Vandaag Het werken in een community. -Hoe werkt een community? -Wat is Whizzer? -Waarvoor gaan we Whizzer inzetten? -Hoe gaan we Whizzer inrichten? -De.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Informatica Gecombineerd leren. Vereiste voorkennis: • Vlotte PC-basisvaardigheden • Basis werken met internet • Nodige zelfdiscipline voor uitvoeren.
Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Welkom op de Julianaschool
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Verborgen vormen van pesten
De Van Damschool in ontwikkeling
De internet-encyclopdie voor kinderen
Veilig internet Mediawijsheid
BattleBots The school battle.
Hoe word je een ster? *.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Lesgeven en begeleiden
Jef Stappaerts en Karin Van Dommelen VSKO
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Kinderen op De Schouw maken ook hun eigen keuze
Webkwesties webquest.
Pantar Amsterdam E-learning Maaike Verburgh – teamleider/docent
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
Hartelijk welkom op de informatieavond van groep 6/7
Enquête.
Wat is Mibo en wat kan ik ermee?. Wat is Mibo? Mibo is gratis educatieve software via het internet Mibo wordt U aangeboden door: APS (
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Deel anders, mijn organisatie
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
OFC28 mediawijsheid les 3.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Een online dagboek van en door de groep.
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Wat we beleven in groep 7!. Een goede start gemaakt! Een meester Sfeer Duidelijk Respect Relatie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Ontwerp je eigen kwartet
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Zorgbelang Verbindt Waarom een gezamenlijke Zorgbelang Community? Bartho Hengst, projectleider.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Meervoudige intelligentie
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Zorgzame Kerk Kerk zijn in een participatiesamenleving.
Spel Politiek Nederland
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Mediawijsheid competentie:
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Wat we beleven in groep 7!.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Mediawijsheid competentie:
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Onze school is een KiVa-school!.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Transcript van de presentatie:

Vandaag Het werken in een community. -Hoe werkt een community? -Wat is Whizzer? -Waarvoor gaan we Whizzer inzetten? -Hoe gaan we Whizzer inrichten? -De rol van de beheerder -De rol van de leerkracht -De rol van de leerlingen

Whizzer Whizzer is een virtuele plaats om te LEREN.

Niet in je eentje, maar samen met anderen. Binnen krachtig leren is het samenwerken, het leren van elkaar en dit leren samen delen het belangrijkste onderdeel. Bij krachtig leren hoort ook: leren op een manier die het beste bij je past. Op basis van je profiel.

Whizzer is zó!

Maar wat betekent nu leren in een community? Wat is leren delen? Een verkenning.

Uitleg aan de leerlingen!

Profileer We gaan vandaag samen iets nieuws leren.

En dat doen we met…

Wat is Profileren? Delen Leren Samen

Wat is Profileren? Bij Profileer is Leren: Een eigen stek Werkstukjes maken Leren met maatjes Halen én brengen

Wat is Profileren? Je eigen plek op het internet Maar………met je eigen gezicht! Je eigen Stek !

Laten zien wie je bent! Jouw stek Jouw eigen PROFIEL Jouw werkstukjes of projecten. Profileren is…….

Profileren is….. Maatjes ontmoeten Hun steks Hun profiel Hun werkstukjes of projecten

Profileren is….. Werken in de eigen wereld van profileerders

Voor de meester of juf Leren met Profileer is: Kinderen ontwerpen zelf werkstukken (individueel) of projecten (samen) Ze publiceren deze werkstukken of projecten op hun eigen site Ze delen deze ontwerpen met andere leerlingen

Ze vullen een profiel van zichzelf in. Het profiel bestaat uit o.a.: Leeftijd, leesvaardigheid, leerstijl en voorkeuren en manier van werken.

Leerlingen werken vanaf hun eigen website (stek) Ze kunnen in profileer presenteren, maar ook werkstukken en projecten van andere leerlingen gebruiken om een nieuw ontwerp te maken

Ze kunnen maatjes ontmoeten die ‘bij hun passen’ op basis van het profiel. Ze kunnen met die maatjes chatten en overleggen.

Op die wijze delen ze hun leren met anderen. Leren ze met en van elkaar.

Uw taak? Leerlingen ondersteunen en coachen Hun leeractiviteiten volgen Leerarrangementen voor leerlingen maken.