Startgroep Peuterica & obs Valkenhorst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkbijeenkomst Resultaatafspraken Vroegschools
Advertisements

Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool, Onderwijsraad, mei 2010.
Harmonisatie kinderopvang en peuterspeelzaalwerk
Beroep Pedagogisch Werker
Werken naar onderwijsbehoeften
Het jonge kind, VVE en doorgaande lijn Waar gaan we heen? OKE wet Beleidsplan VVE “en nu is het OKE” Ombuigingsbesluit peuterspeelzalen Kwaliteitseisen.
In het bestuursakkoord
Wat is Passend Onderwijs
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Invoering CJG gemeente Son en Breugel
BROM Brede School Molenbeek Infodag Brede School 16 mei 2008.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Voortgangsrapportage Utrechtse Onderwijs Agenda. Utrechtse Onderwijs Agenda is de invulling van de Lokale Educatieve Agenda In 2006 een gezamenlijk ambitiedocument.
Terugkoppeling OLB Collegagroep zorg Valérie De Smet 16/1/2014.
VVE: een doorgaande lijn?
Harmonisatieplannen kabinet
senior beleidsmedewerker onderwijsbeleid
Workshop Nieuwe Ontwikkelingen op de LEA Marco Zuidam i.s.m. Jo Kloprogge Oberon 5 november 2008.
‘Kwaliteitsversterking Voor- en Vroegschoolse Educatie’
Dordtse agenda “VVE en verder!” Wat pakken partners en gemeente n.a.v. de bestandsopname in 2011 en 2012 aan? Presentatie t.b.v. G33/G4 6 december 2011.
Harmonisatie peuterspeelzalen en kinderdagverblijven
SCHAKELKLASSEN LOKAAL EDUCATIEVE AGENDA 12 JANUARI 2010.
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
OKE-wet, inspectietoezicht en de gemeenten
Meer maatwerk door vernieuw(end) teamwerk ‘t Heibosch
Samenwerking KOV de Blokkendoos Scoop Welzijn Peuterspeelzaal
Resultaten enquête ‘Andere schooltijden’ Basisscholen Swalmen 1.
Informatieavond 3 oktober Welkom Inleiding Waarom Harmonisatie Hoe verder.
VAN OPVANG NAAR ONTWIKKELING
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
OBSERVATIEMETHODEN VVE BOSOS 2 tot 4 & PRAVOO
IKC ontwikkeling in de praktijk Presikhaaf West, Arnhem
De Salamander. De partners Basisschool de Schatgraaf Basisschool de Arabesk Peuterspeelzaal de Schatkist Kdv Wigwam Bso de Toverburcht Goed voor 1000.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Harmonisatie Peuterspeelzaalwerk Valkenburg aan de Geul 20 april 2015.
Succesvol zonder integratie Jolanda Rikers 1.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
Peuterspeelzaal De Woezel Een kleine partner met een grote visie. Of hoe klein duimpje het hart wil laten kloppen………………….
Beleid voorschoolse periode. Geschiedenis peuterwerk moeders komen samen terwijl kinderen spelen vrijwilligers die kinderen samen laten spelen professionalisering.
Wat is Boekenpret ? Boekenpret is een leesbevorderingsprogramma voor kinderen van 0-6 jaar. Het programma is methodisch van opzet:  Structureel  Longitudinaal.
Zorg voor peuters Vroeg Erbij in Assen Zorg voor jonge kinderen.
Logopedie op VVE peuterspeelzalen Themabijeenkomst GGD Rivierenland Tiel 17 april 2009.
De monitor Wat, hoe en waarom? 4 juni Situatieschets  Schooljaar gestart met vier pilotscholen  Plan van aanpak per school  Collectiescan.
Opbrengstgericht werken en jonge kinderen: hoezo?
‘Hoe we blijvend leren’ Peuterspeelzalen Rijnstad 12 Juni 2013.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Opbrengstgericht werken en jonge kinderen: hoezo? Doorlopende leerlijnen taal en rekenen (VVE/PO) Eindhoven Donderdag 29 november 2012 Inez Zijlstra (beroepskracht.
Onderwijsachterstandenbeleid gemeente Tiel Resultaten tussenevaluatie Resultaten bestandsopname VVE Landelijke ontwikkelingen Voor welke opgaven staan.
“Dordrecht gaat verder met het bestuursakkoord G33/G4”, Presentatie aan de Adviescommissie, 13 maart 2012.
Wet OKE Ontwikkelingskansen door kwaliteit en educatie.
Kloppend Hart van Warmond Bredeschool Samenwerking Yvonne Keijer Bredeschool coördinator Gemeente Teylingen.
Studiedag VVE De Schakel Doorlopende leerlijnen rekenen 15 april 2011
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
Onderwijs en voorschoolse voorzieningen in het Lokaal Sociaal Domein Elly Dekker, jeugd- en onderwijsbeleid VNG.
CMWW Peuteropvang Marjo Hoek September versus kinderopvang Peuteropvang: het kind en zijn ontwikkeling staat centraal nauwe samenwerking met ouders.
Harmonisatiebijeenkomst
Zorgstructuur binnen Kinderopvang Dronten
Ontwikkelingen Peuterspeelzaal
Technische briefing Harmonisatie kinderopvang en peuterspeelzaalwerk
VSMW Mustapha Igozoul (Servicepunt SMW) 29 september 2017
Werkveld Kindercentrum
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
Passende opvang Lelystad
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
Kenniskringen GOAB regio Veluwe / Flevoland
Transcript van de presentatie:

Startgroep Peuterica & obs Valkenhorst

Deelnemers project: Gemeente Assen Plateau Openbaar Onderwijs Assen Obs Valkenhorst ASKA ( Kinderdagverblijf ) SPA - peuterspeelzaal Peuterica

Voorwaarden, afspraken: Peuters van 2 tot 4 jaar Maximaal 16 kinderen per groep Centraal staat de inhoudelijke samenwerking school en peuterspeelzaal Locatie peuterspeelzaal/kinderopvang Aandacht voor de ouderbetrokkenheid

Samenwerken, leren van elkaar!! Spelenderwijs leren VVE reeds geïmplementeerd Aansluiten bij SLO-doelen Opbrengstgericht Werken Inhoudelijk aanbod van Startgroep tot en met groep 8

Onderzoek ministerie Vergelijken opbrengsten peuters bij de startgroepen met peuters in huidige situatie Onderzoek naar ervaringen onderwijs, psz, kdv en ouders Kijken naar doorwerking in de kleuterperiode

Na één jaar voortgangsrapportage Scholing is gevolgd? Stappen zetten met opbrengstgericht werken? Aandacht voor doorlopende leerlijn! Meerjaren plan gemaakt?