WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?
Situatie Onderwijsvisie 3 leerlijnen Onderwijsrollen Kennismaken en voorbereiden
Scholingstraject 2006 :voorbereiding :3 jarig scholingstraject :bezemjaar Meegegroeid met de tijd Voortschrijdend inzicht Omgaan met weerstanden
Taak Implementatie CGO mbv sturingsmiddelen SCB is examenmateriaal : faseboekjes Methodieken: Wegwijzer en STARRT Valkuil : middel is niet het doel! procesbewaking
Actie Trainingen dmv opdrachten voor diverse rollen afgestemd op de beginsituatie van docenten WABO 1 dag SLB 2,5 dag Assessor: Evalueren en beoordelen 2 dagen CGI 1 dag
Korte oefeningen Diverse onderwijsrollen
Aandachtspunten scholing Just in time scholing In de flexweken Ruim vooraf bekend wie wat volgt
Resultaat Bewijs van deelname voor docenten Verantwoording voor inspectie Inzet in dagelijkse onderwijspraktijk Evalueren en bijstellen volgens vooraf geplande cyclus (PDCA)
Reflectie Wat heeft het opgeleverd voor docenten? Bewustwording van wezenlijke verandering van takenpakket van MBO docenten en daarbij behorende competenties We gaan van “lesboer”naar allround-onderwijsgevenden Deskundigheidsbevordering mbt competentiegericht opleiden Nieuwe rollen eigen maken in eigen team
Toepassen Bewust worden van noodzaak om nieuwe rollen eigen te maken en competenties te ontwikkelen of te verdiepen Doorontwikkelen in eigen team Dit symposium
Uitdaging Ketting in plaats van kralendoos
Bij afsluiting: bewijs van deelname workshop Docenten leren continu.