HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication 21.04.2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Het tweede werkstuk.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
De Altijd meteen aan de slag
Time management in het onderwijs
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Invullen e-profiel Ga naar
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Succesvol netwerken met LinkedIn Een wereld van verschil
Training jaar 2 Mei 13. Filmpje: LinkedIn Bron: Hyperlink.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Ho 8: Portfolio.
Lezing door Kick de Wolff
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Aan de slag met de BETERapp
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een contactpersoon toevoegen Via uw lijst met contactpersonen kunt u gemakkelijker communiceren.
Help! Verzuim voorkomen
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Altijd online!.
Presenteren en communiceren
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
OnderwijsPortal Case: ROC unit Sport en Bewegen. Inloggen op de portal Inloggen met persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Introductie social media
Talent in Ontwikkeling
Een vergadering organiseren
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication

OF IS HET ALLEMAAL FLAUWEKUL???

Programma 14.45Mijn profiel 15:05 Mijn doelen bereiken met LinkedIn 15.20Netwerken met LinkedIn 16:00 Samenvatting en afsluiting

MIJN PROFIEL

LinkedIn in Nederland Wereldwijd meer dan 100 miljoen gebruikers 4,2 miljoen Nederlanders Sterk zakelijk karakter Deelnemers zijn: Gemiddeld 41 jaar Hoger opgeleid (HBO / WO) Zakelijk gezien: Dé plek om iemand op te zoeken en profiel te bekijken Dé manier om jezelf te presenteren

De kracht van Linkedin (1)

De kracht van Linkedin (2) Zit in de tweede graad DUS in het netwerk van jouw netwerk! Focus dus niet op jouw netwerk, maar vraag om een introductie

Aan de slag met LinkedIn 1.Maak je profiel compleet 2.Breid je netwerk uit 3.Zorg dat je gevonden wordt

Maak je profiel compleet (1) Naam + functietitel Summary Specialties Ervaring Opleiding 3 Aanbevelingen

Maak je profiel compleet (2) Wordt lid van relevante groups Zorg voor een goede foto Gebruik de Status Update (what are you working on?) Stel en beantwoord vragen Stel bij ‘Account & Settings’ je wensen in Wees actief en attent! Vertrouwen en aandacht zijn kostbare zaken

MIJN DOELEN BEREIKEN MET

DOEL Beschrijf je doel: Wat wil je bereiken? Wie moet je beter leren kennen om je doel dichterbij te brengen? Wat weet je al van deze persoon/personen? Wat wil je nog weten? Maak concreet hoe je aan deze kennis kunt komen. Welke zoekopdracht in LinkedIn helpt je hierbij verder? Met wie wil je “connecten”?

ROUTE Bepaal wie je wilt leren kennen: Wie kent wie? Hoe lang werken jouw connecties bij deze organisatie? Hoeveel shared connecties heb je met deze persoon? Hoe loopt die route?

TACTIEK 1.Vraag een introductie via je connectie 2.Directe benadering Werkt alleen bij recruiters! 3.Stel een concrete vraag Ik ben op zoek naar meer informatie over …… 4.Pleeg een telefoontje Connecties eerst!

Zoeken in Linkedin (1)

Zoeken in Linkedin (2)

NETWERKEN MET LINKEDIN

Netwerken met Linkedin

Netwerken is… …van alle tijden: alleen de middelen veranderen …vertrouwd: mensen met wie je al bekend bent weet wat je kan verwachten …dé manier om vervelende verassingen en teleurstellingen te voorkomen

Netwerken: hoe doe je dat? (1) Jouw aanbod schept vraag Zelfs al kun je op er dat moment niets mee Grijp en creëer kansen Wees kritisch Denk lange termijn Laat je niet uit het veld slaan Waardeer het als je van iemand een tip krijgt, ook al is het een waardeloze tip

Netwerken: hoe doe je dat? (2) Wees attent Ken de onderwerpen waarin de mensen uit je netwerk geïnteresseerd zijn. Doe anderen ook eens een dienst Bedank mensen die iets voor je gedaan hebben Zo snel mogelijk Refereer aan de onderwerpen of afspraken Als het kan, doe een voorstel voor een vervolgafspraak

Niet doen Laat niet alleen wat van je horen als je iemand nodig hebt. Zet mensen niet onder druk. Doe niets dat het vertrouwen in jou kan beschamen. Doe geen loze beloftes.

Breid je netwerk uit (1) Bouw je basis netwerk in 3 stappen: 1.Upload contacten uit je Outlook contacten naar LinkedIn 2.Leg contact met oud-collega’s, vrienden en klasgenoten 3.Word lid van Groups die verband houden met je doelen

Breid je netwerk uit (2) Verder uitbreiden door: in het netwerk van je eigen connecties te kijken/bladeren te zoeken in de groups waar je lid van bent Tip: Vervang de standaarduitnodiging door een persoonlijke boodschap

Breid je netwerk uit (3) Uitnodigingen Wat doe ik met uitnodigingen die ik niet wil accepteren?  Klik op ‘Archive’ Wat doe ik met uitnodigingen van mensen die ik niet ken? Stuur een reply Klik ‘I don’t know this person’

Zorg dat je gevonden wordt (1) Kies een duidelijke headline Verduidelijk je specialisatie al in de headline Kies de juiste keywords Je zoekt eerder naar een functietitel als industrieel ontwerper dan naar “design” Kies een keyword dat het beste bij je past en laat dit terug komen in: Headline Current experience Past experiences Summary List of specialties

Zorg dat je gevonden wordt (2) Geen taalfouten! Alles compleet? Maak veel gebruik van de keywords die jou het best omschrijven Gebruik de statusupdate met relevante inhoud en waar mogelijk links naar andere websites Geef je mening in de groepen

Zorg dat je gevonden wordt (3) En natuurlijk…niet stoer doen: Zorg dat het cv op LinkedIn hetzelfde is als dat in sollicitatiebrieven. Wees eerlijk tot in de details. Als je je gegevens verandert, kunnen anderen dat tot tien dagen nadien zien

LinkedIn – ontvrienden? Connecties waar je van af wilt kun je verwijderen Ga naar het Contacts tabblad Klik op Connections Op het volgende scherm zie je rechts de button Remove Connections Selecteer de contacten waar je van af wilt en klik op Remove Connections

Tips (1) 3 gratis “Saved Searches” Maak een zoekactie aan (zo gedetailleerd mogelijk) Kijk bovenin voor “Save this search.” 3 gratis zoekopdrachten Notificatie van veranderingen in je Kijk regelmatig op de homepage wat anderen aan het doen zijn

Tips (2) Activeer je netwerk met Like – Comment – Send a message – Share

LinkedIn voor communicatieadviseurs rijksinspecties Kennisdeling Burgers betrekken Sentimenten peilen Aankondigingen Promoties

Voorbeeld 1- Kennisdeling

Voorbeeld 2 – Burgers betrekken

Voorbeeld 3 - Sentimenten peilen

Voorbeeld 4 – Aankondigingen

Voorbeeld 5 – Promoties