarketing Hilversum 2006

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Milieutrefdag 12 juni 2008 Zonder is gezonder. Inleiding workshop: Zonder is gezonder • Voorstelling Velt • Inleiding Zonder is gezonder • Link met Samenwerkingsovereenkomst.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Stichting Dijk van een Kust
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Landelijke Open Imkerijdag
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Reizen met het OV naar HET Instrument. OV als toegevoegde waarde De RAI is met het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar en tracht daarom zoveel mogelijk.
Schatten van Stadsarchief Amsterdam 12 april 2011
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
JAARPLAN HOCKEYSPONSORING DOELSTELLINGEN Bijdragen aan de naamsbekendheid Positieve bijdrage aan het imago Binding eigen medewerkers/ Company Pride.
Titel presentatie Bill Nolten Dienst Basisinformatie
Maatschappelijke Sectoren & ICT
Cross Media.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Het Nederlands Uitburo
LPM bijeenkomst 10 november 2005 Welkom. LPM bijeenkomst 10 november 2005 Landelijk Platform Mechatronica 2005 Structuur 2005/2007 Peter van Ierland.
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
Een goede keten is een kunst! René Denis 11 april 2013
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Platform voor Religie & Levensbeschouwing Anno 2010
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Waar één + één meer is dan twee
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
Beleidsinformatie Jeugd
Social media presentatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Lokaal Woon en Leefbaarheids Plan. Lokaal Woon- en Leefbaarheids Plan  Waarom  Resultaten bijeenkomsten  Hoe nu verder.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Erfgoedcentrum DiEP
Campagne taalvaardigheid
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Slag om Arnhem levend houden.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
STARTBIJEENKOMST.
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Gemeenschapshuis Asten
Transcript van de presentatie:

Citymarketing Hilversum 2006 Samen van start woensdag 5 april 2017

Citymarketing Hilversum Inleiding Resultaten 2006 Doelstellingen Resultaten per doelstelling Plannen 2007 Speciale aandacht voor… Workshop arrangementen 2007 Presentaties workshop Borrel woensdag 5 april 2017

Resultaten 2006 Doelstellingen Hilversum Goed Bekeken Hilversum op de kaart als mediastad en meer Inwoners van Hilversum (weer) trots op hun stad Aantrekken van meer bezoekers Doelstellingen 2006: 5 projecten: Presentatie en implementatie logo Ontwikkeling website Ontwikkeling promotiemateriaal Uitnutten PR momenten Ontwikkeling en communicatie arrangementen woensdag 5 april 2017

2006 Presentatie en implementatie logo Doelstelling De boodschap van Hilversum goed bekeken onder de aandacht brengen en tot leven brengen bij een breed publiek Stand van Zaken Het logo is ontwikkeld en (digitaal) beschikbaar voor gebruik Het logo vormt de basis in het ontwerp van de website Het Logo wordt door diverse partners gebruikt in uitingen Met het logo zijn diverse promotiematerialen ontwikkeld woensdag 5 april 2017

2006 Ontwikkeling website Doelstelling Stand van Zaken Communiceren van het verhaal van Hilversum goed bekeken Ontsluiten van alle informatie over Hilversum goed bekeken Bieden van een platform voor samenwerking en gezamenlijke profilering Stand van Zaken De website is ontwikkeld en ‘staat’; De bekendheid van en met de website groeit: gem. 2000 unieke bezoeken per maand; Actieve promotie van de website in alle uitingen; Partners gebruiken de website in toenemende mate; Functionaliteit van de website groeit: nieuwstool, actiepagina’s, arrangementen/boekingsmodule; woensdag 5 april 2017

2006 ontwikkeling website woensdag 5 april 2017

2006 Ontwikkeling promotie materiaal Doelstelling Ontwikkelen aantal concrete promotie materialen Logo, slogan en website zoveel mogelijk bekendheid geven Stand van Zaken Promo T-shirts, spandoeken en stickers; Logo op achterzijde parkeertickets gemeentelijke parkeergarages; Ansichtkaart/ actie ‘Ga je mee een dagje Hilversum goed bekijken? Reclamebus Hilversum van december 2006 tot en met november 2007; woensdag 5 april 2017

