Maandag, 2 december 2013. How easy it is… Welke kenmerken van de adolescentie zie jij in dit filmpje?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zevende –Dags – Adventisten SABBAT SCHOOL Zevende –Dags – Adventisten SABBAT SCHOOL S S SABBAT 16 NOVEMBER Het Hemelse Heiligdom “Gods woonplaats...”
Advertisements

Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Geloof in werking GEMEENTE DOK MARCEL GENEZING GAVEN VAN DE GEEST.
A/AN Review. HOW DOES IT WORK? Op elke dia krijg je zometeen een vraag te zien. Vervolgens staan daaronder twee of drie antwoordmogelijkheden. Deze antwoordmogelijkheden.
G 2 The Present Perfect = De Voltooide Tijd (vtt)
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Omdat je voor mij heel belangrijk bent…
op de informatieavond van groep 2B
between en among  between betekent tussen twee:  I was sitting between Pete and Rob  among betekent tussen meer dan twee:  I was among friends.
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
User Centred Development
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Deltion College Engels A2 schrijven [Edu/001]
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Het begint bij het jonge kind
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Aboriginal dot painting
Presentatie Bijeenkomst 1
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Symptomen faalangst Fysieke klachten: Hartkloppingen Hoofdpijn
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 You can walk or you can run You feel sad or you have fun Live today and don’t feel sorrow Don’t think.
Cry out to Christ. Omdat je kopje onder gaat Cry out to Christ Omdat je kopje onder gaat There is hope for the helpless, rest for the weary, love for.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!” Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!”
Effective and efficient use of ICT in my teaching LORAINE SOEKHLAL ( Voeding ) MODULE 4 Prof.Dr. Koen DEPRYCK 15 augustus 2015.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Levenslooppsychologie werkcollege 6
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Ruben De Clercq.  Mytylscholen  Ontwikkelen van programma  Controle groep  16 maanden Ruben De Clercq.
Pesten Waar denk je aan bij pesten? Definitie: Pesten is het op structurele wijze fysiek en verbaal bejegenen van een ander die zich daartegen niet kan.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen aangeplakte vragen? 2. Aangeplakte vragen na am, is, are, can, could, will, have 3. Aangeplakte vragen na andere.
& 23 maart bijzonder lectoraat revalidatie b eter snappen, meten en beinvloeden van sociaal en maatschappelijk participeren onderzoek.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Kan je zien of iemand holebi is?
Hoe volgen wij de ontwikkeling van het jonge kind
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Justice Gerechtigheid
Liefde en relaties.
Salt & Light Zout & Licht
Zorgvragers in de VVT.
This is my brother. He lives in London.
Van zenden en terugzenden naar samenwerken ten behoeve van het kind
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Beroepscontext Hoe wordt wiskunde toegepast in de beroepscontext?
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
A Healthy sense of Trust
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
English 23 April 2018.
Tool IG-2: Onderzoekend leren en waarden in wiskundeonderwijs
Past simple and present perfect simple
Chapter 2 What’s up? Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
SEL Les 2: normen en waarden.
Who/which voornaamwoorden
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Transcript van de presentatie:

Maandag, 2 december 2013

How easy it is…

Welke kenmerken van de adolescentie zie jij in dit filmpje?

Welke andere aspecten van de adolescentie herinner jij je van jouw eigen of anderen hun ervaring?

Welke andere aspecten van de adolescentie herinner jij je van jouw eigen of anderen hun ervaring?

1. De lichamelijke ontwikkeling (C) 2. De motorische ontwikkeling (L) 3. De perceptuele ontwikkeling (L) 4. De cognitieve ontwikkeling (N) 5. De taalontwikkeling (L) 6. De sociaal-emotionele ontwikkeling (N) 7. De seksuele ontwikkeling (C) 8. De persoonlijkheidsontwikkeling (N) 9. De morele ontwikkeling (N) 10. De schoolse ontwikkeling (C) 11. De spelontwikkeling (L) 12. De tekenontwikkeling(L) Het overzicht

“Ik hoop een toepasselijke en goede casus te verzinnen waarin (vooral) de lichamelijke, seksuele en schoolse ontwikkeling in voorkomen. Het is immers de bedoeling dat elk groepje één van bovenstaande ontwikkelingsdomeinen krijgt die zij moeten bestuderen in het handboek. Nadien vertelt elk groepje aan de gehele klas over hun bevindingen.” 1. Welke aspecten uit jullie ontwikkelingsdo- mein herkennen jullie in deze casus? 2. Hoe zouden jullie hiermee omgaan als leraar? Casus

Addiction…

1. Jeugdcriminaliteit (S) 2. Middelengebruik en verslaving (S) 3. Depressiviteit en suïcide (S) 4. Eetproblemen (S) Het overzicht

“Ik hoop een aantal interessante stellingen te bedenken over het gedeelte: indien de ontwikkeling ‘anders’ loopt. Ik hoop dat deze stellingen de nieuwsgierigheid opwekken van de studenten en dat zij daardoor geboeid zullen luisteren naar het antwoord dat ik tussendoor telkens, wat eigenlijk leerstof is.” Stellingen

“Our youth now love luxury. They have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for their elders and love chatter in place of exercise; they no longer rise when elders enter the room; they contradict their parents, chatter before company; gobble up their food and tyrannize their teachers.” – Socrates Discussie