Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Interpolis Kantoor Concept Je werkplek is waar je bent
INK Management Model.
BEROEPSTROTS EN PROFESSIONALS
I love you.
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Introductiebijeenkomst
Sarah De Baets Julie Cokelaere
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Wat doen we als we willen dat mensen ook effectief gebruiken wat ze leerden Peter Samyn,
Motivatie van de professional Willy Limpens
Een startersgids voor innovatie
WIJ ZIJN ZELFBEDRUIPEND IN ONS HOME WIJ KWEKEN ONZE GROENTEN EN FRUIT WIJ GEBRUIKEN REGENWATER VOOR KOKEN EN BADEN ZONNEPANELEN GEVEN ONS WARMTE EN LICHT.
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
De Toekomst van Trotse Mensen
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Consciously, we teach what we know;
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
TOM keurmerk Marius Berendse.
VERBAND MET CREATIVITEIT:
15 juni 2011  1-Ontwerpaanpak  Betreft 84% van de veranderingen  Daarvan loopt ¾ vast  Voorbeeld:  tussen had 90% van de  Fortune 500.
© de vries business consultancy, 2008
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 1 Procesmanagement
Symposium 5 jaar poliklinische apotheek ASz
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
2G 16 November Today’s lesson  Last class  Mull  Puffins  Check homework (ex )  Thursday 9 December: TEST UNIT 2.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Naar een optimaal HR - beleid
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Met talenten werken in je team Een werkwinkel voor Zin?Ja! Guy Geerens
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Naar een duurzaam HRM beleid
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
2015 Corporate presentatie Berenschot in vogelvlucht.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN High Performance Organisaties © TNS 27 maart 2014 High.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Welkom in de Top-2000 kerkdienst

This, that, these, those Aanwijzende voornaamwoorden
De taaltaak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Werkgevers wendbaar aan de slag
Ontwikkeling, wij als EBS
Transcript van de presentatie:

Counseling, coaching, consulting Jacques Huberts

VZ ALGFIN BRVNedTrainPoortStrukton medewerkers 2 miljoen omzet medewerkersServex NS Int./HSANedRailways +/ medewerkers Holding

Listen all you fools out there Go on and love me, I don’t care Oh, it’s lonely at the top 90% of all leadership failures are character failures Manfred Kets de Vries Randy Newman-Lonely at the top (1987)

Leiderschap (door de ogen van een ‘professional’) psychologische insteek aandacht geven verbinden bescheidenheid dienstbaarheid aanspreekbaarheid voorbeeld geven kwetsbaar durven zijn doortastend zijn fairplay enz. = Emotionele Intelligentie ( Goleman ) - interrelationeel - intrarelationeel - adaptiviteit - stressbestendigheid - zelfvertrouwen vaktechnische insteek visie en strategie ontwikkelen wegwijzen doelen stellen delegeren zorgen voor mensen en middelen analyseren plannen ontwikkelen overleg plegen enz. = Theory of Constraints ( Goldratt ) - wat veranderen en waarom - waar naar toe - hoe veranderen Medewerkers volgen / nemen doelstellingen over

TEST UZELF Leadership Inventory MBTI EQ enz. Psychologische check up Ongeschikt Minder geschikt Geschikt Getalenteerd Exellerend Veranderingen slagen wel l Veranderingen slagen niet * LEIDERSCHAP en (TOP) SPORT

THE ACID TEST OF EFFECTIVE LEADERSHIP IS THE EXTENT TO WICH PEOPLE IN THE ORGANIZATION THEIR LEADERSHIP Manfred F.R. Kets de Vries – The Leadership Mystique TRUST

IT ALL STARTS WITH YOU ! Abraham Zaleznik, Harvard 1990

`FAIR PROCESS` Probleem / Verbeteringskans InspanningResultaat PROCESSENPROCESSEN Effectief = de goede dingen doen. - Veilig vervoeren - Volgens dienst- regeling rijden. - Tijdig, juist, terzake geïnformeerd NSRNSR Tevreden reiziger - Prijs & Kwaliteit OUTPUT Indicatoren - Treinen zijn schoon - Ruimte voor zitten of staan NTNT Tevreden medewerker - baan - arbeidsom- standigheden - primaire arbeidsvoor- waarden FINANCIEEL Efficiënt = de goede dingen in één keer goed (niet dubbel en ‘zero defect’) Tevreden Maatschappij en Aandeelhoude r LEIDERSCHAPLEIDERSCHAP Visie strategie HRM beleid Middelen beleid do check act plan Waarom zou iemand door jou / mij geleid willen worden ? Omdat …..

slecht matig goed excellent Reizigers hebben ons nodig voor hun mobiliteit én zorgen voor ons inkomen Dat stralen we uit door: Bij mobiliteit kiezen Reizigers voor NS en prijzen NS aan UITSTRALING & ACTIE O N Z E V I S I E Klantbewust * besef van wederzijdse afhankelijkheid UITSTRALING Klantgedreven * wat we werkelijk doen ieder op zijn niveau ACTIE Bij mobiliteit kiezen Reizigers voor NS en prijzen NS aan! èn je realiseren dat de klant in ons productieproces zit ● Doelen top drie Europa groei ●Algemeen Klantoordeel -klantoordelen op tijd rijden informatie (trein/station) zitplaatscapaciteit sociale veiligheid schone treinen 2008

Klanttevredenheid “Algemeen oordeel” Prognose 2008

Klanttevredenheid “Op tijd rijden” Prognose 2008

Klanttevredenheid “Informatie in de trein bij ontregelingen” Prognose 2008

VAN: WIJ hebben doelen ZE doen maar….. WIJ moeten het werk doen NAAR: WE hebben dezelfde doelen en WE werken daar SAMEN aan