BVBL 5 oktober 2009. Mamma Care Beleid & inkoopteam Leontine Schalk Martin Houben.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ik blijf aan zet” Archipel – Eindhoven De cliënt in regie
Advertisements

Peuterspeelzaalwerk gemeente Ten Boer 23 februari 2012
Veiligheids- bewustwording Quality of Working Life
Financiering van innovatieve zorg
Congres Bekostiging 2013 / 22 november 2012
Vergoeding insulinepomptherapie en continue glucose monitoring (CGM)
Provinciaal stappenplan
HPO Sector Kinderopvang
Marktwerking & galsteenlijden
Lusten lasten U de lusten wij de lasten. Abonnement op tijdwinst tijdwinst en kostenbesparing.
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Presentatieoverzicht Organisatie EcoNedwerk EcoNedwerk afvalconcept Afvalconcept-cyclus Aanpak EcoNedwerk om beoogde uitgangspunten te verwezenlijken EcoNedwerk.
Voorzitter programmacommissie NPO
Regionalisering brandweer/doorontwikkeling VRU
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
De Patiëntenrichtlijn
De wereld van de zorg en zorgverzekeraars
Onderzoeksvaardigheden
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
In de frontlinie tussen hulp en recht 1 van 18 Hoofdstuk 8 De organisatie en de menselijke maat of: Hoe steunt de organisatie de uitvoering van de frontliniewerkers?
Kleine kwaliteit CWZ Nijmegen, 14 oktober 2010 Margo Trappenburg.
Beleid dementiezorg VGZ 2013
Integrale zorg voor chronisch zieken – waar staan we?
Aanvraag open-standaard bij Logius Jan-Pieter Eelants Programmamanager VISI, CROW VISI open-standaard 1 VISIonTour 2010 v 0.05.
TZFF Transmurale zorg fysiotherapie Friesland 21 april 2009.
Informatievoorziening en VSV:
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
Aanleiding: Van aanbodgerichte naar vraaggerichte financiering.
Gebiedsgerichte pilots WMO
Een project van de Korengroep
Ketens: partners in zorg Gerben Klein Nulent Nieuwjaarsbijeenkomst ASKA 16 januari 2007.
Rob Jansen,
Naar een e-depot voor Overijssel E-depot Overijssel / 2 oktober 2013 Aanleiding Wat gaan we doen? Hoe ver zijn we? En hoe nu verder?
0 John en Peter Met welke aanpak kan Metercom aansluiting vinden op de grootschalige uitrol van Slimme Meters om vervolgens haar continuïteit te kunnen.
ESF Regiobijeenkomst september Programma 10:00Opening en inleiding 10:15Projectadministratie deel 1 11:15Pauze 11:30Projectadministratie.
Huisartsenzorg & integrale zorg
1 Van inkoop voor de klant naar zorg voor de klant De rol van cliëntenraden in het inkoopbeleid Auke Jelle Kingma 3 oktober 2014.
Presentatie ’De zorgverzekeraar en de regierol’ Aad de Groot 11 september
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Oude zorg, nieuwe zorg E-health en de Zorgverzekeringswet Walter H. Salzmann Rotterdam, 12 maart 2007.
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Commercieel beleid en recht
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
Van zorgen voor naar zorgen dat
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
projectgroep “INTRAmurale psychosociale zorg” Samenkomst dd. 11/03/2013: agendapunten 1.Kennismakingsronde 2.Conclusies meeting dd. 28/01/ Onderzoeksfocus.
Toetsingskader doelmatige en verantwoorde zorg thuis
Hoofdstuk 6 Service.
“Hoe ver is Friesland” programma: uur: Welkom door dagvoorzitter Jan de Keijzer uur: Dementiezorg, hoe ver is Friesland? Roelof Jonkers
Kwaliteitszorg binnen SPH SPHOBE01RV. Wat is kwaliteitszorg? In de commerciële bedrijvigheid: de klant is koning – Reactie op flessentrekkerij, oplichting,
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Welkom op de overlegtafel van 10 juli.  Opening  Vaststelling agenda  Vaststellen verslag 26 juni 2014  Mededelingen  Digitale mailbox centraal 
Kansen voor modernisering milieubeleid Dag van de Omgevingswet 1 oktober 2015 Chris Kuijpers directeur-generaal Milieu en Internationaal Eenvoudig Beter.
Integrale zorg thuis en in het ziekenhuis De ZorgBrug producten Toegevoegde waarde in de totale zorg voor chronisch zieken 3 december 2009 Wilma Bijsterbosch.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Overlegtafel subsidiepartijen m.b.t. inkoop/contractverlenging 2017 Dinsdag 13 oktober van – uur.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Individueel Keuze Budget
De patiënt als schakel bij de inkoop prothesen
Welkom.
Functioneringsgericht voorschrijven
Informatie Inkoop Langdurige Zorg Volwassenen in Rotterdam
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Commercieel beleid en recht
Transcript van de presentatie:

