WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Diversiteitsbeleid binnen het HBO 1 december 2010 Ineke van Halsema
Advertisements

Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Roundtable 8 Teach as you preach: training in toepassen van het 4C-ID model volgens het model Symposium 4C-ID IV, 14 april 2011, Utrecht Studiecentrum.
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Kandinsky College Malderburchtstraat
Zelfsturing en executieve functies.
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Hogescholen in Dialoog
1.
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Stage (th)at Work(s) together
Samenwerken in burgerschap
Deel wat je weet en weet wat je deelt
Van, voor én door het onderwijs.
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Standaarden voor onderzoek Fontys Pabo’s
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
Groen Proeven in de praktijk van AOC-Oost
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 2 februari 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 5 oktober 2010.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Waar staan we nu?.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Voorstellen Project manager Masterplan methodisch werken met peuters/VVE Pedagogisch.
Leren door reflecteren: Samen ontwikkelen van CGO Ron Aalders Henry Claessen Miriam Goes Renée Smeets 31 maart 2011.
Eigenaarschap en Borging Doorbraakproject Professionalisering
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
EVC en certificering van assessoren Rena Punt CompetentCity 2007.
Welkom.
Leermeesteravond Autoschadetechniek
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
Proeve van Bekwaamheid
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Centrale facilitering van personeelsprocessen
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Workshop “Beoordelen”
De kubus van CSPE succesfactoren!
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
De puzzel past steeds beter
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Werkveldconferentie 13 november 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Welkom bij de Week van het Succes!
De nieuwe Zweedse band Verminderen van de toediening van de zo nodig rustgevende medicatie.
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
Kennismakingsbijeenkomst 2e jaars Management, Economie en Recht.
ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur.
Agressie op de werkvloer
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Competentie gericht onderwijs
ZORPLAN MAKEN!!!.
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
WELKOM.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
De juiste voorbereiding voor het examen Economie en Ondernemen
Transcript van de presentatie:

WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?

Situatie Onderwijsvisie 3 leerlijnen Onderwijsrollen Kennismaken en voorbereiden

Scholingstraject 2006 :voorbereiding :3 jarig scholingstraject :bezemjaar Meegegroeid met de tijd Voortschrijdend inzicht Omgaan met weerstanden

Taak Implementatie CGO mbv sturingsmiddelen SCB is examenmateriaal : faseboekjes Methodieken: Wegwijzer en STARRT Valkuil : middel is niet het doel! procesbewaking

Actie Trainingen dmv opdrachten voor diverse rollen afgestemd op de beginsituatie van docenten WABO 1 dag SLB 2,5 dag Assessor: Evalueren en beoordelen 2 dagen CGI 1 dag

Korte oefeningen Diverse onderwijsrollen

Aandachtspunten scholing Just in time scholing In de flexweken Ruim vooraf bekend wie wat volgt

Resultaat Bewijs van deelname voor docenten Verantwoording voor inspectie Inzet in dagelijkse onderwijspraktijk Evalueren en bijstellen volgens vooraf geplande cyclus (PDCA)

Reflectie Wat heeft het opgeleverd voor docenten? Bewustwording van wezenlijke verandering van takenpakket van MBO docenten en daarbij behorende competenties We gaan van “lesboer”naar allround-onderwijsgevenden Deskundigheidsbevordering mbt competentiegericht opleiden Nieuwe rollen eigen maken in eigen team

Toepassen Bewust worden van noodzaak om nieuwe rollen eigen te maken en competenties te ontwikkelen of te verdiepen Doorontwikkelen in eigen team Dit symposium

Uitdaging Ketting in plaats van kralendoos

Bij afsluiting: bewijs van deelname workshop Docenten leren continu.