Citymarketing Hilversum 2006 Samen van start woensdag 5 april 2017
Citymarketing Hilversum Inleiding Resultaten 2006 Doelstellingen Resultaten per doelstelling Plannen 2007 Speciale aandacht voor… Workshop arrangementen 2007 Presentaties workshop Borrel woensdag 5 april 2017
Resultaten 2006 Doelstellingen Hilversum Goed Bekeken Hilversum op de kaart als mediastad en meer Inwoners van Hilversum (weer) trots op hun stad Aantrekken van meer bezoekers Doelstellingen 2006: 5 projecten: Presentatie en implementatie logo Ontwikkeling website Ontwikkeling promotiemateriaal Uitnutten PR momenten Ontwikkeling en communicatie arrangementen woensdag 5 april 2017
2006 Presentatie en implementatie logo Doelstelling De boodschap van Hilversum goed bekeken onder de aandacht brengen en tot leven brengen bij een breed publiek Stand van Zaken Het logo is ontwikkeld en (digitaal) beschikbaar voor gebruik Het logo vormt de basis in het ontwerp van de website Het Logo wordt door diverse partners gebruikt in uitingen Met het logo zijn diverse promotiematerialen ontwikkeld woensdag 5 april 2017
2006 Ontwikkeling website Doelstelling Stand van Zaken Communiceren van het verhaal van Hilversum goed bekeken Ontsluiten van alle informatie over Hilversum goed bekeken Bieden van een platform voor samenwerking en gezamenlijke profilering Stand van Zaken De website is ontwikkeld en ‘staat’; De bekendheid van en met de website groeit: gem. 2000 unieke bezoeken per maand; Actieve promotie van de website in alle uitingen; Partners gebruiken de website in toenemende mate; Functionaliteit van de website groeit: nieuwstool, actiepagina’s, arrangementen/boekingsmodule; woensdag 5 april 2017
2006 ontwikkeling website woensdag 5 april 2017
2006 Ontwikkeling promotie materiaal Doelstelling Ontwikkelen aantal concrete promotie materialen Logo, slogan en website zoveel mogelijk bekendheid geven Stand van Zaken Promo T-shirts, spandoeken en stickers; Logo op achterzijde parkeertickets gemeentelijke parkeergarages; Ansichtkaart/ actie ‘Ga je mee een dagje Hilversum goed bekijken? Reclamebus Hilversum van december 2006 tot en met november 2007; woensdag 5 april 2017
2006 Benutten PR momenten Doelstelling Stand van Zaken Hilversum goed bekeken onder de aandacht brengen bij een zo breed mogelijk publiek; Logo, slogan en website zoveel mogelijk bekendheid geven; Stand van Zaken Februari: Startbijeenkomst; April: Nike Hilversum City Run met runners en publieksactie; Juli: Hilversum Alive; September: Cultuurfestival, 75 jaar Raadhuis; December: opening Beeld en Geluid 2007: kalender wordt nu samengesteld (zie later); woensdag 5 april 2017
2006 Ontwikkelen van arrangementen Doelstelling Synergie door samenwerking: door deelproducten van Hilversum samen aan te bieden wordt het totaalproduct versterkt: Stand van Zaken Arrangementen binnenstad/ Media Park Bijeenkomst ondernemers Uitwerking in klein comité: klikarrangement en boekingstool HGB Vervolgbijeenkomst ondernemers (vandaag) Samenwerking VVV Arrangementen overige ondernemers Bijeenkomst ondernemers (vandaag) Creatieve workshop Stimulering en ondersteuning vanuit Hilversum Goed Bekeken woensdag 5 april 2017
Citymarketing Hilversum 2007 Samen op weg woensdag 5 april 2017
Plannen 2007 Voortbouwen op resultaten 2006: Speciale aandachtpunten: Stimuleren implementatie en gebruik logo Stimuleren gebruik en bezoek website Ontwikkeling promotiemateriaal Uitnutten PR momenten met meer landelijke focus Realisatie en communicatie arrangementen Speciale aandachtpunten: Samenwerking binnenstad en Media Park Regionale en landelijke bekendheid vergroten Zichtbare resultaten voor sponsoren Uitbreiden aantal actieve participanten/ sponsoren woensdag 5 april 2017
Doelstellingen 2007 Stimuleren implementatie en gebruik logo Stimuleren gebruik logo door partners Toepassen logo door HGB/ gemeente waar mogelijk Stimuleren gebruik en bezoek website Vergroten bekendheid website bij partijen en inwoners H’sum; Vergroten bekendheid website bij (potentiële) bezoekers; Stimuleren bezoek website : minimaal 5000 unieke bezoekers pm eind 2007; woensdag 5 april 2017
Doelstellingen 2007 Ontwikkeling promotiemateriaal Reclamebus 2007; Ansichtkaart inzetten en verspreiden via partners en bij evenementen; Ontwikkeling promotiemateriaal binnenstad/ Media Park en VV; Stimuleren realisatie mediascreens: binnenstad/ Media Park/ OV; Ontwikkeling/ ondersteuning promotiemateriaal arrangementen; Uitnutten PR momenten met meer landelijke focus Uitzending Bestemming Nederland voorjaar 2007 Benutten PR kansen in samenwerking met Beeld en Geluid (landelijke bladen) Benutten evenementen en speciale gebeurtenissen voor persaandacht woensdag 5 april 2017
Doelstellingen 2007 Realisatie en communicatie arrangementen Doorpakken op bereikte resultaten 2006; Stimuleren communicatie via bestaande kanalen partners Ondersteunen communicatie waar mogelijk in uren en middelen; Benutten PR , website en promotiematerialen om aandacht te vestigen; Samenwerking VVV; woensdag 5 april 2017
Speciale aandachtspunten Samenwerking binnenstad en Media Park Wederzijdse verwijzing: grijp de kansen van herhalingsbezoek; Waar mogelijk combinaties maken zowel in promotie als in product; Landelijke bekendheid vergroten Focus van Hilversum (intern) naar regio en landelijk (extern); Samenwerking Beeld en Geluid en Media Park; Uitzending Bestemming Nederland maximaal benutten (naast uitzending website en mogelijkheid van prijsvraag) woensdag 5 april 2017
Speciale aandachtspunten Zichtbare resultaten voor sponsoren Meer promotie uitingen; Meer combinaties mogelijk (reclamebus, website, bestemming NL;) Meer tijd = meer contact = meer ideeën; Uitbreiden aantal actieve participanten/ sponsoren Enthousiasmeren van een grotere groep door zichtbare resultaten; Actieve werving; Zegt het voort! woensdag 5 april 2017
Citymarketing Hilversum 2007 Samen op weg woensdag 5 april 2017