Welkom bij deze regio reflectiebijeenkomst. Programma.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitsluiting en discriminatie
Advertisements

“Smash sportief op weg naar 2020”
Evaluatie van mentorprojecten
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Bouwstenen voor Gemeenterelaties
KNHS Regio Zeeland Jeugd Stimuleringsplan
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Zending vandaag Wat gaan we bespreken? Wat is mijn roeping?
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
Moeders Informeren Moeders
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Workshop Nieuwe begroting
Discipelschap.
Hoofdstuk 4 De planning Waarom plannen? Begrippen Strokenplanning
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Lomoz, 14 maart 2012 Strategisch denken en handelen Nettie van Heezik.
Welkom 1.
9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Hoe bereik je ze? Hoe kunnen ze meedoen?
Hogescholen in Dialoog
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Informatiebijeenkomst Triple P Alice van Beers en Nicole Smits 13 november 2013.
REKENEN.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Pasen & Pinksteren op één dag!
8 dec Zoetermeer 1. 1 Hetgeen was van den beginne, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze eigen ogen, hetgeen wij aanschouwd.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Consciously, we teach what we know;
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
0 HJ Breen Wisselbeker Seizoen Veld en Zaal minst gepasseerde keeper/keepster Geldrop, dinsdag 19 juni 2012.
Samen aan de slag voor het versterken van ons bibliotheeknetwerk 3 oktober 2006.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
9.50 uur = 1 uur na zonsopgang uur11.50 uur12.50 uur 21 december kortste dag zon het laagst schaduw van een gebouw 60 m lang, 40 m breed, 40 m hoog.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Cultuurprofieldoelen;
Programma Wat is projectmatig werken? Projectstart Projectfasering
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Projectmanagement Auteur: Roel Grit Zelfstudie

Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Tijdmanagement in de praktijk van de assistente
Meervoudig verantwoorden: De waarde van bibliotheekdiensten voor gemeenten 26 september 2018.
Transcript van de presentatie:

Welkom bij deze regio reflectiebijeenkomst

Programma

Doel van deze Regio reflectiebijeenkomst Het transformeren van regio 15 van ‘B’ naar een ‘A’ cluster binnen het vijfjaren plan

Planning Voor de komende 1,5 jaar houdt dit concreet in: 50 mensen hebben de Ruhi-sequence gedaan 20 leerkringen 20 kinderklassen 20 meditatieve bijeenkomsten Voor de komende 6 maanden houdt dit concreet in: 25 mensen hebben de Ruhi-sequence gedaan 10 leerkringen 10 kinderklassen 10 meditatieve bijeenkomsten

Systematische groei in onze regio december 2004

intensieve groei 2.1 par. 2.2 par. 2.3 par 2.4 Stuwkracht opbouwen ABCD bahá'í populatie regio X

ABCD intensieve groei 2.1 par. 2.2 par 2.3 par. 2.4 Stuwkracht opbouwen X bahá'í populatie regio bahá'í populatie regio

intensieve groei 2.1 par. 2.2 par. 2.3 par. 2.4 Stuwkracht opbouwen ABCD bahá'í populatie regio X intensief onderricht gemeenschap opbouwen bahá'í populatie regio training

Wanneer dit patroon eenmaal is bereikt, is het mogelijk systematisch te handelen en zijn doeltreffendheid te vergroten. training bahá'í populatie regio gemeenschap opbouwen intensief onderricht bahá'í populatie regio groeicyclus

bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus 50 nieuwe gelovigen Veronderstel dat je een activiteitenpatroon wilt opbouwen om 50 nieuwe gelovigen per jaar te bereiken.

bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus Om dit niveau van groei te bereiken, hoeveel contacten zou je dan moeten toevoegen aan onze “gemeenschap van betrokkenen”? 50 nieuwe gelovigen 300 niet-bahá'í deelnemers

bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus 300 leerkringen: 20 kinderklassen: 20 medit. bijeenkomsten: 20 Hoeveel kernactiviteiten zijn er nodig om dit aantal contacten te bereiken? 50 nieuwe gelovigen niet-bahá'í deelnemers

bahá'í populatie regio training gemeenschap opbouwen intensief onderricht groeicyclus leerkringen: 20 kinderklassen: 20 medit. bijeenkomsten: boek 1 boek 7 Om dit aantal kernactiviteiten te bereiken, hoeveel mensen moeten dan de serie boeken voltooid hebben? 50 nieuwe gelovigen 300 niet-bahá'í deelnemers

training gemeenschap opbouwen intensief onderricht bahá'í populatie regio groeicyclus leerkringen: 20 kinderklassen: 20 med. bijeenkomsten: boek 1 boek 7 Deze aantallen zijn schattingen. De ervaring in onze regio zal ons helpen meer realistische getallen te gebruiken. 50 nieuwe gelovigen 300 niet-bahá'í deelnemers

bahá'í populatie regio 15: 138 Cluster Haaglanden boek 1boek 2boek 3boek 4boek 6boek 7leerkring en kinderklas sen medit. bij- eenkomsten geschatte. Niet-Bahá’ís ? nieuwe gelovigen leerkringen: 5 kinderklassen: 1 medit. bijeenkomsten:4 ? niet-bahá'í deelnemers ?

bahá'í populatie regio 15: 138 Cluster Haaglanden boek 1boek 2boek 3boek 4boek 6boek 7leerkring en kinderklas sen medit. bij- eenkomsten geschatte Niet-Bahá’ís ? nieuwe gelovigen leerkringen: 7 kinderklassen: 2 medit. bijeenkomsten:5 ? niet-bahá'í deelnemers ? ?

bahá'í populatie regio 15: 138 Cluster Haaglanden boek 1boek 2boek 3boek 4boek 6boek 7leerkring en kinderklas sen medit. bij- eenkomsten geschatte Niet-Bahá’ís ? nieuwe gelovigen leerkringen: 8 kinderklassen: 4 medit. bijeenkomsten:8 20 niet-bahá'í deelnemers ? ?

Wat zijn de huidige uitdagingen? Zijn er genoeg leerkringbegeleiders? Is de training effectief? Worden de vrienden aangemoedigd om deel te nemen aan de leerkringen? Wat is de juiste balans tussen leerkringen and centraal georganiseerde cursussen? intensieve groei ABCD bahá'í populatie regio X

ABCD intensieve groei X bahá'í populatie regio Wat zijn de huidige uitdagingen? Hoe kunnen intensieve trainingen georganiseerd worden? Nemen kernactiviteiten toe? Hoe kunnen we de deelname van niet-bahá’ís aan de kernactiviteiten vergroten? Hoe bereiken we enige beginnende toename van groei? Dragen regioreflectiebijeenkomsten bij aan het leerproces en aan de vooruitgang van de regio?

regio “Bestuur” InstituutRegio groei Comité leerkringbegeleiders jeugd kinderklas leraren - onderricht projecten - versterken van Raden - regioreflectie bijeenkomsten - huisbezoeken / verdieping instituut regio/cluster coördinatorsecretaris van regio / facilitator - vermeerderen van meditatieve bijeenkomsten - verzamelen van statistiek faciliteren

Hoe gaan we met onze tijd om? 1: Noem één ding dat u kunt doen en niet doet en dat een enorm positief effect op uw leven heeft als u het wel doet 2: Noem iets dergelijks wat het instituutproces betreft

4 generaties tijdmanagement 1- Rapporten en inventarisatielijsten 2- Kalenders en agenda’s 3- Prioriteiten (nu!)

4e generatie 4- gebasseerd op 2 factoren: 1- Dringend 2- Belangrijk Belangrijk Niet-Belangrijk DringendNiet-Dringend Crises Urgente problemen Planning Werken aan relaties Interrupties Sommige post Tijdverdrijf

Belangrijk Niet-Belangrijk DringendNiet-Dringend Totale onverantwoordelijkheid Afhankelijk van anderen Stress Overspannenheid Visie Systematisch Discipline Resultaat

De instrumenten 1- Heldere principes 2- Duidelijk besef van je persoonlijke roeping 3- Aandacht voor wat belangrijk is en wat dringend 4- Voortdurend evenwicht tussen je activiteiten en je vermogen