2006 Benutten PR momenten Doelstelling Stand van Zaken Hilversum goed bekeken onder de aandacht brengen bij een zo breed mogelijk publiek; Logo, slogan en website zoveel mogelijk bekendheid geven; Stand van Zaken Februari: Startbijeenkomst; April: Nike Hilversum City Run met runners en publieksactie; Juli: Hilversum Alive; September: Cultuurfestival, 75 jaar Raadhuis; December: opening Beeld en Geluid 2007: kalender wordt nu samengesteld (zie later); woensdag 5 april 2017

2006 Ontwikkelen van arrangementen Doelstelling Synergie door samenwerking: door deelproducten van Hilversum samen aan te bieden wordt het totaalproduct versterkt: Stand van Zaken Arrangementen binnenstad/ Media Park Bijeenkomst ondernemers Uitwerking in klein comité: klikarrangement en boekingstool HGB Vervolgbijeenkomst ondernemers (vandaag) Samenwerking VVV Arrangementen overige ondernemers Bijeenkomst ondernemers (vandaag) Creatieve workshop Stimulering en ondersteuning vanuit Hilversum Goed Bekeken woensdag 5 april 2017

Citymarketing Hilversum 2007 Samen op weg woensdag 5 april 2017

Plannen 2007 Voortbouwen op resultaten 2006: Speciale aandachtpunten: Stimuleren implementatie en gebruik logo Stimuleren gebruik en bezoek website Ontwikkeling promotiemateriaal Uitnutten PR momenten met meer landelijke focus Realisatie en communicatie arrangementen Speciale aandachtpunten: Samenwerking binnenstad en Media Park Regionale en landelijke bekendheid vergroten Zichtbare resultaten voor sponsoren Uitbreiden aantal actieve participanten/ sponsoren woensdag 5 april 2017

Doelstellingen 2007 Stimuleren implementatie en gebruik logo Stimuleren gebruik logo door partners Toepassen logo door HGB/ gemeente waar mogelijk Stimuleren gebruik en bezoek website Vergroten bekendheid website bij partijen en inwoners H’sum; Vergroten bekendheid website bij (potentiële) bezoekers; Stimuleren bezoek website : minimaal 5000 unieke bezoekers pm eind 2007; woensdag 5 april 2017

Doelstellingen 2007 Ontwikkeling promotiemateriaal Reclamebus 2007; Ansichtkaart inzetten en verspreiden via partners en bij evenementen; Ontwikkeling promotiemateriaal binnenstad/ Media Park en VV; Stimuleren realisatie mediascreens: binnenstad/ Media Park/ OV; Ontwikkeling/ ondersteuning promotiemateriaal arrangementen; Uitnutten PR momenten met meer landelijke focus Uitzending Bestemming Nederland voorjaar 2007 Benutten PR kansen in samenwerking met Beeld en Geluid (landelijke bladen) Benutten evenementen en speciale gebeurtenissen voor persaandacht woensdag 5 april 2017

Doelstellingen 2007 Realisatie en communicatie arrangementen Doorpakken op bereikte resultaten 2006; Stimuleren communicatie via bestaande kanalen partners Ondersteunen communicatie waar mogelijk in uren en middelen; Benutten PR , website en promotiematerialen om aandacht te vestigen; Samenwerking VVV; woensdag 5 april 2017

Speciale aandachtspunten Samenwerking binnenstad en Media Park Wederzijdse verwijzing: grijp de kansen van herhalingsbezoek; Waar mogelijk combinaties maken zowel in promotie als in product; Landelijke bekendheid vergroten Focus van Hilversum (intern) naar regio en landelijk (extern); Samenwerking Beeld en Geluid en Media Park; Uitzending Bestemming Nederland maximaal benutten (naast uitzending website en mogelijkheid van prijsvraag) woensdag 5 april 2017

Speciale aandachtspunten Zichtbare resultaten voor sponsoren Meer promotie uitingen; Meer combinaties mogelijk (reclamebus, website, bestemming NL;) Meer tijd = meer contact = meer ideeën; Uitbreiden aantal actieve participanten/ sponsoren Enthousiasmeren van een grotere groep door zichtbare resultaten; Actieve werving; Zegt het voort! woensdag 5 april 2017

Citymarketing Hilversum 2007 Samen op weg woensdag 5 april 2017