BVBL 5 oktober 2009

Mamma Care Beleid & inkoopteam Leontine Schalk Martin Houben

Van handelaar naar zorgaanbieder Mamma Care

Regeren is vooruitzien

5 Ontwikkelingen 2010 UVIT: Harmonisatie aanvullende verzekeringsvoorwaarden UVIT Gedelegeerde verantwoordelijkheid naar zorgaanbieder Verdere ontwikkeling zorgtoewijzingsprotocollen Implementatie ICF, ISO/CLIQ SEMH certificering of gelijkstelling door accountant Accreditatie eis UVIT. Minimaal 2 dagdelen per jaar Mamma Care

Trends en ontwikkelingen in de Zorgmarkt: Marktwerking Concentratie Deregulering Ontschotting Globalisering Heroriëntering zorgketens Klant centraal Functiegerichte aanspraak Protocollering Debureaucratisering, digitalisering Mamma Care

7 Vernieuwingstrajecten: Omschrijving kwaliteit: Professionele kwaliteit Relationele kwaliteit Proceskwaliteit Zorgkwaliteit Productkwaliteit, etc Voorkeursleverancier Exclusieve meerwaarde voor UVIT verzekerden Mamma Care

8 Procesafspraken zorgrealisatie: Zorgvuldige analyse van de zorgvraag Opstellen zorgplan Verwachtingsanalyse Procesafspraken Aanmeten Passen Afleveren, instructie, training Evaluatie Periodieke toets kwaliteit en geschiktheid Klachtenprocedure Mamma Care

10 Contractering 2010:  Begin oktober 2009 aanbieden ovk  Medio oktober 2009, eerste en enige rappel  Eind oktober 2009 intrekken aangeboden OVK Einde oktober 2009:  Publiceren lijst gecontracteerde zorgaanbieders Zorggids  Dichtzetten betalingsrelatie voor niet-gecontracteerden 2010  1 januari 2010 invoering nieuwe werkwijze Mamma Care

1 Ste Lijn toegangspoort tot hulpmiddelenzorg

Mamma Care Kernpunten: Laagdrempelig Klant centraal Dicht bij de klant Integrale aanpak Totaal arrangement Efficiënt & doelmatig

Mamma Care  Regulier en bijzondere zorg Reguliere zorg via de 1 ste lijn Bijzondere zorg via expertisecentra

14 Garantie: De garantieperiode bij normaal gebruik is 24 maanden De zorgaanbieder claimt de garantie bij de fabrikant De fabrikant wijst garantie gemotiveerd en schriftelijk af Bij molest en onoordeelkundig gebruik zijn de kosten voor rekening van de klant Mamma Care

15 Procesafspraken maatprothesen: De op individuele maat vervaardigde prothese wordt via een daarvoor gecontracteerde leverancier geleverd en valt buiten de werkingssfeer van de standaard overeenkomst. Mamma Care

Vragen? Mamma Care