Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Agenda workshop De vrijetijdssector en gebiedsontwikkeling
Advertisements

Leefbaarheid & wonen en voorzieningen Anders organiseren in West Brabant.
1e en 2e discussieronde zaal 1 (groen)Ruimtelijke inrichting dr. P.T.J.C. van Rooy, Accanto B.J. van Bochove, lid Tweede Kamer, fractie CDA zaal 2 (rood)Economie.
Demografische verandering: kansen voor de woningmarkt
Op reis naar een privé vakantie-eiland. Recron ongerust Bungalowverhuursector staat komende jaren voor grote uitdagingen Sector.
Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
HoekscheWaardDuurzaam
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
WERK aan de WINKEL Het Verschil Maken college akkoord met de titel.
Planning, branches & beleving dr.ir.ing. Ingrid Janssen Amsterdam, 2 oktober 2013.
De Vergeten Parels van Rotterdam-Zuid
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Kim Andriessen 05 Juli 2010 Topdorpen in de Alblasserwaard – Vijfheerenlanden.
bevolkingskrimp en beleid
EER Economische Effect Rapportage
LEIPZIG: CREATIEF & REALISTISCH Workshop Krimp, Symposium PBL, Rotterdam, 3 nov Letty Reimerink.
3) ABM in relatie tot beleidsontwikkelingen Achtergrond regelgeving Ontwikkelingen Rode draad Betekenis voor ABM.
REGIONAAL ASSOCIATE COLLEGE
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Demografische Voorsprong benutten Inleiding door gedeputeerde mw. Odile Wolfs S eminar “Bevolkingsdaling, gevolgen voor bestuur en financiën.” Maastricht,
Bevolkingsdaling gevolgen voor bestuur en financiën 26 mei 2008.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
30 januari 2013 Leegstand en regionale samenwerking Henk Ovink wnd. DG Ruimte en Water Ministerie van Infrastructuur en Milieu.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Vastgoed-instituut 5 september Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Van en voor de ondernemers.
Presentatie sessie: Wonen: regionale afspraken
LOG Ruurlosebroek Zienswijze op de Visie 19 augustus 2008.
Vier Trends rond Regio Zwolle – en effecten op de maatschappelijke opgaven Hans Peter Benschop Trendbureau Overijssel Zwolle, 31 oktober 2014.
Rudy Stroink. De andere aanpak van de verkoop van een omvangrijke hoeveelheid Rijksgebouwen en wat je anders kunt doen als je eigenlijk het verlies al.
Detailhandel in Zaanstad
Rudy Stroink Monumenten in tijden van overaanbod.
Het thema in het Jaar van de Boerderij Herbestemmen Gerard Hendrix projectleider AEN.
Beter en concreter 14 januari 2015 Duco Stadig. Leegstand in miljoen m2 Kantoren: 8 (2014; 17% van 50) Bedrijven: 2-4 (2014, schatting) Winkels: 2 (2014)
Regionale samenwerking Geïntegreerde kindvoorziening Dhr. van Gelder wethouder De Marne Mw. Hartman-Togtema wethouder Loppersum.
Fietsen en supermarktbezoek: kansen voor kleine supermarkten - resultaten SOAB-Benchmark 6 gemeenten - Fiets in de Versnelling 10 november 2010 Ineke Spapé.
Inleiding Horst Centrum Online Hans den Bekker
1 functie De ondernemer centraal De knoppen voor wethouders en teams EZ Koos van Dijken Nijverdal, 28 april 2015.
prijs- en servicemarkt
Klantgericht Ondernemen De Toekomst 7 December 2011.
Van cijfers naar kennis
Regio West-Brabant Paul Vermeulen Programmamanager Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen en Leefbaarheid “Ontkoppelen behoud en bereikbaarheid voorzieningen”
Trends in retail, de cijfers. Locatus Dé onafhankelijke bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux én 50 Europese winkelsteden. Locatus verzamelt.
Expertsessie Regionale samenwerking Wonen & Ruimtelijke Economie Amersfoort, De Observant, 2 februari 2012.
Het nieuwe werken Peter Ruchti directeur draaijer+partners
Nota ‘Ruimte voor Sport’ gemeente Gouda April 2009.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Strt Van Masterclass naar dialoogtafels De Hoeksche Waard.
CAOP Utrecht 8 november  32 besturen VO-scholen, ROC’s en lerarenopleidingen in provincie Utrecht  Diverse projecten m.b.t. personeelsbeleid en.
De burger aan zet Ben van Essen Strateeg provincie Limburg, Voorzitter Vereniging Kleine Kernen Limburg, Welzijnsstg. Synthese, Gezondheidscentrum America.
Workshop bevolkingskrimp en detailhandel SER 1 november
Krimp en economische vitaliteit Gerard Marlet SER-BZK – 1 november 2012.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Omgevingsvisie Emmen Centrum Themabijeenkomst vastgoed en wonen
Omgevingsvisie Emmen Centrum Themabijeenkomst retail
Omgevingsvisie Emmen Centrum Gemeenteraad
Regionale detailhandelsvisie Noord Limburg
Ruimtelijke ordening Een kwestie van keuzes.
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 4-5
Baanwinkels en gemeenten op één lijn Kick off N10
planning, branches & beleving
Omgevingswet en participatie
LATEN WIJ ONS KISTEN DOOR DE CRISIS?
RUIMTELIJK ECONOMISCH ATELIER TORDOIR
Leegstand en regionale samenwerking
Harmelen, 25 april 2019 Henk Brandenburg
Omgevingsvisie gemeente Heerenveen - thematafel wonen
Transcript van de presentatie:

Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.

Consument?

Rode draad: samenwerken in de keten

Dualisme nota Ruimte: Dualisme retailer: Bad timing? Excellent timing? Het ene doen Het andere niet laten

Zes formules

Ontwikkelingen • Groei versus krimp

Ontwikkelingen Groei versus krimp

Ontwikkelingen • Groei versus krimp • Binnenstad versus perifeer

Ontwikkelingen Binnenstad versus perifeer

Ontwikkelingen • Groei versus krimp • Binnenstad versus perifeer • Ratio versus emotie

Ontwikkelingen Ratio versus emotie

Ontwikkelingen • Groei versus krimp • Binnenstad versus perifeer • Ratio versus emotie • Runshoppen versus funshoppen

Ontwikkelingen Runshoppen versus funshoppen

Ontwikkelingen • Groei versus krimp • Binnenstad versus perifeer • Ratio versus emotie • Runshoppen versus funshoppen • Wit versus coloured

Ontwikkelingen Wit versus coloured

Ontwikkelingen • Groei versus krimp • Binnenstad versus perifeer • Ratio versus emotie • Runshoppen versus funshoppen • Wit versus coloured • Internet versus fysieke winkel

Ontwikkelingen Internet versus fysieke winkel

Ontwikkelingen Tot 2008 + 1,6 miljoen m2 Benodigde retailomzet + € 4 miljard Huidige leegstand 1,7 miljoen m2 Faillissementen hoeveel m2? Interneteffect hoeveel m2?

Ondernemen met nuances • Geen kwantiteit maar kwaliteit in meters • Niet het grootste maar het meest gewilde project

Rode draad: samenwerken in de keten • Communicatie op korte termijn • Voorkant dominant • Gedegen businessonderbouwing

Rode draad: samenwerken in de keten Consument: spreek!

Rode draad: samenwerken in de keten Projectontwikkelaar: samen uit, samen thuis

Rode draad: samenwerken in de keten Belegger: bestaande meters op waarde houden

Rode draad: samenwerken in de keten Gemeente: lokaal <-> regionaal

Rode draad: samenwerken in de keten Provincie: ruimtelijke ordening <-> infrastructuur

Rode draad: samenwerken in de keten Retailer: kennis als katalysator

Rode draad: samenwerken in de keten Gezamenlijk het ene doen, het andere niet laten!

Einde